@Vasco na ten moment to bardziej marzenie niż plany, ale tak, nakręciłem się :]
Obejrzałem ostatnio 130 demek na ZX Spectrum, to co wylistowałem w innym wątku na A8, na C64 to nawet nie jestem w stanie podać liczby - ale od grom, wszystko co było na pouet dla Atari STe, wszystko na VIC-20, to co godne na C+4 itd. :D
I wykrystalizowały mi się moje założenia:
- tablicowanie tylko dla mnożeń, z grubsza dla tych operacji których 6502 nie dostarcza
- sinusy raczej wyliczane na 6502 w trakcie trwania dema, dla oszczędności pamięci - ale tego nie jestem pewien czy nie będę ich liczył wcześniej
- wszystkie efekty liczone w RT
Może i precalc 3d scrolle, tunele itd. fajnie wyglądają na całym ekranie, ale bawi mnie (a czasem męczy) jak na C64 co przysłowiowe 2 efekty trzeba zapodać nową dyskietkę, na A8 tego tak nie widać bo tutaj panuje inny standard co do RAM.
ZX Spectrum się jeszcze jakoś broni bo tam standard to Pentagon 128 i jedna dyskietka albo tap ładowany cały do pamięci, ale generalnie tendencja by nie liczyć tylko strumieniować też jest widoczna.
Dla mnie traktowania komputera jako dekodera obliczonych wcześniej na PC danych i co najwyżej dbanie o to by jak najszybciej stawiać piksel to nie to. Doceniam to co widziałem ale to nie jest droga, którą chcę iść, nawet kosztem o wiele mniejszej efektowności efektów ;)
Niektóre z obecnie stosowanych efektów dają tylko (według mnie) złudzenie mocy danej platformy.
Ja chcę pokodzić dla własnej rozrywki a nie by rywalizować z innymi (marne mam na to szanse), także ja będę się starał zadowalać wersją stock każdej maszyny za jaką się zabiorę i będę starał pisać algorytmy "pracujące" na 6502 a nie "odtwarzające".
Ostatnio edytowany przez zbyti (2021-05-10 10:18:01)