76

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Gdy kto pytał, to po SV zrobiłem miesiąc przerwy od komputera.
Ale wróciłem, mam ukończoną wersję na stock, teraz dodaje obsługę ExtRam.

Materiał zebrany wymagałby min.stacji SN360, a tych mało. Muszę podzielić.
Czyli na stronie dyskietki Double A nagram wersje stock, dla rozszerzonej strona B

No i zrzut pulpitu:
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1wb1vZo411c8PHdM8dkNA61ex0wUArxc3

77

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

jakieś ładne toto i fajne ;)

Sikor umarł...

78

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Dopinguję :)

79

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

bardzo pięknie to wygląda. będę grał :)

80

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Super robota. Czekam!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

81

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

...jak to się można samemu wkręcić    :D

Wszystko wczytane, banki załadowane, następuje przełączanie grafiki między różnymi bankami i mam zwiechy.
Długaśna niedziela, nie mogę namierzyć problemu.
Odpalam pod A800Win - chodzi.
Na real Atari także
A więc ..... znalazłem babola w Altirrze. Przenoszę część wrażliwego kodu do nowego pliku ASM by wysłać do Phaeron'a.
Kompiluje - ale kod działa. No co jest....

Debuguje, wywala się na DL, powinien być inny adres.... banki, przełączanie, ustawione pod Altirra mam.... CompyShop.
Oczywiście Antic ciągle działał na pamięci podstawowej, źle wpisywałem do PORTB.

I tam mija koderom czas na odkrywaniu czegoś co niby znają na pamięć (chyba moje RAM gubi bity z starości)

82

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Na gwiazdkę ukazanie filmu. Wesołych Świąt


Ostatnio edytowany przez pajero (2021-12-23 10:14:26)

83

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Wow!

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

84

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Kolorowe święta :)

85

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Kto widział, ten już wie

86

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

oooo i to jest gra !!! a nie jakieś patyki w mono jeszcze wydane na carcie ..

.

87

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Czaderskie to jest :)

oto koło :r przyp "pole 3,142857 * :r * :r przyp "l 2 * 3,142857 * :r przyp "i l / 360 powtórz 360 [np :i lw 1] już

88

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Uaktualnienie newsu Bubble Shooter (Teaser) - A mobile game appears on the Atari XL with inspirations to Puzzle Bobble!

http://4.bp.blogspot.com/-E0EnOueunuM/W-QLATVEUnI/AAAAAAAAnr8/4NjlNhuz-AgT2-oITBmAI1693lLJSsoYgCK4BGAYYCw/s1600/o2YUg2.jpg


Oraz nowy artykuł  Próximo estreno de nuevo video promocional de «Bubble Shooter»

https://1.bp.blogspot.com/-6T-PaCLRRiE/YYBm7xzmKEI/AAAAAAAALdI/jvLaK3KTFqEtn_r2Q4U_15orxG-HJrQFACLcBGAsYHQ/s417/ATARITECA-LOGO-2021-LIGHT.png

89

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

@Retro Borsuk - dzięki za uwagi pod filmem YT.

Jako, że zmiany kolorów w rastrach czy podkolorowania PMG nie wchodzą w rachubę, musimy użyć trybów GTIA co daje teoretycznie 15 odrębnych kolorów w tym samym odcieniu.

Poniżej:   pasek kolorystyczny w dostępną paletą

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1-JFZS-h5PcIkfeDKrPLgwHzlqWdKyO0u


Jednak różnice kolorystyczne są tak niewielkie, że musiało dojść do różnej budowy wewnętrznej.


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1ldeW9kXCkMPba1YAI0glK-58Xo2ad0g9


Robiłem już kulki tylko w trybie GTIA - ale rozdzielczość dała efekt grafiki z Atari 2600 patrz link z całym opisem

http://madteam.atari8.info/wip/BS-madTeamSite_html_65bb0e0f203d98fa.png

Wymyśliłem mieszanie trybów 15 i 14.  Do pracy włączył się Rocky. Na YT film jest pakowany jest rozmycie. 
Grając na Atarce można włączyć artefakty.

Czy da się lepiej - jestem ciekaw opinii z forum.

Ostatnio edytowany przez pajero (2022-01-06 10:01:46)

90

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Ponad 1,5 miesiąca i mam pierwsze zgłoszenie beta-testera, zakończył grę :D
Obaczył obrazek i usłyszał muzyczkę końcową....

Poprawek i usprawnień w kodzie sporo.  Teraz ToDo które otrzymałem....

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1rCGIgxKm56ELLxSnBUKjr2cAmMptKEgW

Ostatnio edytowany przez pajero (2022-02-20 11:38:43)

91

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

zacieram rączki

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

92

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Super!

93

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Mniam...

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

94

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Testy na real atari w odczycie.

Darowałem sobie (sorki) urządzenia nieinteligentne (magnetofon).

Jako, że całość IO oparłem tylko na SIO 

będzie działać z:
1. FD
2. Sio2SD (pod QMEG także w turbo a to numer dwa w rankingu szybkości odczytu)
3. Sio2PC pod Aspeqt (Sio x3) albo R5 (normal)
4. Side2/3 pod U1MB (zmapowany ATR pod D1:) to lider prędkości wczytywania
5. AVGcart z kablem SIO (na tą chwilę firmware carta ma tylko normal)

czekają testy z:
A: AVGcart pod U1MB

nie będzie działać z:
X: Side2/3 bez U1MB
Y: AVGcart bez kabla SIO
Z: inne cartridge

95

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Na Karince pójdzie?

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

96

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

pajero napisał/a:

całość IO oparłem tylko na SIO

Z opisu wnioskuję, że napisałeś własne procedury, ale zapytam dla pewności: transmisję SIO obsługujesz przez system operacyjny, czy masz własny wynalazek?

perinoid napisał/a:

Na Karince pójdzie?

Karin Maxi działa jako nowe urządzenie, więc wszystko zależy od odpowiedzi na moje powyższe pytanie.

Ostatnio edytowany przez Lizard (2022-04-25 08:14:02)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

97

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

dobrze ze projekt zmierza ku koncowi :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

98

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Robię jak pisali w książkach Soeto   $300-$30b  ustawiając device na $31

Tylko to co daje OS albo QMEG, ale po wczytaniu przez dos mojego programu obsługi plików dalej zakładam, że mam filesystem AtariDos. TO wyklucza skopiowanie plikowe na partycje SDX.

Straciłem przez to 100% compatible, ale mam całą pamięć dla siebie. I to okazało się za mało, musiałem odpuścić GFX na mapach światów - ale to może dobrze, że pamięć się skończyła - mogę już ogłaszać ukończenie gry.

Finiszuję z testami. Sprawdzam, np. co się stanie po wciśnięciu Reset itp dziwne zachowanie.

ps. wg mnie Karim jak każde na PBI bez wsparcia SIO nie pozwoli na wczytanie gry.

Ostatnio edytowany przez pajero (2022-04-25 21:27:36)

99

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

systemowe procedury SIO wspieraja urzadzenia podlaczone poprzez PBI. Karin powinno dzialac...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

100

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

pajero napisał/a:

TO wyklucza skopiowanie plikowe na partycje SDX.

Nie będzie problemu z utworzeniem partycji z AtariDOS-em. :-)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.