Temat: Atari 7800 zablokowane "strzelanie"

Witam wszystkich. Jestem tu nowy ale od dawna jestem fanem Atari. Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem konsoli Atari 7800. Dość długo przeleżała na sztychu ale w końcu udało się ją uruchomić. Szczęście nie trwało długo. W konsoli "zablokowało" się strzelanie. Zachowuje się tak jak by cały czas"strzelanie" było wciśnięte na padzie. Nie ma znaczenia czy pad jest podłączony czy nie. Sprawdzałem na kilku grach i innym padzie. Może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny?

2

Odp: Atari 7800 zablokowane "strzelanie"

Jakiego joysticka/pada używasz? 7800 ma niestandardowo rozwiązaną kwestię fire, jeśli podłączasz pad np. od SEGI to on może ogłupiać konsolkę. Zwykły joy w standardzie Atari będzie działał ale z tylko jednym fire.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

3

Odp: Atari 7800 zablokowane "strzelanie"

Jeżeli konsola "sama strzela" pomimo tego, że nie jest podłączony pad, to w najgorszym przypadku jest możliwe uszkodzenie układu TIA. Może to być też uszkodzenie kondensatora lub rezystora pomiędzy TIA a portem joysticka.
Jeśli masz miernik, podaj rezystancję pomiędzy masą a pinami 37-40 TIA oraz pomiędzy +5V a pinami 35-36 TIA.

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate