Temat: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

To znowu ten bydlak, czyli ja.

Słuchajcie, jest jeden efekt na Spectrum, którego w ogóle nie widziałem na Atari, a jeśli faktycznie go nie używacie, to wiele tracicie, biorąc pod uwagę fantastyczną szybkość interlace'u, jaką dysponujecie, co pokazał chociażby program NUMEN.

Otóż na Spectrum popularnym efektem jest interlace składający się nie z dwóch, a z trzech obrazków nałożonych na siebie w RGB.
RED, GREEN, BLUE. Daje to efekt fotorealistycznej grafiki, gdzie - w dodatku - KAŻDY PUNKT ma SWÓJ WŁASNY KOLOR.

U Was powinno to wyglądać dużo ładniej, niż na Speccu, bo Wasz interlace jest dużo szybszy.

Czy przegapiłem taki efekt na Atari, czy też może ktoś powinien się za to wartko zabrać? ;-)

Pozdrawiam wszystkich,
Yerz

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

2

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Zapodaj tytul demka w ktorym jest zaprezentowany ten eff albo przeslij je droga mailowa to sie obaczy  ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

przegapiles

bylo juz coc takiego + kolekcja grafik fraktali (dokladnie trzy pliki r g b na kazdy wyswietlany pic)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

jeśli chodzi o fraktale to wiele na ten temat powie wam Miker ;;; hihihi;-


... fraktale; ale za to jakie kolorowe .... sztufada wołowa, makaron, buraczki .... hihihi;;;: THC

... w tym wszystkim te układy horeograficzne (czy jakoś tak ..) :: wszystko oczywiście przy użyciu tu i ówdzie występujących lokalnie mebli; czyt. składanych krzeseł. Jaki z tego finał ,.... najlepiej wyjaśni wam tę anegdotę Wasko.....ń''

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

A Pinokio przyłazi do mnie do domu i zamiast do mnie GADAĆ, to PISZE do mnie na Forum, Jezu!! :)

Tebe - i co, słabo to wyglądało?
Szkoda, myślałem, że to byłby dobry efekt dla tego komputera.
Jak po raz pierwszy zobaczyłem ten efekt u siebie, to faktycznie byłem kompletnie zaskoczony.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

6

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Potrojny interlace na Atari to byl juz chyba we wczesnych latach 90-tych. 4096 kolcow w 80x200 albo 64 w 160x200. Niestety strasznie mrugalo (na TV!) i bylo male nasycenie - dlatego sie nie przyjelo. Sir Leo/Infinity konwercil na to mange.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Szkoda, bo myslalem, ze te szybsze procedury intarlace'u mogly by wspomoc taki tryb.
A naprawde bylo by warto, rzecz wyglada fajnie.
No nic, just askin'.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

8

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

taki potrojny interlace wyglada rowniez nieciekawie na 8MHz STku, wiec 'szybsze procedury' nie maja z tym nic wspolnego. ograniczenia wprowadza TV - 50 Hz na ramke, 25 na dwie,  16,6 Hz na trzy -  poprostu to 'musi' migac

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Rozumiem, ale skoro na Spectrum daje to bardzo ładne wyniki i nawet jakoś straszliwie nie męczy, to myślałem, że tutaj będzie jeszcze ładniejsze, bo zauważyłem, że u Was interlace mruga trochę mniej. (Nie mówiąc już o tych najnowszych, które prawie nie mrugają).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

10

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Zadna szybkosc procedur nie ma tu znaczenia.
TIP i HIP malo migaja, bo przelaczane jasnosci nieznacznie sie roznia.
Interlace potrojny na Atari robilo sie tak:
1. ekran: linia R, linia G, linia B
2. ekran: linia G, linia B, linia R
3. ekran: linia B, linia R, linia G
Wiec jak jest np. fragment jasnoczerwony, to widac jak jezdza czerwone linie.
Moze na specu robi sie to po prostu inaczej?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

A może ja się nienajlepiej wyraziłem.
Biorę zdjęcie fullcolor. Rozbijam je na RGB na pececie (na 3 obrazki dwukolorowe: black/white). Konwertuje na Spectrum i zabarwiam kazdy z czarnobialych obrazkow na wlasciwy kolor (red, green, blue).
Potem trzeba to wrzucic na engine, ktory pokazuje obrazki kolejno na ekranie, oczywiscie im szybciej tym lepiej. No i wychodzi ladna, kolorowa grafika.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

12

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Dokladnie tak.
Jak to "im szybciej tym lepiej" ? Czesciej niz co linie?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Wiesz co, obawiam się, że Ci nie odpowiem, bo nie jestem koderem i się nie znam. :(

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Przykład fajnej grafiki interlace'owej w RGB masz w jednym z dem, które Ci posłałem, pod tytułem POWER UP.
Pojawia się tam tak babka przedstawiona w konwencji SF.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

15

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Przykład fajnej grafiki interlace'owej w RGB masz w jednym z dem, które Ci posłałem, pod tytułem POWER UP.
Pojawia się tam tak babka przedstawiona w konwencji SF.

cholera zmień sobie tego penisa na coś bardziej odpowiedniego bo w budzie nie mogę spokojnie forum przeglądać ....

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

16

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

widac pokazuje sie od najlepszej strony :)

Prawdopodobienstwo, ze dotre na jakis zlot jest odwrotnie proporcjonalne do czestotliwosci marudzenia przelozonego i wprost proporcjonalne do czestotliwosci marudzenia brata.

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Fox: No i jak, rzuciłeś okiem na to demko POWER UP?
Nawet biorąc pod uwagę, że na prawdziwym Speccu wygląda to dużo ładniej, niż na emulatorze, to wciąz podejrzewam, iż na Atari mogło by to wyglądać ładniej.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

18

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

Przykład fajnej grafiki interlace'owej w RGB masz w jednym z dem, które Ci posłałem, pod tytułem POWER UP.
Pojawia się tam tak babka przedstawiona w konwencji SF.

Jak na emul, ten interlace wyglada zajebiscie. Ale R80 ustawia mi 118 Hz, wiec co by mialo nie wygladac. :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

Odp: KODOWANIE ZAJEBISTEJ GRAFIKI NA ATARI

To dziwne, bo najlepiej powinno wyglądać na 50...
Z resztą tak czy inaczej i tak wygląda gorzej, niż na zwykłym kolorowym TV.
Stąd wynikło moje pytanie zapoczątkowujące ten wątek.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.