1

Temat: Konwersja Ghost Goblins

Co myslicie o konwersji serii Ghost Goblins z Commodore na Atari ???
Takich gierek brakuje, bo Domain of the Undead jest Fatalny.

2

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Myślimy, że nie ma przeszkód, żebyś to zrobił.

KMK
? HEX$(6670358)

3

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Jestem jak najbardziej ZA, tylko pytanie kto to zrobi...

I Ty zostaniesz big endianem...

4

Odp: Konwersja Ghost Goblins

niezle wsparcie... nawet jesli izy ma jakies checi by zaczac taka konwersje, to mysle ze slowa otuchy w stylu "napisz se" tych checi raczej nie umocnia...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

5

Odp: Konwersja Ghost Goblins

o, jellonek - ty napisz!!! :D

I Ty zostaniesz big endianem...

6

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Mozna by było sie zabrac za to.
Na razie jedyny problem to poznanie Commodora, zeby moc wyciagnac grafike, muzyke i  mapy.
A caly srodek napisac od nowa.
Przygladajac sie na emulatorze, grafika byla by do przejscia prawie bez zadnych zmian.

7

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Grafę możesz wyciągnąć także z ST jakby co.

Sikor umarł...

8

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Muzykę od biedy można z MOD/MIDI przepisać :)

I Ty zostaniesz big endianem...

9

Odp: Konwersja Ghost Goblins

jellonek: a jakiego "wsparcia" się spodziewałeś? Wyrazów życzliwej zachęty i entuzjazmu? A od kiedy to życzliwa zachęta i entuzjazm zastępuje robotę? Jeśli człowiek ma ochotę i możliwości oraz czuje się na siłach zrobić port, czy też reverse-engineering danego programu, to *ukończony* projekt niewątpliwie spotka się z życzliwym przyjęciem.

KMK
? HEX$(6670358)

10

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Owszem można by grafike sciagnac z ST.
Jednak czy nie prosciej bylo by z Commodore - mamy wszystko lacznie ze sprajtami, a nie tworzyc od nowa wszystko - redukowac kolory i rozdzielczosc.

11

Odp: Konwersja Ghost Goblins

z tą redukcją kolorów też bym nie przesadzał, że tak powiem SĄ SPOSOBY i na to :)

I Ty zostaniesz big endianem...

12

Odp: Konwersja Ghost Goblins

jellonek: co nas nie zabije to nas wzmocni :D
a tłumacząc w kontekście - jak się Izy nie zniechęci od razu, to może się zaprze i "sam se" skonwertuje.

widziałem, że jest tu jakiś spec od konwersji C64 -> Atari. Może by coś dorzucił na ten temat? Np. ile się trzeba napocić nad taką konwersją?

I'm not so bad, once you get to know me.

13

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Swego czasu popełniłem z Btronicem 3 konwersje gier z C64 i byla to bardzo ciezka praca - poniewaz na C64 grafa byla z reguły kolorowana atrybutami to w efekcie większość pracy wyglądała tak, że kopiowałem piksel po pikselu z CZ-B monitora podłączonego do C64 na stopklatce z Action Replaya czy innego Black Boxa. Trochę łatwiej było ze sprite'ami, ale pamiętam, że też sporo się ich napikslowałem.

Oczywiście należy też zapomnieć o sprajtach hardware'owych, których jest dużo, dużo mniej na atarce i trzeba się skupić na dobrych procedurach do sprajtów software'owych, może hardware'owymi dodając coś tu i ówdzie (w G'n'G na przykład postać bohatera).

Być może dziś w dobie emulatorów i utili pod Winde konwersja grafiki będzie łatwiejsza, czego wszystkim zainteresowanym życzę.

Wydaje mi się, że G'n'G jest do odtworzenia na atarce, może spowalniac jak zbyt wiele duchów wylezie na raz na ekran, dlatego pewnie to nie będzie 100% oryginału ale coś zbliżonego.

Mnie by ucieszyła konwersja Cybernoida, który dodatkowo wydaje mi się grą łatwiejszą do odtworzenia na atari, bo tło się nie przesuwa, dzięki czemu można użyć nieco szybszych software'owych spritów.

Chyba.

Ostatnio edytowany przez pirx (2006-01-05 12:48:47)

http://www.5oft.pl/

14

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Niejaki pan Gordon z Kanady, próbował coś kiedyś popełnic na wzór Ghost&Goblins.
Demko leży na Atarimania.com
http://www.atarimania.com/detail_soft.p … ON_ID=6799

15

Odp: Konwersja Ghost Goblins

G'n'G - pomysł świetny... Ale dobrze byłoby najpierw zobaczyć skończone IK+, a coś przycichło.

16

Odp: Konwersja Ghost Goblins

http://mapy.atari8.info/

popros Peter'a o mape, swojego czasu zrobil dla mnie mape Rick'a Dangerous (1 i 2  level z C64)

w obecnych czasach łatwiej zagrac na emulatorze C64 niz dokonywac konwersji, jesli pisac gre to nowa, taka ktorej wczesniej nie bylo na zadna platforme

Ostatnio edytowany przez tebe (2006-01-05 18:37:56)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

17

Odp: Konwersja Ghost Goblins

izy napisał/a:

Co myslicie o konwersji serii Ghost Goblins z Commodore na Atari ???
Takich gierek brakuje, bo Domain of the Undead jest Fatalny.

Taka gra juz istnieje, zwie sie "Ghastly Night" (widzialem kiedys urywek jej demka, mialo byc wydane w Stan-Bicie), problem jak sie skontaktowac z tworcami aby sie zgodzili ja puscic w obieg lub wydac u Sikora, na przyklad:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 2226#p2226
:|


izy napisał/a:

Owszem można by grafike sciagnac z ST.
Jednak czy nie prosciej bylo by z Commodore - mamy wszystko lacznie ze sprajtami, a nie tworzyc od nowa wszystko - redukowac kolory i rozdzielczosc.

Jasne, to stary patent i troche ludzi z Atari kiedys opanowalo taka technike, np. pamietacie gierke HUMANOID? ;)
http://www.gb64.com/game.php?id=7534&d=18&h=0
" Subterranea " -> C64  :D

18

Odp: Konwersja Ghost Goblins

I podoba mi się ta opcja: wydać u Sikora na przykład ;) Jak ktoś coś ma dobrego - zapraszam: sikor_soft@poczta.fm ;)

Sikor umarł...

19

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Popieram tebe w 100%

Żyję bo Bóg tak chciał.

20

Odp: Konwersja Ghost Goblins

zdaje mi sie czy moze jakas reklama? albo pseudo "pseudo reklama" :D

jesli mi sie zdaje cale aa powinno reklamowac ten wspanialy link...

btw. jesli to ktos odebral powyzszy teksty jako wlazenie w dupe - sorx - sikor (niemal: zenon), jest róló i basta ;)

Ostatnio edytowany przez jellonek (2006-01-06 00:10:28)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

21

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Generalnie każdą grę fajnie byoby przerzucić na atarkę ;) Jednak nie problem w tym czy warto, tylko kto ma tego dokonać, bo rzucanie haseł na forum może być wyliczanką marzeń i raczej nie spowoduje lawinowej konwersji gier z C64/Speca. Dlatego zamiast zadawać pytania, czy warto lepiej to zrobić i gdy już np. będzie coś działać, nawet nie do końca podzielić się tą piękną wiadomością z ludzikami na forum ;)

Pirx: zamiłowanie do Cybernoida daje się zauważyć ;) Np. patrząc na demko Our 5ofu, gdzie w jednej linii miksowane są 3 tryby graficzne ;)

22

Odp: Konwersja Ghost Goblins

macgyver, tworzenie softu to nie tylko programowanie. to także:
- natchnienie
- algorytmy
- znalezione specyfikacje i dokumentacja
- pomysły
- projekt
- programowanie
- testy

no i kupa innych rzeczy. I jak widać niektóre z tych elementów fajnie by było pozyskać przed rozpoczęciem programowania.

Może ten człowiek szuka tylko natchnienia?

A nawet jeśli ktoś pyta "jak/czy da się zrobić wolfa na XE", to jest to już jakiś początek do rozważań (niekoniecznie praktycznych).

Ostatnio edytowany przez piotrv (2006-01-06 10:41:39)

I'm not so bad, once you get to know me.

23

Odp: Konwersja Ghost Goblins

No kto komu, ale macgyverowi nie musisz raczej TY tłumaczyć co to programowanie ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

24

Odp: Konwersja Ghost Goblins

dely, no domyślam się że większość z was coś programuje, to było tylko po to żeby pokazać że nie tylko klepanie jest ważne

I'm not so bad, once you get to know me.

25

Odp: Konwersja Ghost Goblins

Myslalem ze troche wiecej bedzie optymistycznych opini :) szkoda.
Byc moze znajda sie osoby ktore chcialy by pomoc, bo po 10 latach programowania na Atari cos sie zapomnialo.
Ja nie robie tego ani dla chwaly, ani pieniedzy - po prostu dla zabawy i zeby troche poglowkowac.
Byc moze nigdy tego nie skoncze, kto wie.

Na razie mam wyciagniete z wersji na C64 prawie cala grafike bez faz animacji postaci i glownego bahatera, czyli:
- fonty (na znaki alfabetu oraz na grafike przy levelach),
- 4 mapy leveli.

Szukam teraz:
- jakiegos fajnego programu, najlepiej na PC ktorym moglbym te skrawki wgrac, zespolic i cos w koncu pokombinowac z paleta kolorow oraz ewentualnie cos poprawic (jesli nie moze byc na atari),
- instrukcji jak tworzone sa i przechowywane w pamieci Commodora sprity.

Dla zainteresowanych chetnie udostepnie wyciagniete dane.