Temat: Konwersja Ghost Goblins
Co myslicie o konwersji serii Ghost Goblins z Commodore na Atari ???
Takich gierek brakuje, bo Domain of the Undead jest Fatalny.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Co myslicie o konwersji serii Ghost Goblins z Commodore na Atari ???
Takich gierek brakuje, bo Domain of the Undead jest Fatalny.
Myślimy, że nie ma przeszkód, żebyś to zrobił.
Jestem jak najbardziej ZA, tylko pytanie kto to zrobi...
niezle wsparcie... nawet jesli izy ma jakies checi by zaczac taka konwersje, to mysle ze slowa otuchy w stylu "napisz se" tych checi raczej nie umocnia...
o, jellonek - ty napisz!!! :D
Mozna by było sie zabrac za to.
Na razie jedyny problem to poznanie Commodora, zeby moc wyciagnac grafike, muzyke i mapy.
A caly srodek napisac od nowa.
Przygladajac sie na emulatorze, grafika byla by do przejscia prawie bez zadnych zmian.
Grafę możesz wyciągnąć także z ST jakby co.
Muzykę od biedy można z MOD/MIDI przepisać :)
jellonek: a jakiego "wsparcia" się spodziewałeś? Wyrazów życzliwej zachęty i entuzjazmu? A od kiedy to życzliwa zachęta i entuzjazm zastępuje robotę? Jeśli człowiek ma ochotę i możliwości oraz czuje się na siłach zrobić port, czy też reverse-engineering danego programu, to *ukończony* projekt niewątpliwie spotka się z życzliwym przyjęciem.
Owszem można by grafike sciagnac z ST.
Jednak czy nie prosciej bylo by z Commodore - mamy wszystko lacznie ze sprajtami, a nie tworzyc od nowa wszystko - redukowac kolory i rozdzielczosc.
z tą redukcją kolorów też bym nie przesadzał, że tak powiem SĄ SPOSOBY i na to :)
jellonek: co nas nie zabije to nas wzmocni :D
a tłumacząc w kontekście - jak się Izy nie zniechęci od razu, to może się zaprze i "sam se" skonwertuje.
widziałem, że jest tu jakiś spec od konwersji C64 -> Atari. Może by coś dorzucił na ten temat? Np. ile się trzeba napocić nad taką konwersją?
Swego czasu popełniłem z Btronicem 3 konwersje gier z C64 i byla to bardzo ciezka praca - poniewaz na C64 grafa byla z reguły kolorowana atrybutami to w efekcie większość pracy wyglądała tak, że kopiowałem piksel po pikselu z CZ-B monitora podłączonego do C64 na stopklatce z Action Replaya czy innego Black Boxa. Trochę łatwiej było ze sprite'ami, ale pamiętam, że też sporo się ich napikslowałem.
Oczywiście należy też zapomnieć o sprajtach hardware'owych, których jest dużo, dużo mniej na atarce i trzeba się skupić na dobrych procedurach do sprajtów software'owych, może hardware'owymi dodając coś tu i ówdzie (w G'n'G na przykład postać bohatera).
Być może dziś w dobie emulatorów i utili pod Winde konwersja grafiki będzie łatwiejsza, czego wszystkim zainteresowanym życzę.
Wydaje mi się, że G'n'G jest do odtworzenia na atarce, może spowalniac jak zbyt wiele duchów wylezie na raz na ekran, dlatego pewnie to nie będzie 100% oryginału ale coś zbliżonego.
Mnie by ucieszyła konwersja Cybernoida, który dodatkowo wydaje mi się grą łatwiejszą do odtworzenia na atari, bo tło się nie przesuwa, dzięki czemu można użyć nieco szybszych software'owych spritów.
Chyba.
Ostatnio edytowany przez pirx (2006-01-05 12:48:47)
Niejaki pan Gordon z Kanady, próbował coś kiedyś popełnic na wzór Ghost&Goblins.
Demko leży na Atarimania.com
http://www.atarimania.com/detail_soft.p … ON_ID=6799
G'n'G - pomysł świetny... Ale dobrze byłoby najpierw zobaczyć skończone IK+, a coś przycichło.
popros Peter'a o mape, swojego czasu zrobil dla mnie mape Rick'a Dangerous (1 i 2 level z C64)
w obecnych czasach łatwiej zagrac na emulatorze C64 niz dokonywac konwersji, jesli pisac gre to nowa, taka ktorej wczesniej nie bylo na zadna platforme
Ostatnio edytowany przez tebe (2006-01-05 18:37:56)
Co myslicie o konwersji serii Ghost Goblins z Commodore na Atari ???
Takich gierek brakuje, bo Domain of the Undead jest Fatalny.
Taka gra juz istnieje, zwie sie "Ghastly Night" (widzialem kiedys urywek jej demka, mialo byc wydane w Stan-Bicie), problem jak sie skontaktowac z tworcami aby sie zgodzili ja puscic w obieg lub wydac u Sikora, na przyklad:
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 2226#p2226
:|
Owszem można by grafike sciagnac z ST.
Jednak czy nie prosciej bylo by z Commodore - mamy wszystko lacznie ze sprajtami, a nie tworzyc od nowa wszystko - redukowac kolory i rozdzielczosc.
Jasne, to stary patent i troche ludzi z Atari kiedys opanowalo taka technike, np. pamietacie gierke HUMANOID? ;)
http://www.gb64.com/game.php?id=7534&d=18&h=0
" Subterranea " -> C64 :D
I podoba mi się ta opcja: wydać u Sikora na przykład ;) Jak ktoś coś ma dobrego - zapraszam: sikor_soft@poczta.fm ;)
Popieram tebe w 100%
zdaje mi sie czy moze jakas reklama? albo pseudo "pseudo reklama" :D
jesli mi sie zdaje cale aa powinno reklamowac ten wspanialy link...
btw. jesli to ktos odebral powyzszy teksty jako wlazenie w dupe - sorx - sikor (niemal: zenon), jest róló i basta ;)
Ostatnio edytowany przez jellonek (2006-01-06 00:10:28)
Generalnie każdą grę fajnie byoby przerzucić na atarkę ;) Jednak nie problem w tym czy warto, tylko kto ma tego dokonać, bo rzucanie haseł na forum może być wyliczanką marzeń i raczej nie spowoduje lawinowej konwersji gier z C64/Speca. Dlatego zamiast zadawać pytania, czy warto lepiej to zrobić i gdy już np. będzie coś działać, nawet nie do końca podzielić się tą piękną wiadomością z ludzikami na forum ;)
Pirx: zamiłowanie do Cybernoida daje się zauważyć ;) Np. patrząc na demko Our 5ofu, gdzie w jednej linii miksowane są 3 tryby graficzne ;)
macgyver, tworzenie softu to nie tylko programowanie. to także:
- natchnienie
- algorytmy
- znalezione specyfikacje i dokumentacja
- pomysły
- projekt
- programowanie
- testy
no i kupa innych rzeczy. I jak widać niektóre z tych elementów fajnie by było pozyskać przed rozpoczęciem programowania.
Może ten człowiek szuka tylko natchnienia?
A nawet jeśli ktoś pyta "jak/czy da się zrobić wolfa na XE", to jest to już jakiś początek do rozważań (niekoniecznie praktycznych).
Ostatnio edytowany przez piotrv (2006-01-06 10:41:39)
No kto komu, ale macgyverowi nie musisz raczej TY tłumaczyć co to programowanie ;)
dely, no domyślam się że większość z was coś programuje, to było tylko po to żeby pokazać że nie tylko klepanie jest ważne
Myslalem ze troche wiecej bedzie optymistycznych opini :) szkoda.
Byc moze znajda sie osoby ktore chcialy by pomoc, bo po 10 latach programowania na Atari cos sie zapomnialo.
Ja nie robie tego ani dla chwaly, ani pieniedzy - po prostu dla zabawy i zeby troche poglowkowac.
Byc moze nigdy tego nie skoncze, kto wie.
Na razie mam wyciagniete z wersji na C64 prawie cala grafike bez faz animacji postaci i glownego bahatera, czyli:
- fonty (na znaki alfabetu oraz na grafike przy levelach),
- 4 mapy leveli.
Szukam teraz:
- jakiegos fajnego programu, najlepiej na PC ktorym moglbym te skrawki wgrac, zespolic i cos w koncu pokombinowac z paleta kolorow oraz ewentualnie cos poprawic (jesli nie moze byc na atari),
- instrukcji jak tworzone sa i przechowywane w pamieci Commodora sprity.
Dla zainteresowanych chetnie udostepnie wyciagniete dane.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.092 sekund, wykonano 10 zapytań ]