26

Odp: Numen II na c64:)

zupełnie jak żelbetoniarze z c64 na c64.pl....:)))) jesteście jak zwykle najlepsi...

gep/lamers^dial

27

Odp: Numen II na c64:)

Wydaje mi się że wiem, ładowanie ze stacji freezuje wam kompa, więc ładujecie całość dema do RAMu. Am I right?
...

W sumie to nie freezuje, tylko:
1) zostawia 2 (dwa!) kanały na muzy (a o filtrach i innychtam można wtedy pomarzyć).
2) pozwala jedynie na umieszczenie podczas loadingu prostego efektu z uwagi na czas, jaki zajmuje systemowa procka odczytu z dysku.
3) stacja atarowska to stacja, a nie koprocesor, więc ossochozzi...

Jednak proponuje szanownemu koledze obejrzenie demka "Overmind" - ma już 9 lat i pewnie effy jak na dzień dzisiejszy nie zabijają, ale:

1) chodzi na 64kB
2) gra muzykę i wyświetla efekty podczas wczytywania kolejnych części (no - oprócz tych "pierwszych" z każdej strony)

ale okupione jest to tym, że:

1) łazi nylko na real sprzęcie (także zapomnij, że isnieją emulatory)
2) ładuje się tylko ze standardową prędkością - minus czas depakingu i przepisywania pamięci
3) używa specjalnego IRQ loadera, który na początku mierzy aktualną prędkość stacji i jak coś nie jest tak, to zapomnij o demie.

Ładnie, nie? :)

Acha - istnieje wersja "poprawiona" tego demcia - leży nawet w bazie plików - łazi z emulców, nic nie sprawdza, ale za to zawiesza się po trzeciej części od końca - coś za coś, bejbe... :lol:

I Ty zostaniesz big endianem...

28

Odp: Numen II na c64:)

To, że coś a'la "doom" z Numena zostało już zrobione na c64, w wyższej rozdzielczości (i w 64 kB! ;) ) I to jako interaktywna gra. A tu takie teksty, że "pobożne życzenia" itp. No jak mogłem nie zareagować, powiedz mi ;)

Zwaz na to, ze watek ten powstal dosyc dawno. W tej chwili pozycja Numena juz nieco okrzepla. Nie neguje tego, ze Castle Master jest bardzo dobry (chociaz powiem, ze ogladalem tylko skriny), ale sila Numena nie jest tylko engine 3D, ale inne także efekty. Wykorzystanie nizszej rozdzielczosci spowodowane jest po prostu wieksza liczba dostepnych kolorow. Niestety rozdzielzosci typu 160x200 lub 320x200 na Atari maja 4 lub 2 kolory, dlatego nie sa czesto wykorzystywane. Po prostu od kilku lat panuje tendencja wykorzystywania trybow pozwalajacych uzyc wiekszej ilosci kolorow. Po prostu chodzi o "koniec z czarno-bialymi demami".

O przepraszam!...  Jakie teksty? Że Numen mnie kompletnie rozbroił? :D To był szczery podziw, nie wiem dlaczego odebrałeś to inaczej. A co do sztandarowych tekstów, to macie je i Wy, wiesz to doskonale. Ale nie o to mi w tym wszystkim chodziło.

Nie, teksty na temat uzywania rozszerzonej pamieci, slabej muzyki z Pokeya, braku designu w demach. Po prostu klada mnie na ziemie te betonowe teksty. Nie spotkalem jeszcze komodorowca, ktory by sam doszedl do wniosku, ze na Atari dema sa zgola odmienne niz na C64. Po prostu na naszym kompie ludzie wola szybkie, dynamiczne dema, w ktorych chodzi o pokazanie mocnych efektow, a nie tworzenie prezentacji ze kolejnymi ekranami zmieniajacymi po pol minuty itp. Po prostu dema na Atari sa inne, ale wiekszosc komodorowcow uwaza, ze jak sa inne to sa gorsze. Po prostu sa przyzwyczajeni do czego innego... To samo dotyczy muzyki. Ja lubie posluchac muzy z SIDa, ale ta z Pokeya odpowiada mi bardziej, BO SIE NA NIEJ WYCHOWALEM.

Znany przypadek.

Ooo... To mnie zaskoczyles. Myslalem, ze jest traktowany jako normalny scenowiec... ;)

Wydaje mi się że wiem, ładowanie ze stacji freezuje wam kompa, więc ładujecie całość dema do RAMu. Am I right?

Tak. Masz racje. Zastanawia mnie tylko to czy wszyscy ludzie ze sceny C64 maja tego swiadomosc, a tylko w rozmowach z Atarowcami ujawniaja poglad "pamiec w Atari jest uzywana, zeby efekty byly lepsze".

Ja naprawdę chciałbym się czegoś konkretnego dowiedzieć, a tu widzę że wy to od razu jakieś postawy defensywne i zupełnie offtopicowe kontry mi sprzedajecie. Była prowokacja w postaci pierwszego posta (i kolejnych) w tym topicu? Była. :) Więc była i odpowiedz komodorowca ;) O co te żale...

Ok. Troche sie unioslem, ale naprawde jestes jednym z niewielu komodorowcow, z ktorymi mozna konkretnie porozmawiac. Jakby co: zapraszam do dalszych, ale TYLKO rzeczowych dyskusji...

29

Odp: Numen II na c64:)

kurna przyszedl jakis waclaw, odgrzebal temat sprzed poltora roku a wy sie dajecie prowokowac :) panowie ...

30

Odp: Numen II na c64:)

Mikey: i Ty nie chcesz dyskutowac? Pierwszy dyskutant AA? ;)
Ale zaczyna byc rzeczowo...

31

Odp: Numen II na c64:)

nie nie chce i nie bede. przesiadam sie na scene macintosha.

ps. sadzac po ilosci postow to jestem jeszcze daleko od bycia pierwszym dyskutantem.

32

Odp: Numen II na c64:)

kurde dopiero zakumałem,że wszystko zaczęło sie o moich słów: "pobożne to życzenia" które zostały odebrane jako prowokacja...widać scene c64 łatwo urazić...zupełnie jakby sie zabrało dzieciakowi z piaskownicy wiaderko i grabki...poleci zawsze z krzykiem:)...sorki Wacław...juz nie bede....

gep/lamers^dial

33

Odp: Numen II na c64:)

Nie neguje tego, ze Castle Master jest bardzo dobry (chociaz powiem, ze ogladalem tylko skriny), ale sila Numena nie jest tylko engine 3D, ale inne także efekty. Wykorzystanie nizszej rozdzielczosci spowodowane jest po prostu wieksza liczba dostepnych kolorow. Niestety rozdzielzosci typu 160x200 lub 320x200 na Atari maja 4 lub 2 kolory, dlatego nie sa czesto wykorzystywane. Po prostu od kilku lat panuje tendencja wykorzystywania trybow pozwalajacych uzyc wiekszej ilosci kolorow. Po prostu chodzi o "koniec z czarno-bialymi demami".

Tak, to prawda, efekty w wielokolorowych trybach też konkretne są.

Po prostu na naszym kompie ludzie wola szybkie, dynamiczne dema, w ktorych chodzi o pokazanie mocnych efektow, a nie tworzenie prezentacji ze kolejnymi ekranami zmieniajacymi po pol minuty itp. Po prostu dema na Atari sa inne, ale wiekszosc komodorowcow uwaza, ze jak sa inne to sa gorsze.

Na jakiej podstawie uważasz, że większość? Może na podstawie lektury emu64? To nie jest organ reprezentacyjny polskiej sceny, wierz mi.
Z tymi ekranami zmieniajacymi sie co pol minuty to przesadzasz.

Ok. Troche sie unioslem, ale naprawde jestes jednym z niewielu komodorowcow, z ktorymi mozna konkretnie porozmawiac.

Po tym co przeczytałem w paru poprzednich postach, chciałoby się odpowiedzieć: i vice versa ;) Ale może lepiej ugryze się w jezor ;)

Jakby co: zapraszam do dalszych, ale TYLKO rzeczowych dyskusji...

Okiej, okiej. To miało być tylko takie mocne entre. Właściwie to chciałem zapytać się o parę rzeczy w innym dziale, a teraz w sumie to aż się boję, bo paru się zacietrzewiło ;)

34

Odp: Numen II na c64:)

To, że coś a'la "doom" z Numena zostało już zrobione na c64, w wyższej rozdzielczości (i w 64 kB! ;) )

Wiesz, mysle ze w wysokiej rozdzialce to nie jest az taki problem napisac taki engine. Problemem jest to, aby działał on wystarczająco szybko. Dlatego też w Numenie Fox zdecydował się na niską rozdzielczość aby gra działała w miare sensownie. Grałem w Castle Mastera i niestety przypomina bardziej pokaz obrazków niż grę - ile to jest ... 60 ramek? 100? Tak więc myśle, że akurat nie ma się czym podniecać. Co do mieszczenia się w 64KB to też przesadasz, z tego co wiem to Vector (czyli gra, która miała powstać na enginie z Numena) spokojnie miał działać bez dodatkowej pamięci.

Wydaje mi się że wiem, ładowanie ze stacji freezuje wam kompa, więc ładujecie całość dema do RAMu. Am I right?

Wiesz, to jest wszystko podyktowane wygodą. Czy nie lepiej poczekać raz aż się wszystko załaduje do pamięci niż później czekać na doładowywanie?

Ja naprawdę chciałbym się czegoś konkretnego dowiedzieć, a tu widzę że wy to od razu jakieś postawy defensywne i zupełnie offtopicowe kontry mi sprzedajecie.

To pytaj o konkrety a nie mówisz, że enginie w numenie sux bo niska rozdzielczość, a Castle Master to ma wyższą i kolorową ;) W ten sposób ja mogę napisać, że plazmy na c64 są do bani bo rozdzielczość jest 3x5 (tm of lewiS) i pare kolorów na krzyż. Rozumiesz o co chodzi? :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

35

Odp: Numen II na c64:)

myślę że Lewis odpowiedział b. rzeczowo, ale i tak trochę kolegę poniosło... :) Piotr415 to gość z którym można pogadać, nie znalazłem w jego postach śladuff zawiści etc, wręcz przeciwnie (komentarz o Numenie, że powaliłby każdego normalnego komodziarza trochę go zapewne kosztował ;)

Jakiś czas temu ktoś wspomniał (bodajże Vasco) o chamstwie na forach C-64... postanowiłem więc zerknąć na forum w emu64.pl i ogarnął mnie smutek :( jest tam kilku kolesi którzy nadal żywią nienawiść do małej atarki... jakieś żałosne dowcipy o atarce i atarowcach... lamer's attitude  :oops:

W poprzednim numerze Chosneck'a pisałem o tym że wojny pomiędzy scenowcami z 8-bitówek są bez sensu bo wszyscy jadą na tym samym wózku, że powinni się szanować etc. "Zjechałem" nawet jednego nawiedzonego mało-atarowca z Niemiec, który posłał sporo fu*ków w stronę organizatorów którzy planowali zrobić prezentację 1-2h demek z C-64 (btw - byłem na tym party i w momencie prezentacji gość wyszedł... suxxx!). Myślałem, że już nie ma wojny między scenami 8-bit... ale jak tylko przypomnę sobie tych idiotów ze sceny ZX'a którzy palili C-64...

Osobiście uważam C-64 za z**ebisty komp, mam sentyment do SID'a. Na Speca poluję od dawna, chciałbym zobaczyć jakieś nowe prody i posłuchać muzy z AY'a. Małą atarkę mam od xx lat, wychowałem się na tym sprzęcie (podobnie jak kolega Lewis i wielu innych z tego forum) i dla mnie atarka jest po prostu najlepsza  :D  :D  :D

Ale odszedłem od tematu... ;)

Piotr415 wywołał swoim postem trochę zamieszania - i b. dobrze!! ta dyskusja jest dosyć ciekawa (i przede wszystkim pozbawiona chamstwa). chętnie zobaczyłbym dalszy ciąg tej dyskusji (nowe screenshoty porównujące dany efekt z małej Atarki, Komody czy Speca...).

bst rgs.

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

36

Odp: Numen II na c64:)

Grałem w Castle Mastera i niestety przypomina bardziej pokaz obrazków niż grę - ile to jest ... 60 ramek? 100? Tak więc myśle, że akurat nie ma się czym podniecać.

To jest fakt, szybkie to to nie jest, i nigdzie nie próbowałem wmówić Wam,że jest odwrotnie. Niestety nigdzie indziej nie dopatrzylem sie enginu tego typu.

Wiesz, to jest wszystko podyktowane wygodą. Czy nie lepiej poczekać raz aż się wszystko załaduje do pamięci niż później czekać na doładowywanie?

Hm, no cóż... Kwestia gustu ;) Ja się wychowałem na IRQ-loaderach :)

To pytaj o konkrety a nie mówisz, że enginie w numenie sux bo niska rozdzielczość

Nigdzie nie napisałem, że engine w numenie sux. Proszę o stosowny cytat.

W ten sposób ja mogę napisać, że plazmy na c64 są do bani bo rozdzielczość jest 3x5 (tm of lewiS) i pare kolorów na krzyż. Rozumiesz o co chodzi? :)

Rozumiem, że lewiS jest wspaniałym znawcą dem z c64. :)

37

Odp: Numen II na c64:)

Na jakiej podstawie uważasz, że większość? Może na podstawie lektury emu64? To nie jest organ reprezentacyjny polskiej sceny, wierz mi.
Z tymi ekranami zmieniajacymi sie co pol minuty to przesadzasz.

Co do mojej znajomosci dem z C64, bo temat sie pojawil juz dwa razy. Powiem tak: ogladam je okazjonalnie (jak chlejemy z Delym, na Foreverze i w podobnych sytuacjach), wiec swoje opinie nie opieram na emu64.pl, bo tego forum nie czytam (wlazlem raz i starczy; szkoda mi tych betonow). Kilka dem podobało mi się, nie powiem, ale naprawde wiekszosc z nich "rozgrywa" sie za dlugo jak dla mnie. Naprawde nie spotkałem na C64 dema podobnego do Vengeance'a czy Asskickera... Jezeli takie dema istnieja - bardzo chetnie je obejrze.
Aha. I z tekstem "ekrany zmieniajace sie co pol minuty" chodzilo mi, ze zmiana ekranu trwa pol minuty, a nie ekran zmienia sie co pol minuty. Tytulow dem wywoljacych u mnie takie skojarzenia nie podam, bo nie mam do nich niestety pamieci...

Tekst na temat "rozdzielczosci 3 na 5" mial byc wyrazem mojej pogardy na temat uzywania dosyc czesto przez koderow z C64 (oczywiscie w demach, ktore widzialem!!) trybow, w ktorym kazdy piksel odpowiada 1 bajtowi (w wypadku naszego trybu 16 odcieniowego oznacza to dwa piksele, a w 160x200 -> 4 piksele). Uwazam, ze nie sztuka zrobic effa na takich pikslach, bo i rozdzielczosc mala i latwo sie stawia piksele....

38

Odp: Numen II na c64:)

Co do mojej znajomosci dem z C64, bo temat sie pojawil juz dwa razy. Powiem tak: ogladam je okazjonalnie (jak chlejemy z Delym, na Foreverze i w podobnych sytuacjach), wiec swoje opinie nie opieram na emu64.pl, bo tego forum nie czytam (wlazlem raz i starczy; szkoda mi tych betonow). Kilka dem podobało mi się, nie powiem, ale naprawde wiekszosc z nich "rozgrywa" sie za dlugo jak dla mnie. Naprawde nie spotkałem na C64 dema podobnego do Vengeance'a czy Asskickera... Jezeli takie dema istnieja - bardzo chetnie je obejrze.

Widziałem Asskickera, bardzo dobre efekty.

Polecałbym przede wszystkim Soiled Legacy/Resource. Inne godne uwagi to np. Fatal Terror/Profik, Mathematica/Reflex. W tym momencie tylko to przychodzi mi do głowy.

Tekst na temat "rozdzielczosci 3 na 5" mial byc wyrazem mojej pogardy na temat uzywania dosyc czesto przez koderow z C64 (oczywiscie w demach, ktore widzialem!!) trybow, w ktorym kazdy piksel odpowiada 1 bajtowi (w wypadku naszego trybu 16 odcieniowego oznacza to dwa piksele, a w 160x200 -> 4 piksele). Uwazam, ze nie sztuka zrobic effa na takich pikslach, bo i rozdzielczosc mala i latwo sie stawia piksele....

Nie wiem co za dema widziałeś, i nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem. Tryb, w którym każdy "piksel" odpowiada 1 bajtowi to tryb znakowy :) bo wtedy stawia się takie giganty o wymiarach odpowiadających 8x8 normalnych hiresowych pixeli (czyli jak jeden znak). To rzeczywiście żadna sztuka zrobić coś takiego. Powszechnie używany jest tryb "zoom4", albo jak kto woli 4x4 (wydaje mi się, że wielkość pikseli odpowiada temu trybowi, w którym wyświetlany jest doom w Asskickerze). W tym trybie na jeden bajt/znak przypadają 4 piksele. Do dyspozycji jest wtedy rozdziałka 80x50x16. Wyświetlanie czegoś takiego to nie jest taka kaszka z mleczkiem, bo trzeba to robić w podobny sposób w jaki wyświetla się obrazki w trybie FLI, co zabiera prockowi sporo czasu.
Widziałem jednak inne dziwne tryby, w których "piksel" miał wielkość np. 2x2 i używano ditheringu w celu pozornego zwiększenia liczby "kolorów".
Najbardziej mnie rozwala fakt, iż psioczycie zawsze na te nieszczęsne kolory. Jest ich 16, paleta jest jaka jest i inna nie będzie :) Czasami koderzy dodają jakiś interlace, ale nie zawsze daje to dobry efekt. A przeważnie w trybie zoom4 używają wszystkich dostępnych kolorów. Nie ma (i nie będzie) tylu odcieni jednego koloru, by wyglądało to inaczej.

Jeszcze inna rzecz: czasami efekty/obrazki/jakieś teksty wyświetlane przez ileśtam sekund to tylko zapchajdziury, podczas których IRQ-loader ładuje następny part. A to wymaga czasu... Nie ma tyle RAMu na załadowanie dema w całości.

Niektóre dema na c64 to jest wogóle inna kategoria, w których nie ma matematyki (w zasadzie jest w śladowych ilościach), ale jest hard-coding VIC'a (procka graficznego), zręczne manipulowanie jego rejestrami i cyklowanie, cyklowanie, cyklowanie... Np. dema Crest'u, albo niektóre Oxyron'u. Zresztą to dzięki tym ludziom wymyślono różne dziwne tryby graficzne.

Poza tym przeczytałem tutaj taką legendę ludową, jakoby procek stacji używany był do liczenia jakichśtam efektów i jest szumnie nazywany koprocesorem. Było kiedyś jakieś demo, w którym stacja coś (podobno) liczyła, zostało to potraktowane w kategoriach ciekawostki.
Poza tym jest to totalna bzdura, bo po pierwsze, procek stacji jest "zajęty" przez IRQ-loadery w celu obsługi transferu, a po drugie nie ma czegoś takiego jak dostęp do pamięci kompa ze stacji. Przeliczone dane musiałyby zostać przetransferowane ze stacji do kompa, co mija się z celem (czas!) No i tak na marginesie, stacja ma 2 kilo RAMu  :lol:

A tak z innej beczki, w Asskickerze (i w niektórych demach też to zauważyłem) wyświetlana jest co druga pozioma linia (?) Przyspiesza to efekty, czy to tylko ten "tryb tak ma"?

39

Odp: Numen II na c64:)

Aha, przypomniało mi się coś, możesz looknąć jeszcze na "Void" / Coma+Resource.
Wogóle Resource konkretne dema robi(ło).

40

Odp: Numen II na c64:)

Widziałem Asskickera, bardzo dobre efekty.

Akurat chodzilo mi o dynamike... A efekty dobre...

Polecałbym przede wszystkim Soiled Legacy/Resource. Inne godne uwagi to np. Fatal Terror/Profik, Mathematica/Reflex. W tym momencie tylko to przychodzi mi do głowy.

Ok. Postaram sie obejrzec.

Nie wiem co za dema widziałeś, i nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem. Tryb, w którym każdy "piksel" odpowiada 1 bajtowi to tryb znakowy :) bo wtedy stawia się takie giganty o wymiarach odpowiadających 8x8 normalnych hiresowych pixeli (czyli jak jeden znak). To rzeczywiście żadna sztuka zrobić coś takiego. Powszechnie używany jest tryb "zoom4", albo jak kto woli 4x4 (wydaje mi się, że wielkość pikseli odpowiada temu trybowi, w którym wyświetlany jest doom w Asskickerze). W tym trybie na jeden bajt/znak przypadają 4 piksele. Do dyspozycji jest wtedy rozdziałka 80x50x16. Wyświetlanie czegoś takiego to nie jest taka kaszka z mleczkiem, bo trzeba to robić w podobny sposób w jaki wyświetla się obrazki w trybie FLI, co zabiera prockowi sporo czasu.

No tak, to mialem na mysli.

Widziałem jednak inne dziwne tryby, w których "piksel" miał wielkość np. 2x2 i używano ditheringu w celu pozornego zwiększenia liczby "kolorów".
Najbardziej mnie rozwala fakt, iż psioczycie zawsze na te nieszczęsne kolory. Jest ich 16, paleta jest jaka jest i inna nie będzie :) Czasami koderzy dodają jakiś interlace, ale nie zawsze daje to dobry efekt. A przeważnie w trybie zoom4 używają wszystkich dostępnych kolorów. Nie ma (i nie będzie) tylu odcieni jednego koloru, by wyglądało to inaczej.

Po prostu Atarowcom nie podoba sie to, bo zostali wychowani na palecie 256 kolorow w Atari...

Jeszcze inna rzecz: czasami efekty/obrazki/jakieś teksty wyświetlane przez ileśtam sekund to tylko zapchajdziury, podczas których IRQ-loader ładuje następny part. A to wymaga czasu... Nie ma tyle RAMu na załadowanie dema w całości.

Wierz mi: to tylko kwestia rozpowszechnienia sie pewnego standardu rozszerzen pamieci (a wiem, ze na C64 bylo rozszerzenie do 256 KB produkowane przez Commodore - oczywiscie nie kazdy moze kupic takie rozszerzenie, ale od czego elektronicy? Skoro udalo sie w Atari rozszerzyc pamiec na krotkim SIMMie to i w C64 tez by sie dalo...).

Niektóre dema na c64 to jest wogóle inna kategoria, w których nie ma matematyki (w zasadzie jest w śladowych ilościach), ale jest hard-coding VIC'a (procka graficznego), zręczne manipulowanie jego rejestrami i cyklowanie, cyklowanie, cyklowanie... Np. dema Crest'u, albo niektóre Oxyron'u. Zresztą to dzięki tym ludziom wymyślono różne dziwne tryby graficzne.

Na Atari tego typu efekty sa uwzgledniane po prostu w demach. Vide 'Isolation' -> efekty z pseudo vectorami w jednym kolorze, Numen -> wektorówka na koncu.

A tak z innej beczki, w Asskickerze (i w niektórych demach też to zauważyłem) wyświetlana jest co druga pozioma linia (?) Przyspiesza to efekty, czy to tylko ten "tryb tak ma"?

To jest po prostu power Antica. Po prostu program Antica (Display Lista) powtarza dana linie z jedna linia odstepu. Oczywiscie puste linie (bez zadnego trybu) rysuja sie szybciej. Na tej samej zasadzie mozesz powtorzyc linie 4 razy bez odstepu i wtedy masz kwadratowe piksele w rozdzielczosci 80x59 w szesnastu odcieniach jednego koloru. Kiedy byla jeszcze propozycja wykorzystania skrola pionowego to powtarzania linii - taki tryb jest w Numenie - wyglada tak samo jak 4 razy powtorzona linia, ale jest minimalnie szybsze....

41

Odp: Numen II na c64:)

Jeszcze mi się coś przypomniało... :)

Triage V i Second Reality, oba ze Smash Designs, koniecznie.

Pozdrawiam.

42

Odp: Numen II na c64:)

Desert Dream, Amigowe demo w wydaniu na C64

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

43

Odp: Numen II na c64:)

miker napisał/a:

No - ciekawe tylko jak muzę przeniosą, hehe. Coś mi się ona raczej nie widzi na tych ichnich sinusach, piłach i trójkątach... ROTFL!

sinusach ?

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

44

Odp: Numen II na c64:)

Iksie, pliz, zobacz na datę tego, co komentujesz... ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

45

Odp: Numen II na c64:)

wybaczcie mi odgrzebanie watku, ale nie moglem sie powstrzymac

http://www.youtube.com/watch?v=X3Oqz5WjDPI&feature=related

http://noname.c64.org/csdb/release/?id=40255

lubię zapach plastiku
mam za dużo komputerów

46

Odp: Numen II na c64:)

No to i tak się długo powstrzymywałeś, bo ta ostatnia wersja M.O.O.D.-a ukazała się we wrześniu 2006 :D

47

Odp: Numen II na c64:)

Grafa w rozdzielczości 3 na 5, słabiutko.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

48

Odp: Numen II na c64:)

Jacques napisał/a:

No to i tak się długo powstrzymywałeś, bo ta ostatnia wersja M.O.O.D.-a ukazała się we wrześniu 2006 :D

ale do wątku pasowało jak w mordę :)

lubię zapach plastiku
mam za dużo komputerów

Odp: Numen II na c64:)

Jak za starych czasów, najważniejsza jest wyobraźnia :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

50

Odp: Numen II na c64:)

Osobiście to już wolałbym w wolfa zagrać na kalkulatorze (niestety na TI-85 nie ma :( - nic to, simcity abo burdeldasza sobie zainstaluję :P ).

wszystkie trzy strony świata