PeteyM5, I warn you. This topic is about the eight-bit demoscene, not about games and others.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Scena - 8bit » co dalej ze sceną /|\ 8bit?
Strony Poprzednia 1 … 31 32 33 34 35 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
PeteyM5, I warn you. This topic is about the eight-bit demoscene, not about games and others.
można wyseparować przecież posty PeteyM5 do osobnego wątku w bałaganie i tam będzie rozmawiał sam ze sobą. Proste ;)
jak chcesz kogoś ubezwłasowolnić to on musi wyrazić na to zgodę
Skoro tu jest taki temat , to zapytam wprost po ostatnim Foreverze - czego oczekuje demoscena ? Bo poza wzięciem pod uwagę miejsca party (Słowację gdzie już raz wygrał Joźnin z bazin) oraz ekipę (większość słowaków oraz inne platformy głosujące na demo "swoich") , doszły mnie głosy że demo słowaków było zabawne oraz świeże ;)
Zatem ponieważ mam dysonans poznawczy z tym co mi się wydawało : że demo ma być techniczną produkcją a oczekiwania ludzi - typu zabawne 2 czajniki na spritach śpiewające coś po czesku ...
Może ktoś mnie oświeci i podpowie w jakim kiedunku powinny iśc prace i czy czekujecie dema typu "Rewind" czy zabawę dla gawiedzi pokroju śpiewających spritów ?
demoscena uznała że każdy bawi się jak lubi, a demoscena to jest zjawisko postrzegane przez obserwatorów którzy uznają te jednostki jako grupę, która nie jest grupą tylko zbiorem jednostek, które bawią się jak lubią
zawsze moze znalezc sie ktos kto powie ze jak nie dziala na standardowym komputerze to do wilda... no moze nie na ataroskiej "scenie", wiec z tymi porownaniami to tak srednio ;-)
czy podobny efekt byl widziany na atari? nie. wiec efekt byl swierzy. i swietny, bo sam probowalem syntezy i przy wlaczonym ekranie brzmialo to do d...y a tu jest fajnie.
ale wolalbym spiew po niemiecku :D
.. no i sprzętowe przygotowanie compo na Forever pozostawiało dużo do życzenia. Zaryzykuję stwierdzenie dramat.
Poziom jakości bigscreen'a i nagłośnienia ustalił / ustawił ma wysokim C drewniany ludek.
Można by spokojnie wprowadzić miarę DZIADYGI z boru w skali miernoty (dziadostwa) do mariota (taki hotel).
Ale prace były przecież spoko (no jak zawsze krapy takze)
...bo nie było innego wyjścia, trzeba było jakkolwiek uratować sytuację..
czy podobny efekt byl widziany na atari? nie. wiec efekt byl swierzy. i swietny, bo sam probowalem syntezy i przy wlaczonym ekranie brzmialo to do d...y a tu jest fajnie.
dla mnie tez efekt był bardzo ciekawy - nie dość że przy włączonym ekranie, to jeszcze na dwa głosy i z podkładem muzycznym.
nie widziałem czegoś takiego do tej pory. Dodatkowo dochodzi sentyment, bo to piosenka którą znało 3/4 sali z dzieciństwa i przy okazji świetnie się bawiło. Komuś podoba się bardziej wirujący robocik ze świetnymi efektami, (które są super wypasione, ale jednak już je widzieliśmy w poprzednim demo), a komuś bardziej piosenka Karela Gotta śpiewana przez czajniki. Nie ma wytycznych co się nam powinno podobać :) Chyba że już są, a o czymś nie wiem.
gdzie wy tam mieliście włączony ekran ? ja tam widzę włączone sprity przy wyłaczonym ekranie żeby mało czasu dma zabierało i tyle ;) Ponieważ każdemu się coś innego może podobać więc zapytałem na forum jakie są opinie ludzi i w ten sposób można wyciągnąć jakieś wnioski na przyszłość co do sensowności spuszczania się nad kodem i siedzeniem nad demem kiedy to może totalnie nie mieć sensu bo nie trafię w gusta odbiorców, jakiś czas mnie nie było na scenie więc może dużo się pozmieniało po prostu
racja, ekran może jest wyłączony, ale grafika jako taka jest :) i nawet się trochę rusza.
Ja myślę, ze ogólnie takie wartościowanie nie ma sensu.
Gusta są gustami i ludzie mają wiele różnych przesłanek oceniając sztukę, bo w takich kategoriach postrzegam demoscenę.
Inna sprawa, że niepotrzebnie na lewo i prawo się mówi, że demo NG/zelax powstało "na szybko" w 5 dni.
Nie dodaje mu to prestiżu.
Rozmawiałem z Rogerem o śpiewających czajnikach i siedzieli nad tym kilka miesięcy.
Ludzie tez doceniają zaangażowanie a nie tylko efekt wow.
Taka ocena że to że demo powstało w 5 dni jest mocno niesprawidliwa , bo to że sama produkcja owszem została poskładana w niecały tydzień to nie oznacza że np mój kod z unified nie był rozbudowany czy nie siedziałem nad nim w wolnych chwilach żeby np móc robić wieloobiektową animację - np osobny obiekt głowa a osobny tułów co nieco przypomina uproszczoną animację szkieletową. Wiadomo że wykorzystaliśmy pewne rzeczy które już mieliśmy, ale to że zostały poskładane w 5 dni nie oznacza że sam kod nie był wcześniej rozwijany ;) Nad silnikiem do Unified siedziałem od czasu Rewinda więc pół roku , został praktycznie od nowa napisany bazując na silniku z Reditusa
Co do gustów to właśnie po to rzuciłem luźne pytanie żeby je poznać ;)
Ja tylko mówię co kilka razy słyszałem i co moim zdaniem wcale nie było potrzebne, bo mogło mieć wpływ na ocenę.
A to że całkowity nakład pracy był z pewnością wiekszy niż 5 dni - to zdaję sobie sprawę.
I pewnie parę osób tez sobie zdaje, ale niestety nie wszyscy.
I jak ktoś usłyszy, że demo powstało w 5 dni versus dłubanie pół roku to wiesz... MARKETING :)
@święty ja się dziwie że po tym co dokonałeś na scenie i czym wogóle była prawdziwa scena nie eksploduje ci łeb od tej dzisiejszej lameriady pitu pitu
p.s. pisze to bez żadnych podtekstów .. ot taka myśl która chce być napisana
Słowacja i Forever to specyficzne party. To, że swoi głosują na swoich było znanym zagadnieniem onegdaj - dziś jest jakby nie inaczej. Stąd też nasz głupi Foreverowy żart (z Lisem) który przerodził się niestety w konflikt z X-Rayem. Dlatego kiedyś na polskich parties było tak, że przynajmniej w przypadku prac msx / gfx ukrywało się autorów i wpływ "koleżeńskiego" zjawiska był jakby mniejszy.
Musimy się po prostu zebrać w większą "kupę" na ten Forever i zagłosować patryjotycznie ;)
Z drugiej strony wygrywały tam polskie produkcje, jak Shrine czy Bash. Fakt faktem, nie miały wtedy specjalnej konkurencji.
Albo sprofilować produkcje na Krteki, Żwirki, Muchomorki i Wodniki Szuwarki(!) a mówiąc bardziej serio - wystawiać u nas, bo jest cokolwiek większa bezstronność głosujących.
Na Forevera ja juz nic wystawiac nie bede. Przywiezlybysmy demo robione dwa lata i by bylo tak samo. Demo Recall i demko MEC'ow tak samo dostalo od Jozin z Bazin (prodka ascii i cover Juzina). Po tej akcji zadnej prody od autora Recall juz nie bylo.
Na aage jest napisane, ze zvonsky powstal w 2 tygodnie. Ekran jak swiety pisal jest wylaczony. Zreszta termin "robione miesiac" nic nie znaczy bo moze to byc to lacznie 3 godziny przez ten miesiac.
Czyli ogolnie wyznacznikiem jest, ze jak jedna osoba sama dlugo posiedzi to dajemy 10/10. TBL martw sie o EONa2.
Pomijam, ze w przypadku tej prody tylko skladanie bylo 5 dni, sam objekt 3d kris zaczal z 2 miechy wczesniej i rzezbil w nim dlugo, aby w koncu ladnie i sensownie na xl/xe sie dalo.
Ja dobrze rozumiem szmieszki i przy % zabawa. Nawet najlepsze demo z ZX mialo mniej punktow - wiec to na party nie ma sensu
bo inna grupa odbiorcow. Wystarczy digi krecika walnac i done.
http://www.atari.org.pl/informacje/fore … sults/1268
trzeba spiknąć się z Agendą, to zajmiesz pierwsze miejsce Święty :)
Juzin by wciagna ilussie nosem i wyplul, easy.
tutaj też były "dwa śmieszki" w tym Śp. Rastera, mimo to ...
https://demozoo.org/parties/130/
pewnie trzeba by poznać frekwencję Polaków na każdej takiej edycji, wtedy jakieś wnioski co do stronniczości mogą się ujawnić
a mówiąc bardziej serio - wystawiać u nas, bo jest cokolwiek większa bezstronność głosujących.
i taki jest (?) plan, choc po wystawianiu u nas tez jakies czepialstwo, pasywno-agresywne przytyki ch*j wie dlaczego i fochowanie. Entuzjazm w ciagu roku spadl nam dosc mocno. Dobrze, ze laoo robi juz sdk nowej platformy.
tutaj też były "dwa śmieszki" w tym Śp. Rastera, mimo to ...
Jeszcze raz: Juzin wciagnalby Ilussie nosem. Smieszek smieszkowi nierowny. Jak widac cienkie szmieszki tez sa.
Strony Poprzednia 1 … 31 32 33 34 35 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 8bit » co dalej ze sceną /|\ 8bit?
Wygenerowano w 0.032 sekund, wykonano 47 zapytań