Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:
https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
zeST 20250627 - Atari ST w FPGA z turbo! Nowa wersja zeST z trybem turbo 50 MHz i poprawkami Shiftera i MFP
UltraSatan - firmware 1.30 Nowa wersja firmware dla UltraSatana wspiera nowoczesne karty SDHC i SDXC
53 lata marki Atari 53 lata od założenia Atari - firmy, która odmieniła świat gier i komputerów.
Odtwarzanie układów z Atari Falcon Trwa zbiórka na odtworzenie chipów Videl, Combel i SDMA z Atari Falcon
onEscape extEnded and reWorked Poison prezentuje rozszerzoną i poprawioną ścieżkę dźwiękową z gry onEscape.
atari.area forum » Software, Gry - 16/32bit » Dread Atari ST/STE
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:
https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496
Yhy. Takoż będzie jak piszesz. I na Amigę zarazem.
dla mnie party-prod, opad szczeny i frasunek dla KK, że też nic nie powiedział, że portuje to na ST
Frasunek = zmartwienie, ale rozumiem, że to żart :)
Nie, to nie żart, ale od lat utarta forma podziękowań w dobrym znaczeniu. Funkcjonuje już od lat i działa na Scenie Atari od dobrych... 10-15 lat (jeszcze czasy Głuchołaz, popatrz sobie Kuba w wątki o zlotach).
Oj! Dłużej niż 15 lat. Google podaje, że na AA pojawiło się to słowo w 2003 roku. Frasunek wziął się od Vasca, kiedy jeszcze pił. ;)
Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:
https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496
robi wrażenie, tekstury są spore, fajny jest ten trik zwiększający ilość kolorów w teksturze
W sumie to przypomina to raczej Wolfensteina 3D zrobionego przez Raya niż Dooma, co prawda są ściany pod ustawione pod różnymi kątami ale nie widzę podwyższeń, czy obniżeń terenu.
No i Wolf ma 15FPS a tu widzę 5~6FPS
Wg autora podwyższenia i obniżenia będą w wersji finalnej, po prostu nie ma ich w demie, ale sam engine ma takie możliwości.
Co do FPS to nie wiem co pokazuje ta liczba w lewym górnym rogu, bo wygląda to co najmniej tak płynnie jak Wolf3D na ST 8 MHz.
To była sugestia, że minimum tyle punktów każdy ma wpisać na votce :)
Liczba w rogu pokazuje ilość ramek na klatkę.
Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.
Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.
jest już dostępna binarka dla Atari i Amigi. Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze. ST 5.15 vs Amiga 4.01 VBL na ramkę.
Poniżej porównanie: ST 320x160 vs A500 320x200.
Tak na szybko zajrzałem do kodu na ST, wygląda on nieźle ale myślę że da się go jeszcze ciut zoptymalizować na ST no i jeszcze dopalić BLiTTERem
Szacunek dla twórców.
Dzisiaj zobaczyłem na YT, że jest na Atari ST. Wcześniej widziałem filmiki tylko na Amigę. Czekam z niecierpliwością na dostęp/zakup tego tytułu :)
Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze
No cóż, jak to można mieć zupełnie inny odbiór. Dla mnie wersja ST jest kompletnie niepłynna w porównaniu z Amigową, choć i Amigowa jest na tyle wolna, że i w nią nie grałbym komfortowo (przychylam się do stwierdzenia @maziego tu na AA kiedyś, że aby komfortowo grać w strzelankę z perspektywy pierwszej osoby, musi "latać" CO NAJMNIEJ 25 klatek na sekundę)
A niepłynność wersji ST idealnie widać tu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZxhO1ZCOZ-M
Obydwie wersje różnią się nawet i ponad 2 ramkami na klatkę (na korzyść Amigi) co jak przeliczyć na ilość klatek na sekundę, daje jednak różnicę. I ją oczywiście wyraźnie widać. (nie mówiąc o tragicznym udzwiękowieniu wersji ST )
Oczywiście gloria i chwała autorom Dreada, bo pokonali niesamowitą barierę jeśli chodzi o 16bit i "Doom'a".
Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.
@jury daj trochę czasu autorowi, to jego pierwsze podejście do Atari. Jak ogarnie kruczki ST to będzie to działać szybciej.
Teraz możesz przyspieszyć grę włączając tryb "Scanlines" w opcjach.
@perinoid na discordzie Dreada ktoś odpalał MSTE i działa sporo szybciej
Jak dla mnie, wersja na A500 działa naprawdę grywalnie, wygląda też świetnie, no i jednak te 40 linii w pionie więcej też robi różnicę. Z tego co czytałem, ktoś chciał się kontaktować z autorem w kwestii optymalizacji pod STE, ciekawe czy coś z tego będzie, ale na ST to już i tak jest genialne osiągnięcie, brawo! :)
Raczej bym się nie napalał, bo znając KK, to jednocześnie jego ostatnie podejście do ST ;)
Z tego co patrzyłem na Hatari, emulującym ST@16mhz, mamy bardzo podobne wyniki jak na gołej A1200 z 68020@20Mhz.
https://ibb.co/7CSfKXG
Zresztą z tego co pisał KK na Discordzie ograniczeniem jest już rutyna Bit2Plannar a nie szybkość CPU.
Witam "somsiedzie" :) Tak na szybko zrobiłem porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=55LIcdYIUbs
https://www.youtube.com/watch?v=4j11eFRXWXU
Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.
Na 32MHz średnio było o jedną ramkę szybciej na klatkę.
@PrzemasIII: testowanie blitter on/off nie ma sensu, bo to wyłącza jedynie używanie blittera przez system, a nie przez soft który omija system (czyli praktycznie każda gra/demo). Ponadto obecna publiczna wersja Dread i tak nie używa blittera.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 16/32bit » Dread Atari ST/STE
Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 82 zapytań