i am just using mads 1.7.4 (switched from XASM 3) because of the local labels... unfortunatly the docs are in polish only... how can i define local labels? i simply want to use local labels for local loops...
thanks for any help.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FiSh 0.70 Bocianu wydał FiSh 0.70, shell ułatwiający przeszukiwanie zasobów serwerów TNFS.
Street Fighter II już na Atari 8-bit! Vega i jego zespół wydali finalną wersję kultowej bijatyki. Wymaga 4MB cartridge i 64KB RAM.
Elite Demo 6 na Atari 8-bit! Trwają prace nad konwersją kultowej gry Elite. Szóste demo wprowadza liczne poprawki błędów.
vbcc v5 dla 6502 Kompilator C vbcc doczekał się piątej wersji dystrybucji dla 6502. Zapewnia dużo szybszą arytmetykę FPU i nowe narzędzia.
HDDRIVER 12.75 Sterownik HDDRIVER, kluczowe narzędzie dla pamięci masowej Atari 16/32-bit, otrzymał aktualizację 12.75, która naprawia błąd w HDDRUTIL.
atari.area forum » Scena - 8bit » MADS - help
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
i am just using mads 1.7.4 (switched from XASM 3) because of the local labels... unfortunatly the docs are in polish only... how can i define local labels? i simply want to use local labels for local loops...
thanks for any help.
Try http://epi.atari8.info/hcasm
It has most of xasm features and also provides macros and local labels. And there's an english documentation for it. :)
.local
...
...
.local
...
...
.endl
.local temp1
...
...
.endl
.endl
p.s.
Epi to nie ten temat
Maybe this also would help:
In both examples A is loaded with 2 and X with 1
lab equ 1
.local
lab equ 2
lda #lab
ldx #:lab
.endl ldx #name.lab1
lda #name.lab2
.local name
lab1 = 1
lab2 = 2
.endlInna kwestia: MADS to zarąbiste narzędzie i bardzo dużo traci bez instrukcji po angielsku.
Cobyście powiedzieli na małą inicjatywę ze strony community, aby wkleić instrukcję do atariki i kto miałby chęć i ochotę, to by tłumaczył fragmenty na angielski i potem Tebe mógłby do tego tekstu się dolinkować?
ja jestem ZA
thanks Tebe... i converted the source to MADS as i wanted to get ridd of the QA's LSR @, ASL @...
but i hope that MADS introduced not more bugs in my code simply by format changing, f.e. in the character screen of Beyond Evil i am triggering the malus of a char stat ("+","-") directly into a text string... i had to change the XASM command into LDA#"+" instead of LDA #'+' and everything was right... first i was searching for a bug in my code but when i reassembled it with XASM 3.0 i realised that its MADS... and i thought that they are compatible... ;)
btw. when will be there a english doc for mads? it seems that it is really powerful.... i switched from xasm to mads (sorry, fox... ;))
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Scena - 8bit » MADS - help
Wygenerowano w 0.179 sekund, wykonano 6 zapytań