Siedzę sobie nad mad-pascalem, jako nie porgramista, tak w ramach walki z nudą. Aktualnie próbuję rozmienić P/MG i natrafiłem na dziwny problem.
Mianowicie narysowałem sobie sprita w Mad-Studio:
dostałem taki kod:
  player0 : array[0..7] of byte =
    (24, 255, 255, 24, 24, 60, 102, 255);
po wstawieniu do kodu wyświetla go poprawnie, jednak jak zapiszę go do pliku i wczytam do programu to wczytuje go jak by przesunięty w dół + jakieś śmieci u góry :(
kod wygląda tak:
program sprite;
uses crt, atari, b_pmg;
{$r ludzik.rc}
const
    GFX_LUDZIK_ADR             = $1000;
    PMGBASE                 = $6000;    
  player0 : array[0..7] of byte =
    (24, 255, 255, 24, 24, 60, 102, 255);
    
procedure init;
begin
    PMG_Init(Hi(PMGBASE));
    PMG_Clear;
    // player0 pozycja X
    PMG_hpos0:=120;
    // kolor player0    
    PMG_pcolr0_S:=200;
    
    move(pointer(player0),pointer(PMGBASE+560),8);
// zle wyswietla gdy zaladowany z pliku
//    move(pointer(GFX_LUDZIK_ADR),pointer(PMGBASE+560),8);
// kolory tła (710), ramki (712)
// Poke(710, 0); 
    TextBackground(0);
// Poke(712, 0);
    COLBAKS := 0;
// wyłączenie kursora
//    Poke(752, 1);
    crsinh := 1;
    writeln(eol,'Test PMG');
end;
begin
    init;
    repeat until keypressed;
end.Jakieś podpowiedzi co robię nie tak wczytując obrazek do pamięci?
