Ok, to jak odczytać HDD bez blokowania CPU? (potrzebne do stream audio w STE)
Atari 1040 STE (4MB RAM, TOS 2.06/1.06, Ultrasatan, Netusbee)
Atari 65XE, 512KB ext. RAM, SIO2SD
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Doom8088 dla Atari ST Nowy port Dooma na Atari ST bazuje na wersji dla 8088 i wspiera tylko pierwszy epizod
Altirra 4.40 test 13 z Floppy Board Nowa wersja testowa Altirry dodaje wsparcie dla Black Box Floppy Board
Piszemy grę - część 3. już 17 czerwca Trzeci odcinek kursu tworzenia gier na Atari 8-bit będzie o rysowaniu postaci.
Wee Ninja - również na Atari 8-bit! Gra Wee Ninja dostępna także dla Atari 8-bit z 48K RAM - najlepiej z Joy 2B+
Invitka na SV2025SE na Atari XL/XE Nowa invitka na letnią edycję Silly Venture 2025 dla Atari XL/XE już dostępna
atari.area forum » Programowanie - 16/32bit » DMA co i jak ?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ok, to jak odczytać HDD bez blokowania CPU? (potrzebne do stream audio w STE)
Dobre pytanie, ciekawe czy da się odczytywać procesorem dane z bufora FIFO DMA, z tym że szkoda trochę mocy procesora.
Czemu nie chcecie DMA? Macie jakieś specjalne wymagania co do kodu?
Mayonez: jeśl nie chcesz pisać systemu dyskowego od zera (który by miał asynchorniczne API - ale i tak to by nie działało dobrze na IDE), to masz dwa wyjścia:
1. Efekty na VBL-u i w pętli głównej ładowanie - musisz dopilnować, żeby coś oddać systemowi
2. System przełączający wątki z wywłaszczeniem. Mam coś takiego u siebie w demach (np. Lockup). Gdy nie ma nic to ładowania to cały CPU przypada na wątek z efektem.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 16/32bit » DMA co i jak ?
Wygenerowano w 0.016 sekund, wykonano 55 zapytań