Ok, to jak odczytać HDD bez blokowania CPU? (potrzebne do stream audio w STE)
Atari 1040 STE (4MB RAM, TOS 2.06/1.06, Ultrasatan, Netusbee)
Atari 65XE, 512KB ext. RAM, SIO2SD
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FreeMiNT OS Distro Pełna, bootowalna dystrybucja systemu operacyjnego FreeMiNT dla 32-bitowych komputerów Atari.
Atari800MacX 6.1.0 Popularny emulator Atari na Maca otrzymuje wsparcie dla FujiNet/NetSIO oraz liczne poprawki błędów!
RastaConverterBeta19 Najnowsza wersja RastaConvertera wprowadza nowe funkcje odległości kolorów, w tym domyślne "rasta".
Test7800 0.7.1 Nowa wersja emulatora Test7800 w wersji 0.7.1 przynosi usprawnienia w obsłudze Drag and Drop oraz poprawki POKEY dla Stone Age.
Nadchodzi Rogul na Atari ST/STE Konwersja znakomitego Fantasy-Hack'n Slash-Roguelike Rogul z małego Atari na platformy ST/STE
atari.area forum » Programowanie - 16/32bit » DMA co i jak ?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ok, to jak odczytać HDD bez blokowania CPU? (potrzebne do stream audio w STE)
Dobre pytanie, ciekawe czy da się odczytywać procesorem dane z bufora FIFO DMA, z tym że szkoda trochę mocy procesora.
Czemu nie chcecie DMA? Macie jakieś specjalne wymagania co do kodu?
Mayonez: jeśl nie chcesz pisać systemu dyskowego od zera (który by miał asynchorniczne API - ale i tak to by nie działało dobrze na IDE), to masz dwa wyjścia:
1. Efekty na VBL-u i w pętli głównej ładowanie - musisz dopilnować, żeby coś oddać systemowi
2. System przełączający wątki z wywłaszczeniem. Mam coś takiego u siebie w demach (np. Lockup). Gdy nie ma nic to ładowania to cały CPU przypada na wątek z efektem.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 16/32bit » DMA co i jak ?
Wygenerowano w 0.015 sekund, wykonano 55 zapytań