Cześć,

Scrolluję się po dość dużym obszarze w trybie 320×240 TrueColor.
Dzięki potrójnemu buforowaniu i Vsync() uzyskałem w miarę akceptowalną płynność i dynamikę,
ale doskwiera mi jeden problem - tzw. ghosting, czyli widoczne przez ułamek sekundy podwójne krawędzie podczas szybkiego ruchu.

Videl mam ustawiony tylko przez proste VsetMode w TC, żadnego hardware scrolla.
Render odbywa się czysto programowo, pełnoklatkowe kopiowanie 320×240×16-bit na każdą klatkę (ok. 150 KB per frame).
Zastanawiam się, czy da się ten efekt jakoś zminimalizować.
Może ktoś z Was przerabiał temat i wie, czy warto przejść na tryb 256 kolorów i zrobić hardware scroll ? Może ktoś ma jakiś fragment kodu do rozgryzienia?


Pozdr.
Javalonde

2

Na stopro bym zmienil na 256c

3

tryby HiColor wymagają dużej przepustowości RAM. Efekty w asmie mogą zadziałać ok, w C raczej będą klatkować.

ATW800/2 / Atari V4sa / Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
SUB/AVGcart / FujiNet / DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4

Ok, będę próbował dalej..

Tak wygląda ten problem teraz

https://www.youtube.com/watch?v=ywLkX9gDJtg

5 Ostatnio edytowany przez Cyprian (Wczoraj 21:31:54)

wypas

jakby co to ponoć to jest dobra biblioteka do robienia gier: https://github.com/ReservoirGods/GODLIB

ATW800/2 / Atari V4sa / Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
SUB/AVGcart / FujiNet / DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org