Uff.. znalazłem w końcu trochę (dużo :P) wolnego czasu i zaimplementowałem wspomniany przeze mnie wcześniej algorytm obcinania wielokątów. O ile sam algorytm (Sutherland-Hodgman) nie jest zbyt skomplikowany, to już odpowiednia implementacja w assemblerze nie była zupełnie banalna (chociaż ilościowo kodu nie jest dużo). Implementacja obcina wielokąt do zadanego parametrycznie okna, wykorzystując strategię "dziel i zwyciężaj" - czyli skomplikowany problem dzieli na kilka mniejszych - w tym wypadku obcinanie następuje dla każdej krawędzi okna osobno. Dzięki takiemu rozwiązaniu można obcinać np. tylko po krawędziach poziomych lub pionowych :). Procedurę clippingu przeniosłem do osobnego pliku, w programie głównym jest tylko kilka zmian w stosunku do procedury rysowania wielokątów wypukłych bez obcinania. Mam pomysł (chyba), jak zmniejszyć dosyć kosztowne czasowo liczenie przecięcia krawędzi z oknem obcinającym (teraz jest między innymi jedno mnożenie i jedno dzielenie), ale zostawiam to sobie na później (tablica nie wchodzi raczej w grę ze względu na jej rozmiar). Jak zwykle komentarze mile widziane :P Myślę, że kolejnym krokiem będzie jakiś obracający się sześcian, a później może obiecany wcześniej glenz :D
Test7800 0.7.1 Nowa wersja emulatora Test7800 w wersji 0.7.1 przynosi usprawnienia w obsłudze Drag and Drop oraz poprawki POKEY dla Stone Age.
Nadchodzi Rogul na Atari ST/STE Konwersja znakomitego Fantasy-Hack'n Slash-Roguelike Rogul z małego Atari na platformy ST/STE
Gearlynx z aktualizacją do 0.0.9 Wieloplatformowy emulator konsoli Atari Lynx, Gearlynx, doczekał się nowej wersji 0.0.9.
Invitka na Silly Venture 2025WE Na odbywającym się w Berlinie party Deadline 2025 została zaprezentowana invitka na zimową edycję Silly Venture 2025WE
Test7800 0.7.0 Najnowsza wersja emulatora Test7800 wprowadza obsługę kontrolerów i ułatwia wczytywanie plików ROM.