Uff.. znalazłem w końcu trochę (dużo :P) wolnego czasu i zaimplementowałem wspomniany przeze mnie wcześniej algorytm obcinania wielokątów. O ile sam algorytm (Sutherland-Hodgman) nie jest zbyt skomplikowany, to już odpowiednia implementacja w assemblerze nie była zupełnie banalna (chociaż ilościowo kodu nie jest dużo). Implementacja obcina wielokąt do zadanego parametrycznie okna, wykorzystując strategię "dziel i zwyciężaj" - czyli skomplikowany problem dzieli na kilka mniejszych - w tym wypadku obcinanie następuje dla każdej krawędzi okna osobno. Dzięki takiemu rozwiązaniu można obcinać np. tylko po krawędziach poziomych lub pionowych :). Procedurę clippingu przeniosłem do osobnego pliku, w programie głównym jest tylko kilka zmian w stosunku do procedury rysowania wielokątów wypukłych bez obcinania. Mam pomysł (chyba), jak zmniejszyć dosyć kosztowne czasowo liczenie przecięcia krawędzi z oknem obcinającym (teraz jest między innymi jedno mnożenie i jedno dzielenie), ale zostawiam to sobie na później (tablica nie wchodzi raczej w grę ze względu na jej rozmiar). Jak zwykle komentarze mile widziane :P Myślę, że kolejnym krokiem będzie jakiś obracający się sześcian, a później może obiecany wcześniej glenz :D
Nowy firmware 1.5 dla SDrive-MAX Ulepszony tryb szybki i poprawki kaset w nowej wersji firmware
Ice-T 2.8.2 Nowa wersja Ice-T dla 8-bitowego Atari już dostępna - poprawki i nowe funkcje
Galactic Panic - nowa przygodówka na ST Darmowa gra point and click na Atari ST - ponad 100 ekranów przygody.
Nowa wersja ARIFE Tool od PVBest73 Uaktualniono uniwersalne narzędzie do analizy obrazów ROM i dysków Atari
Echa Sommarhack 2025 Podczas szwedzkiego party Sommarhack zaprezentowano kilkadziesiąt produkcji,