Uff.. znalazłem w końcu trochę (dużo :P) wolnego czasu i zaimplementowałem wspomniany przeze mnie wcześniej algorytm obcinania wielokątów. O ile sam algorytm (Sutherland-Hodgman) nie jest zbyt skomplikowany, to już odpowiednia implementacja w assemblerze nie była zupełnie banalna (chociaż ilościowo kodu nie jest dużo). Implementacja obcina wielokąt do zadanego parametrycznie okna, wykorzystując strategię "dziel i zwyciężaj" - czyli skomplikowany problem dzieli na kilka mniejszych - w tym wypadku obcinanie następuje dla każdej krawędzi okna osobno. Dzięki takiemu rozwiązaniu można obcinać np. tylko po krawędziach poziomych lub pionowych :). Procedurę clippingu przeniosłem do osobnego pliku, w programie głównym jest tylko kilka zmian w stosunku do procedury rysowania wielokątów wypukłych bez obcinania. Mam pomysł (chyba), jak zmniejszyć dosyć kosztowne czasowo liczenie przecięcia krawędzi z oknem obcinającym (teraz jest między innymi jedno mnożenie i jedno dzielenie), ale zostawiam to sobie na później (tablica nie wchodzi raczej w grę ze względu na jej rozmiar). Jak zwykle komentarze mile widziane :P Myślę, że kolejnym krokiem będzie jakiś obracający się sześcian, a później może obiecany wcześniej glenz :D
onEscape extEnded and reWorked Poison prezentuje rozszerzoną i poprawioną ścieżkę dźwiękową z gry onEscape.
Hatari 2.6.0 Ukazała się nowa wersja Hatari - emulatora Atari ST/STE/TT/Falcon
Altirra 4.40 test 14 - poprawki modemowe Nowa wersja testowa Altirry skupia się na ulepszeniach w komunikacji.
RastaControl - GUI do RastaConvertera Dostępna wersja beta graficznego interfejsu do RastaConverter
Ice-T 2.8.1 dla Atari 8-bit Nowa wersja terminala Ice-T z poprawkami i lepszą obsługą klawiatury