Temat: "Dragonfly" cart dla Atari 7800
Dla zainteresowanych preordery tutaj
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
ASAP 6.0.0 Kolejna wersja kombajnu do odtwarzania muzyki z układu POKEY.
Nowości BigPEmu Emulator konsoli Jaguar BigPEmu doczekał się nowych, interesujących możliwości.
Silly Venture 2023 SE wyniki Dostępne już są wyniki z zakończonego dzisiaj Silly Venture 2023 SE.
Rekrutacja na studia podyplomowe Rusza rekrutacja na studia podyplomowe: "Retro-computing: technologie i sztuka cyfrowa"
Program Lost Party 2023 Czego można się spodziewać po kolejnej edycji LP?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dla zainteresowanych preordery tutaj
zamówione
Gratulacje RJ. Wyprzedziłeś SainTa z budową SD-carta dla A7800 i bez takich rozterek o dystrybucję jak on z cartem dla Jaga.
Czy jest gdzieś lista produkcji wykorzystujących Dual-Pokey, Covox i/lub Yamahę?
Na YM jest jedna gra (Pac-Man XD) i dwa dema muzyczne, Dual Pokey i Covox to na razie nowość, chociaż jedna osoba już pracuje nad Dual Pokey.
Pracuję nad podwójnym demo POKEY. Mam plik binarny dla A8 w asemblerze MADS, ale nie udało mi się go przekonwertować na 7800 DASM.
Dziś wieczorem po pracy opublikuję tutaj swoje pliki binarne. Mam nadzieję, że ktoś może na to spojrzeć. Na wkładzie Dragonfly POKEY jest na $440 i $450. Może to wymagać nowego nagłówka .a78 dla podwójnego POKEY.
Przepraszam, jeśli mój polski jest zły. Wciąż się uczę i polegam na tłumaczu.
To może ja wyjaśnię o co chodzi.
Jest pomysł, by wykorzystać Pokey Max i w konsoli A7800 uruchomić podwójny Pokey (takie "stereo", ale z sumowanymi wyjściami) dla zwiększenia ilości kanałów. Kolega @synthpopalooza chce wykorzystać motyw z Metroid, ma pliki stworzone dla assemblera A8 ale nie wie, jak przekonwertować je dla assemblera A7800. Jeżeli ktoś chciałby się tym pobawić, to pliki są w załączniku. Każda sugestia mile widziana :)
Nawet chyba nie trzeba przepisywać tego na dasm. Trzeba przeorganizować te źródło, żeby mads wygenerował z tego surowy obraz cartridża, czyli bez żadnych nagłówków i od adresu $8000 (opcjonalnie madsem można wygenerować też header). Upewnić się, że program używa tylko ramu dostępnego w konsoli. Potem podpisać obraz za pomocą 7800sign. Trochę roboty jest i potrzebny jest ktoś kto już takie rzeczy ogarnia. Ja niestety w praktyce się mało znam. Ale rzecz jest do ogarnięcia.
Ostatnio edytowany przez laoo/ng (2021-01-14 10:34:54)
Jakby co to tutaj można przetestować online kod ASM i C dla 7800 i wygenerować plik A78:
https://8bitworkshop.com/v3.7.0/?platfo … rites.dasm
Zainspirowany tym watkiem jakis czas temu bylem ciekaw jak A7800 da sobie rade
https://atariage.com/forums/topic/31553 … /#comments
Uzylem utwory Cybernoid2 cover w wykonaniu Mikera pod RMT
https://soundcloud.com/mikerro/cybernoid-ii
Czekam na Dragonfly i nie wiem czy to falszuje tak bo ja jestem gluchy, czy cos w programie nie tak.
Czytalem ze emulatory A7800 niezbyt sobie z emulacja Pokeya radza ale mam nadzieje ze to ja cos schrzanilem.
Jakby ktos mial okazje na prawdziwym sprzecie sprawdzic to by bylo milo.
ps. Ustawione na PAL jakby ktos pytal.
Link do emulatora z kartem dla leniwych
https://raz0red.github.io/js7800/?cart= … ?id=801883
Your track uses hi pass filter. ProSystem emulation will not play it. The current version of A7800 emulator does this feature better though.
Ostatnio edytowany przez synthpopalooza (2021-01-15 04:05:13)
@Eagle, plik nie uruchamia się na realnym sprzęcie, konsola PAL.
Widać emulator emulatorem, a sprzęt sprzętem (tak jak na Lynksie). Ale jest już Dragonfly, to rozruszamy tę platformę, trzeba tylko trochę czasu i wysiłku.
Jeśli o mnie chodzi to chętnie wziąłbym na tapetę konsolkę z kartem, żeby to rozgryźć, ale do SV mam już grafik zajęty. Ale na drugie SV tego roku to kto wie? ;)
rj1307, a testowales na "prawdziwym" atari? ;)
A tak serio to nie mam pojecia jeszcze dlaczego nie dziala na innych emulatorach i realhw
Jak dostane Dragonfly to sie przyjrze problemowi blizej.
Here are three .xex binaries for Metroid music using double POKEY, plus sources.
My goal, is to convert these into .a78 executables for 7800 console using Dragonfly cartridge. Dragonfly uses double POKEY mapped to $440 and $450
NTSC z roznymi adresami Pokeya
Chyba juz znalazlem powod dla ktorego nie dzialalo na Atari
co do emulatorow to wersja $450 dziala na js7800
wersja $4000 dziala na BupSystem i ProSystem
Konsola PAL - plik się uruchamia, jest poziomy zielony pasek ale nie ma dźwięku, tylko rytmiczne "pierdzenie". Oba plik działają tak samo, Dragonfly obsługuje oba adresy.
Konsola NTSC - nie uruchamia się, czarny ekran.
Akurat Pal nie jest poprawiony a ntsc potrzebuje szyfrowania naglowka zeby odpalic.
Musze to ogarnac. Mecze teraz stereo na 450&460.
Zrobie w Pal i podesle na PW zeby przetestowac.
Super, czekam niecierpliwie :)
Player RMT napsul mi krwi. Ale chyba sie udalo.
Pisze chyba bo pisze wszystko w ciemno na sprzet ktorego nie widzialem na oczy :)
Pierwszy Pokey dziala na JS7800 wiec Dragonfly powinien odtworzyc drugiego bez problemow.
Bajt 54 naglowka ustawilem na $40 czyli Pokey$450 nie wiem czy Dragonfly ma jakies inne ustawienia co do naglowka.
Najwyzej zmien w jakims hexeditorze.
Umieszczam na forum bo na PW nie da sie wyslac plikow.
Wersja PAL. Daj znac czy dziala dobrze.
Muzyka Acidjazzed cover Mikera.
Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-01-17 00:01:12)
Dorzucam Outrun (KJmann)
Teraz jest OK, oba pliki uruchamiają się. Nagłówki są prawidłowe.
Oba pliki grają na jednym Pokey'u, tak miało być?
Az mi para uszami poszla gdy przeczytalem teraz manuala dla Dragonfly
I okazuje sie ze PokeyMax jest pod adresami $440&$450 a nie jak mylnie zakladalem $450&$460
Zaraz to poprawie i dolacze nowe pliki.
edit: dodane poprawione pliki
Na dzisiaj koniec zabawy z Pokeyem bo mi Parallax scroll lezy nie dokonczony
Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-01-17 11:55:40)
Na $460 celowałeś w Yamahę :)
Jest super, grają oba Pokeye, dowód: https://megawrzuta.pl/download/91c8a123 … 66c20.html
Super. Wrzuce potem na AtariAge binarke zmodyfikowanego pod A7800 playera RMT (mono i dualpokey)
To bedzie najlepsze rozwiazanie bo tam nie znaja Madsa :)
A powinno spopularyzowac PokeyMax i Dragonfly na tej platformie.
Nie dokonczylem parallax bo zasiedzialem sie przy pokey a potem YM
Ponizej link do scrolla w 160B 2 znakowym. Uzywam narazie tylko 7 kolorow z 13.
Reszte chce wykorzystac na drugie tlo. Moze w przyszly weekend dokoncze.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.564 sekund, wykonano 11 zapytań ]