26

Odp: GFX Rulezy

- Dzyń,dzyń!
- Dely, do Ciebie:

No dobra, proponujesz by "WŁASNE" szkice były dopuszczane. A czy zdjęcia także nie są własne? Nie ma co się rozwodzić tutaj nad tym czy fotografia jest "sztuką" i czy osoba fotografująca jest "artystą", ale wydaje mi się, że skoro ktoś używa jako "kalki" swoich rysunków to równie dobrze można zezwolić na użycie fot. Osoba wystawiająca jest autorem zdjęcia tak samo jak inna jest autorem rysunku/szkicu. Różnica leży w narzędziu. Kompozycja, temat itd. wciąż są "dziełem" scenersa prezentująceg obrazek. Dlaczego miałoby to być błeeeeeeee? Nie chodzi mi tu o "promowanie" prac w stylu: TeBe = dziecko Rosmery wink
Co do Wine i podobnych, to niestety nie znam na tyle lnx'a by sobie z tym poradzić, Młody jest tu mózgiem smile Tymczasem sprawdzę G2F u znajomych z klatówy.
Co do infa przed wyświetlaniem. Widzę że wolałbyś nie wink, Dracona opinię znam. Głosowanie, hehe. Pewnie bym przegrał wink Ale prośba. Możesz podać jakieś argumenty. "Zbędne" jakoś tak mnie nie przekonuje.
A to z tą beką i zabawą, to taka moja osobista refleksja. Po prostu "głośno" myślałem na forum. Hehe, bo czasami wydaje mi się że za bardzo w To się angażuję [myślę, przeglądam itd.], wiesz o co chodzi? Czytając/pisząc niektóre posty, to właśnie tak mi przechodzi przez myśl. Tyle. Pozdrawiam! smile

------------------------------------------------uzupełnienie-----------
Sprawdziłem G2F i nie ma problemu. Można zaimportować bmp. Nara!

27

Odp: GFX Rulezy

No dobra, proponujesz by "WŁASNE" szkice były dopuszczane. A czy zdjęcia także nie są własne? Nie ma co się rozwodzić tutaj nad tym czy fotografia jest "sztuką" i czy osoba fotografująca jest "artystą", ale wydaje mi się, że skoro ktoś używa jako "kalki" swoich rysunków to równie dobrze można zezwolić na użycie fot.

Napisałem tylko o szkicach bo z poprzednich wypowiedzi wywnioskowalem ze na zdjecia sie nie zgodzicie smile

Co do infa przed wyświetlaniem. Widzę że wolałbyś nie wink,

Staram sie wczuc w role partyzantow na compo, mysle ze to zbedne, ale mozemy stworzyc dodatkowa ankiete na "scenie" czy ludzie chca czy nie. Co wy na to?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

28

Odp: GFX Rulezy

Przymyslalem sobie raz jeszcze ostatnio pare rzeczy odnosnie tutejszych spraw i oto co  mi sie nasunelo:
- trzeba jednak reguly ujednolicic, jak to sugeruja bracia muzycy (koderzy pewnie tez smile )...


Co do infa przed wyświetlaniem. Widzę że wolałbyś nie wink, Dracona opinię znam. Głosowanie, hehe. Pewnie bym przegrał wink

hehe... poniewaz komisja ekspertow ma nieparzysta liczbe, wiec wniosek
nasuwa sie sam - wiekszosc powinna zadecydowac.
Zdaje mi sie, ze za infoplikami na temat narzedzi i namiarow na autora sa muzycy, a takze nie spotkalem sie tez na innych scenach z wyczytywaniem info przed praca - bylem na paru imprezach multiplatformowych, czytalem i widzialem tez rozne relacje z parties...
Nie zachodzila tam koniecznosc tego.  wink   Jezeli bysmy chcieli cos takiego wprowadzac, a inne "dzialy" nie (np. ktos nie bedzie chcial ujawnic ze praca powstala na pecetowym RASTER MUSIC COMPOSER wink ), to faktycznie troche sie zamiesza....

Sprawdziłem G2F i nie ma problemu. Można zaimportować bmp. Nara!

mogles byl testowo machnac pod G2F jakis pikczer - TeBe by sie ucieszyl.... smile

29

Odp: GFX Rulezy

Napisałem tylko o szkicach bo z poprzednich wypowiedzi wywnioskowalem ze na zdjecia sie nie zgodzicie smile

No tak wynikało, ale właśnie z tego względu, by być fair wobec osób, które np. chciałyby użyć swoich zdjęć przy tworzeniu obrazka. Zezwolić na użycie skanowanych rysunków, a nie dopuszczać fot? Ktoś mógłby poczuć się skrzywdzony. Dlatego uznaliśmy, by całkowicie wyłączyć skany. Jeśli masz jakieś propozycje to jeszcze będzie można przy tym pogmyrać.

Staram sie wczuc w role partyzantow na compo, mysle ze to zbedne, ale mozemy stworzyc dodatkowa ankiete na "scenie" czy ludzie chca czy nie. Co wy na to?

Hmm... wczuć w rolę partyzantów... Już pisałem że jeśli istnieje jakaś grupa, która jest zainteresowana czy dana praca została zrobiona na atari i chce wziąść to pod uwagę przy ocenie, to dlaczego ich o tym nie informować przed wyświetleniem obrazka? Jedni to oleją a inni po prostu chcieliby wiedzieć. Odczytanie tych danych nie zajmie więcej jak 5 sekund, więc myślę że nie ma problemu, z jakimiś trudnościami technicznymi, przedłużaniem niepotrzebnym itd. Co do ankiety, to czemu nie. Sam jestem ciekaw jak to się przedstawia. Jeśli tylko znajdziesz chwilę czasu by zorganizować coś takiego na forum. Pozdrówka!


...takze nie spotkalem sie tez na innych scenach z wyczytywaniem info przed praca - bylem na paru imprezach multiplatformowych, czytalem i widzialem tez rozne relacje z parties...

No okej Dracon, ale tam już od jakiegoś czasu jest podział na 8bit [grafika pixelkowana częstow w niskiej rozdziale i małej liczbie kolców] lub 24 bit [gdzie są imageprocesingi itd]. Oczywiście w tej drugiej kategorii jest zdecydowanie więcej prac [ciekawe dlaczego?], ale nikt nie robi z tego problemu, nikt nie narzeka i nie jęczy, na to że się rozdrabniają czy coś. Wszyscy są zadowoleni.

Kwestia ujednolicania. Po co? Po co było w takim razie powoływać te 3 grupy? Chyba jasna sprawa, iż każdy z tych regulaminów będzie wyglądał nieco inaczej. Pewnie w rezultacie wyjdzie coś zbliżonego do rulezów Vaska...

A co do G2F, to może kiedyś. Narazie mój atarowski złom jeszcze żyje i ma się dobrze... Czasami go nawet uruchamiam...  lol  :twisted:  Pa, Dracon!

Kurrra, chyba ciśnienie mi skoczyło  wink  Znowu...

30

Odp: GFX Rulezy

To co za problem zrobić drugie (?) compo - imageprocessing - i wrzucać tam wszystkie skany, raye, itd.???

I Ty zostaniesz big endianem...

31

Odp: GFX Rulezy

hmm sorki chlopaki, ze sie ciagle tu wlaczam ale pytanko (odnosnie "zabraniania szkicow")  po co zabraniac czegos czego i tak nikt nie rozpozna ?  Jak rozpoznac w pracy koncowej czy szkic byl skanowany? 
hmm  no wydaje mi sie, ze rozpoznac sie da tylko jak autor o tym napisze w pliku txt ...   tylko kto w takim razie cos takiego napisze jak zabronisz(cie) ?

(no chyba ze delikwent da czysty nie obrabiany skan no ale wtedy z miejsca traci pkt. bo to raczej ... widac)

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

32

Odp: GFX Rulezy

Ja bym był za tym, żeby jednak nie ubezwłasnowalniać publiczności - po prostu ewidentne skany i kalki z prac innych autorów same "leciały" z compotów itp. itd.

Zresztą - to nie moja działka - róbta co chceta, ale niech będą jakieś wspólne zasady dotyczące wszystkich kompotów - bo w końcu nikt nie będzie wiedzieć co? na co? ile? po co? dlaczego? i... i co ja robie tu... aaaAaaa... co ty tutaj robisz...  roll

I Ty zostaniesz big endianem...

33

Odp: GFX Rulezy

Okej ziomale, dawno nikt nic nie pisal wiec oto moja propozycja zlozona z wczesniejszych wypowiedzi gremium:

1. Jest jedno ogólne GFX-COMPO
2. Praca musi mieć swą "premierę" na Quast 2004.
3. Praca ma się wyświetlać na małym Atari.
4. Obrazek powinien być dostarczony razem z plikiem informacyjnym zawierającym dane [nick, kontakt, spis użytych programów, ewentualne komentarze] oraz stosowną przeglądarką, jeśli grafika nie jest wyświetlana, lub jest wyświetlana niepoprawnie przez MP2.0 / MGV
5. Praca musi być oryginalna, nie może być to przerys, skan cudzej twórczości czy też image processingi doko
nane na zdjęciu [nawet jeśli wykonała je osoba startująca w tym kompo].
6. Osoba wystawiająca dany obrazek na compo jest jej jedynym autorem, nie dopuszczalna jest ingerencja kodera w sam pikczer [wchodzą w grę kooperacje grafików].
7. Nie może być opatrzona żadnym symbolem identyfikującym autora [podpis, hasło].
8. FORMAT dowolny [MIC, PIC, GR8, GR9, CPR, INP, INT, XLP, CIN, CCI, HIP, GED, PGR, HIP, RIP, TIP, GIF, JPG lub w postaci samouruchamialnej]
9. Do prac w postaci plików samouruchamialnych należy dołączyć także źródło [w przypadku obrazków narysowanych na G2F plik spakowany ARC'em lub ZIP'em]
10. Jeśli obrazek powstał na nowym, nieznanym dotąd ogółowi edytorze, fajnie by było go udostępnić.
11. Nie ma limitu nadesłanych prac, ale jak ktos odda ich 150 to poprosimy o wybranie najwyzej 20 (he he).
12. Zostanie przeprowadzona selekcja w celu wyeliminowania prac niespełniających powyższych warunków. W razie wątpliwości "komisja selekcyjna" skontaktuje się z autorem.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

34

Odp: GFX Rulezy

AMEN !   smile

35

Odp: GFX Rulezy

Zgrabny, bydlak!  big_smile

36

Odp: GFX Rulezy

No wreszcie. Teraz proponuje pertraktowac z Panem Eijkiem w celu zniesienia propozycji użycia dziadkowego rega.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

37

Odp: GFX Rulezy

Reg zostal wyslany do Eijka. OVER.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

38

Odp: GFX Rulezy

Zbliża się kolejne party więc chciałbym wiedzieć jaki będzie reg dotyczący grafik. Postanowiłem otworzyć ten wątek i dopuścić wszystkich do wyrażania swoich opinii.

Chciałbym się odnieść do ostatniego gfx compo na Sillyventure, gdzie oglądaliśmy żenujący IMO pokaz obrazków w stylu bmp2tip / bmp2gif. Wydaje mi się, że tu nie o to chodzi. Czy to samo ma mieć miejsce na QP? Czy po prostu kopiujemy poprzedni regulamin gfx z postu #33 w tym wątku.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

39

Odp: GFX Rulezy

Zaraz tam zenujacy ;p

A powaznie: moja opinia sie nie zmienila, wiec nie bede sie powtarzal, bo i tak mnie nikt nie slucha smile

40

Odp: GFX Rulezy

Proponuję takie rozwiązanie: jeżeli będzie wystawionych np. mniej niż 7 prac, to puszamy wszystkie, jeśli więcej, to niech będzie selekcja jakościowa odrzucają chamskie konwersje i skany wink Mimo wszystko wolę kiepskie konwersje na gfx compo niż jego brak.

41

Odp: GFX Rulezy

znowu powraca temat selekcji. Selekcjom mowie NIE

42

Odp: GFX Rulezy

Selekcja suxor. Jak ktos uwaza, ze wystawienie prac na poziomie 'zboczka' ma sens to niech wystawia. Publika i tak solennie potraktuje scierwo zerami wink

naj***ny, ale zawsze elegancki.

43

Odp: GFX Rulezy

Nie wiem, czy ktoś zauważył, ale praktycznie wszystkie prace z ostatniego gfx-compo (QUAST 2005) były robione na PieCyku... ;D
Zatem dawną dyskusję nt. "tworzenia prac na Atari z użyciem (tylko) Atari" uważam za definitywnie zakończoną.... :>

Ostatnio edytowany przez Dracon (2005-08-17 01:09:11)

44

Odp: GFX Rulezy

i to jest smutne.

45

Odp: GFX Rulezy

'Nie wiem czy ktoś zauważył, ale prawie w każdym domu jest pecet. Dyskusje nt. >>Czy warto używać Atari<< uważam za zakończoną' ;D

46

Odp: GFX Rulezy

taaa, proponuje zajrzec do stopki kierownika (wczesniej zdejmujac mu bucik wink )

na pc poprostu latwiej sklecic jakies wypasione/wygodne srodowisko do tworzenia grafy...
na maluchu lepix i tyle...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

47

Odp: GFX Rulezy

Dokładnie, Jellonek trafił w sedno (na Atari nie ma takiego narzedzia, ktore by mi pozwalalo zrealizowac moj pomysl na obrazek z kilkunastoma kolorami, w miare dowolnie rozlozonymi, z uzyciem DLi/PMG itp. czyli bez migawy)

...a to, ze Vasco zaraz probuje uogolniac, mi sie nie bardzo podoba... neutral

Z doswiadczenia wiem, ze wiekszosc ludzi na gfx-compo nie obchodzi na czym byla grafa robiona, tylko jak sie prezentuje... :]

I nie przyjmuje argumentow typu - na PC jest Photoshop, to se raz dwa wszystko zrobisz filtrami itp., akurat ostatni obrazek na QP2k5 wykonalem tylko narzedziami rysunkowymi G2F (fill, draw, line, oval), wiec skala trudnosci jest podobna wink


No i w sumie szkoda, ze Tiger, ktory tak sie odgrazal, ze da czadu, nic nie wystawil... trudno...

48

Odp: GFX Rulezy

Prawda jest taka - na PC wygodniej się robi grafikę (np. do dem ;>>>>>>) i kod dla Atari 8-bit... aczkolwiek są ludzie, którzy "są twardzi" i tu wielki respekt dla nich (tez kiedyś taki byłem ;/ ). Cieszy mnie jednak, że dominuje muzyka "edytowana" jednak na atarce wink

49

Odp: GFX Rulezy

macgyver napisał/a:

są ludzie, którzy "są twardzi"

Najciekawsze, że to wcale nie wymaga aż takiego samozaparcia. Wymaga jednak używania odpowiednich narzędzi. Jak się ktoś trzyma QA jak pijany płotu, to nie dziwne, że mu na Atari kodować niewygodnie tongue

KMK
? HEX$(6670358)

50

Odp: GFX Rulezy

a ten by ciagle o tym mae nawijal i nawijal wink
edytor mae nigdy nie zastapi vim-a... wygody vim-a nie da sie przebic wink

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep