Temat: commando.bin
czy ktos moze mnie uswiadomoc, jak to uruchomic ?!? pod WinPLus 4.0, bo juz mi sie pomysly skonczyly ... tylko prosze instrukcje dla matolow, lopatologicznie step-by-step
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy ktos moze mnie uswiadomoc, jak to uruchomic ?!? pod WinPLus 4.0, bo juz mi sie pomysly skonczyly ... tylko prosze instrukcje dla matolow, lopatologicznie step-by-step
1. odpalasz emu, ustawiasz opcje (np. 320 kb ram)
2. wybierasz:
File/Attach cartridge, pokazujesz na plik COMMANDO.BIN...
pojawi sie krotka charakterystyka tego carta.... wybierz drugi typ cartridga z listy (MegaCart 512 kb) i zatwierdz.
3. Gra powinna sama wystartowac, jak nie to zresetuj i wtedy ruszy
4. Graj i sie ciesz ze komus sie chcialo zrobic tak dobra konwersje klasycznego hitu ! 8) :D
Niestety ... ... zadna charakterystyka sie nie pokazuje
pokazuje sie za to informacja:
Bad format...
podejzewam, ze cedyn ma to samo ;)
Na pewno wystąpiły błędy podczas downloadu. Plik ma mieć 512 kB i działa bez problemu również na wersji 3.1 emulatora.
Nareszcie na "MAŁE" ATARI ............. :D
wersja emula conajmniej 3.1
po odpaleniu emula ALT+C i wtedy wybieramy BIN-a
Cartridge type (rozwinac liste)
Megacart 512kb
A teraz cos dla tych, ktorzy chca miec nieco latwiej w Commando bo wylaczenie kolizji w wersji 4.0 emula nie dziala !!!
Odpalamy gre i w momencie gdy juz wysiedlismy z helikoptera wciskamy F8. Pojawia nam sie monitor i wpisujemy kolejno:
c da 80
c db 80
Kazda linijke zatwierdzamy enterem. Pozniej juz tylko wpisujemy
cont
I cieszymy sie 80 zyciami i 80 granatami ;) Jak sie wpisze wiecej zyc niz 80 to po kazdym zabiciu gra sie konczy wiec nie przeginajcie ;)
dely nie wiedzialem, ze jestes taki crackmasta 8)
fajne :)
Jutro bedzie wersja z moim interkiem :D :D :D :D
Niestety ... ... zadna charakterystyka sie nie pokazuje
pokazuje sie za to informacja:
Bad format...
podejzewam, ze cedyn ma to samo ;)
eee ... no co Ty, zrobilem jak kazal dracon i dziala. dodam ze mam wersje emula z numerkiem 4
Działa dzięki Dely :lol:
Fajna gierka. Nawet takie sama 'demonstarcja" jak na innych platformach
A teraz Wam cos pokaze jak by wygladal screen tytulowy jakby Autorzy Commando uzywali Graph2Fnt:
Dla porównania zamieszczam oryginalna wersje:
Pssst, na atarce sa ladniejsze kolce ;)
Jak odpaliłem gierke to padłem na kolana ! WOW ! 8)
grafika cool, muzyka spox, grywalność wręc niesamowita jak dla mnie.
Ale juz w drugiej planszy zauważyłem tą "ceche", nie nazwe tego bugiem, która sprawiła że po przejściu gierki raz nie chce mi sie już za bardzo grać... Czemu ? Już tłumacze. Otóż w kazdej gierce tego typu w którą naprawde lubie sobie pograć moge sobie nabić jakiś super score i szpanować przed kolesiami. A jeśli chcielibyście znać moj High-Score to 999800 :!: 8) Przekręciłem licznik ale High Score kulturalnie zostało na najwyższej możliwej wartości (za kazdego "zwykłego" wroga 300 punktów)
Zaraz wytłumacze te herezje ale najpierw przyczepie się do czegoś innego :lol:
Jak juz są poziomy trudności to nie mozna było zrobić tak zeby im trudniej tym więcej punktów? A tu : begginer:300 za wroga normal: 300 za wroga expert:300 za wroga.... kiła... po co grać po trudnemu??...
A teraz do rzeczy. Najpierw myślałem czy dzielić się tym spostrzezeniem, ale jest to w paru miejscach tak widoczne ze pewnie każdy by na to wpadł predzej czy później. ale jeśli na razie nie zauważyłeś nic dziwnego to NIE CZYTAJ DALEJ. I tak wiem ze ptrzeczytasz. ;) Otóż są miejsca grze wrogowie wyłażą "zalupowani" - zabijasz jednego to wyskakuje drugi i tak bez końca :(
http://atari8bit.republika.pl/lol.a8s
www.republika.pl/atari8bit/lol.a8s
Tu jest link. Plik lol.a8s to obraz pamięci zrzucony w emulatorze Atari800WinPlus - wystarczy odpalić emu, wcisnąć Alt-L i otworzyć ten plik, a zaraz po załadowaniu wcisnąć FIRE i tak trzymać. :D
A jak odkryłam zachowanie licznika? To po dogłebnej analizie kodu gry w moim labolatorium.(Nieprawda: położyłem ksiązke na przycisku Fire i zostawiłem na chwile emulator na "full speed" ;) )
Wow ale sie rozpisałem ! Zycze milej gry heheheheheheheheh :twisted:
Do Theo-klexa
Myślę że trochę się czepiasz. Wydaje mi się że w wypadku tej gry chodzi głównie o to żeby zajść jak najdalej a nie wytrzaskać największy wynik. W końcu to chodzona strzelanka. Bug co prawda pozostaje bugiem, ale jak dla mnie jest on mało znaczący. Moim zdaniem gra i tak rządzi.
eh.. mialem starego emulca ... teraz smiga jak trza;) fajne, ale bez zachwytu .
rzetelna gra,naprawde rzetelna...nareszcie na atari...tylko czemu tak dluuuuugggggggggggooooooooo kazali czekac?
Myślę że trochę się czepiasz. Wydaje mi się że w wypadku tej gry chodzi głównie o to żeby zajść jak najdalej a nie wytrzaskać największy wynik.
Jasne że sie czepiam bo gierka rządzi ! :) Daje fun jak w Q3 Arena !
Ale z tym zachodzeniem jak najdalej to się nie zgodze. Gra ma tylko 8 leveli - "zrobiłem ją" w pół godzinki.
to moze porozmawiamy, o tym jak gra zostala zrealizowana od strony technicznej ?:)
bez zaglebianie sie w kod, domyslam sie ze:
brak znakow, tylko tryb graficzny, szybszy dostep, 3 kolory na tlo i wrogow, 4-y do podkolorowania zieleni, wody, murow
uklad przeszkod tak dobrany, aby mozna bylo wstrzelic przerwanie DLI,
niekiedy widac pare pixli niebieskich, w zielonym gaszczu
postac komandosa na spritach (2sprity dla 4 kolorwej grafiki), wrogowie na grafice
wrogowie strzelaja najprawdopodobniej pociskami, byc moze sa interlecowane, tzn 4 pociski dzielone miedzy wieksza liczbe wrogow, dlatego widac ze troche mrugaja
komandos najpewniej strzela na reszcie spritow (zostaja 2 sprity) bo kolor bialy nie wystepuje w grafice
kolizja - najtrudniejsza czesc, pocisk-sprite mozna sprzetowo, ale kolizja strzalu komandosa z wrogiem ? moze sprawdza przedzialy X,Y - ktos ma pomysl :)?
na znakach byloby kolor wiecej, ale w 1 ramce tyle obiektow by sie nie zmiescilo, grafika jest szybsza
Kurcze, gierka fajna, ale jak odpalilem emulca c64 i ta gierke to mimo wszystko jest bardziej dynamiczna.... Komandos szybciutko zapierdziela, wrogowie rowniez, ale coz czepiam sie ;) Wszak komoda ma wiecej spritow :(
... Czemu ? Już tłumacze. Otóż w kazdej gierce tego typu w którą naprawde lubie sobie pograć moge sobie nabić jakiś super score i szpanować przed kolesiami. A jeśli chcielibyście znać moj High-Score to 999800 :!: 8) Przekręciłem licznik ale High Score kulturalnie zostało na najwyższej możliwej wartości (za kazdego "zwykłego" wroga 300 punktów)
Zaraz wytłumacze te herezje ale najpierw przyczepie się do czegoś innego :lol:
Jak juz są poziomy trudności to nie mozna było zrobić tak zeby im trudniej tym więcej punktów? A tu : begginer:300 za wroga normal: 300 za wroga expert:300 za wroga.... kiła... po co grać po trudnemu??...
A teraz do rzeczy. Najpierw myślałem czy dzielić się tym spostrzezeniem, ale jest to w paru miejscach tak widoczne ze pewnie każdy by na to wpadł predzej czy później. ale jeśli na razie nie zauważyłeś nic dziwnego to NIE CZYTAJ DALEJ. I tak wiem ze ptrzeczytasz. ;) Otóż są miejsca grze wrogowie wyłażą "zalupowani" - zabijasz jednego to wyskakuje drugi i tak bez końca :(
[...]
Przypominam Panomm o jednym: gra została wydana jako "niedokończony prototyp". Szkoda, że dopiero tak późno, ale zawsze...
A ja ciagle czekam na polskich autorów, a Wy nic!!!
to moze porozmawiamy, o tym jak gra zostala zrealizowana od strony technicznej ?:)
bez zaglebianie sie w kod, domyslam sie ze:
brak znakow, tylko tryb graficzny
tak i to jest rzadko spotykana sytuacja w grach atarowskich, nieprawdaz ? Z tego co wiem, na grafice jest tez wszystko w DEATHLANDzie. 8)
Z tego co wiem, na grafice jest tez wszystko w DEATHLANDzie. 8)
o wlasnie ... a nie masz jakiegos linka do deathland'u ? wlasnie pryzpomniales mi ze w cos takiego kiedys sie na chama zagrywalem :)
o wlasnie ... a nie masz jakiegos linka do deathland'u
poszlo na priv... Sprawdz skrzynke mejlowa... 8) :)
to może teraz małe porównanie do wersji C-64 ... ;-)
na początku należy zaznaczyć, że wersja na Atari jest pełną wersją (raczej konwersją) z automatów - tak mi się przynajmniej wydaje. na C-64 były tylko 3 etapy, brak było początkowego helikoptera oraz postaci komandosa pomiędzy etapami (zajmowała ok. 50 kB). na atari wszystkie wyżej wymienione rzeczy są - to może tłumaczyć większą pojemność gierki ! niestety nie wiem ile jest etapów - udało mi się dojść do szóstego, ale zakładam, że jest tyle ile w wersji automatowej.
grafika również prezentuje się lepiej na atari, na C-64 grafa robiona była na fontach - w tle jest max. 4 kolory (tyle się w każdym razie doliczyłem), to wszystko powoduje, że niestety nie jest ona wysokiej jakości.
teraz sprity (i inne ruchome obiekty) - tutaj mam mieszane uczucia. wydaje mi się, że postać komandosa (oraz wrogów) zrobiona jest lepiej na C-64. ponadto spritów jest więcej jednocześnie na ekranie około 8, a całość chodzi szybciej i odnosi się wrażenie, że dynamiczniej.
niestety wersja na C-64 jest zrąbana - w każdym razie nigdy nie udało mi się zagrać w dobrą wersję Commando na komodzie. w niektórych momentach sprity znikają, ekran miga itp. - i nie jest to wina emulatora, na prawdziwym C-64 równiez występują te efekty !
muzyka jest lepsza na C-64 (no, ale wiadomo robił ją sam mistrz - Rob Hubbard) i jest to taki mix (trochę techno) melodii z automatów. super szybki track zagrzewa do boju !!! na Atari muzyka i dźwięk są przeciętne -uważam, że te elementy można by było znacznie poprawić.
jeszcze jednej rzeczy brakuje mi w wersji atarowskiej, mianowicie wpisu - charakterystycznego dla wersji automatowej i komodorowskiej. szkoda, że strzelanie do literek pomineli autorzy wersji atarowskiej. w zamian jest natomiast całkiem fajna plansza tytułowa !
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.096 sekund, wykonano 15 zapytań ]