26

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Tok rozumowania dobry,
jest tak, jak mówisz.
Natomiast wgrany stan gry jest nieprawidłowy (np. w przypadku Montezuma's Revenge w ogóle nie wyświetla się postać głównego bohatera).
Wniosek jeden:
- dopóki nie wyłączymy komputera z sieci, zrzucanie stanów gry do ramdysku funkcjonuje świetnie, ale w momencie zapisu na nośnik (i późniejszego odczytu), pojawiają się niestety błędy... :(
Cóż, nie ma wyjścia, jak tylko poczekać, aż jakiś spec wznowi produkcję świetnego Turbo Freezera.
No chyba, że jest jakaś inna metoda wykorzystująca frezer QMEGa, aby poprawnie zapisywać i odczytywać stany gier.

27

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Tak na szybko to wygląda tak:

1) wczytanie gry
2) ctrl+help -> freezer
3) ctrl+s -> zapis do ramdysku
4) reset+select -> powrót do Qmega
5) wybór napędu 2
6) shift+w -> start -> format i zapsis zrzutu do D2


odczyt stanu:
1) uruchomić kompa z klawiszem select
2) "2" -> wybór napędu 2,
3) shift+w -> wczytanie do ramdysku
4) shift+reset -> wczytanie gry
4) ctrl+help -> freezer
5) ctrl+l -> wczytanie stanu gry

No tak jak pisałem, są problemy, fajnie jak by ktoś zrobił sprzętowy freezer.

Ostatnio edytowany przez lopez (2020-02-22 21:05:15)

28

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

https://atariage.com/forums/topic/28117 … /#comments

Temat jednak, nomen omen, zamarzł ;)

29

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Podejrzewam, że większość z Was ma sprzętowy freezer w swoim Atari. Poproście Candle, względnie kogoś innego równie dobrze ogarniętego, żeby go tylko oprogramował. Seba lubi kiedy się go prosi i docenia, więc wszystko w zasięgu ręki ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

30

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

No ja właśnie nie mam żadnego sprzętowego freezera... :(
Może ma ktoś na sprzedaż? :)

31

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Podejrzewam, że dely pisze o U1MB ;)

32

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Ale co, żeby wgrać do któregoś z 4 slotów U1MB system QMEG?
To nic nie da, błędy i tak będą.
Trzeba by ingerować w sam kod QMEG jakoś...

33

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

dokładnie. Dodatkowo, jeśli ktoś to normalnie oprogramuje to można by było zrzut zrobić do pliku a nie po sektorach na obraz dyskietki i już obojętne, czy na fdd, czy hdd. Dobra by była też opcja na zrzut wszystkiego włącznie z ext ram - ale to raczej opcja dla hdd.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

34

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Hmm…
To może rzeczywiści trzeba pisać do Seby albo Candle, skoro się na tym znają.

35

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

gelo29 napisał/a:

To może rzeczywiści trzeba pisać do Seby albo Candle

Przecież to ta sama osoba, Candle ma na imię Sebastian...

Sikor umarł...

36

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Ano rzeczywiście. :)
Poczytałem jeszcze trochę i rzeczywiście nie jest tak różowo z tym freezerem QMEGa.
Turbo frezer to ponoć też jakieś odrębne urządzenie, a nie tylko dobrze oprogramowany cartridge.
Ciężko będzie zrobić software'owy frezer - oprócz samych danych musiałby robić zrzuty stanu procesora, GTIA itp.
To chyba nie za bardzo możliwe, nawet Seba raczej nie pomoże. :(
Ale spytać zawsze można. :)

37

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Ja piszę o Ultimate 1MB, które - jak wynika z rozmowy z Candle, może służyć również jako freezer, tylko że nikt nie napisał jeszcze odpowiedniego oprogramowania.

Freezer w QMEG 4.04 nie będzie działać jeśli jest wyłączony ROM, co robi chyba większość nowych programów.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

38

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

W przypadku Turbo Freezera 2011 można sobie w komputerze założyć reset systemowy, by móc wyzwalać przerwanie NMI przy próbie zafreezowania programów, które w ogóle nie używają przerwań i przy braku reakcji na naciśnięcie przycisku Freeze na urządzeniu. TF mam i przydałoby się coś takiego. :)

Ostatnio edytowany przez voy (2020-02-23 17:35:37)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

39

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Tf z czego pamiętam nie dawał możliwości zapisu zrzutu na hdd, więc dla mnie jest to rozwiązanie nie trafione.

A kwestia Software'u, to raczej działka dla FJC, który pisze aktualnie dostępny soft do U1MB i domniemam, że zna to rozszerzenie od podszewki. Warto zapytać.

Ostatnio edytowany przez Pin (2020-02-23 18:12:23)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

40

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Mi to nie przeszkadza, bo pod ręką jest zawsze SIO2PC USB. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

41

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

A mi przeszkadza i dzięki temu nie kupiłem tego TF :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

42

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Można zagadać do Hiasa, co by mógł to dodać do firmware'u urządzenia. Tylko że potrzebna by była przelotka z PBI na ECI+Cart, żeby można było podpiąć np. IDE Plusa (seria XE) albo z ECI+Cart na PBI (seria XL). TF ma przelotowe samo złącze kartridża.

Ewentualnie, żeby obsługiwał SIDE/SIDE2 bez przelotek, wetknięte w złącze karta na TF.

Ostatnio edytowany przez voy (2020-02-24 00:07:36)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

43

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

@Voy - za duża rewolucja, wątpię by Hias był zainteresowany. Sprawa druga, to osobiście mi na tym kompletnie nie zależy, bo TF jest poza kręgiem mojego zainteresowania. Po prostu nie zadziała wraz z IdePlus, a Side owszem jest dobre, ale IdePlus lepszy ;) Prościej chyba zrobić to od zera na U1MB i to rozwiązanie może być bardziej uniwersalne jeśli chodzi o nośniki I/O. A teraz wyobraź sobie np. zrzut całej pamięci włącznie z rozszerzeniem i zapis tego przez port szeregowy :)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

44

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Temat freezerów się ruszył, czas powrócić do testów, bo płytki już od dwóch lat zrobione :)
https://obrazki.elektroda.pl/7044530900_1582544269_thumb.jpg

45

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

O! no to czekamy, na wyniki testów :)

46

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Przelotowy dla PBI. Co to?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

47

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

@Pin, bardziej przypuszczam, że albo krawędziówka albo cart+eci, przelotowaości bym się tu nie doszukiwał...

Sikor umarł...

48

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

W sumie gdyby było przelotowe i do tego dało się podpiąć dalej expander cartów tOri'go to by była bajka :D

49

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

To jest ten freezer:
http://raven1.magix.net/frezeer/frezeer.html
tylko nie wiedziałem, czy zadziała, więc postanowiłem zrobić przelotowy - w razie jak freezer nie zadziała, to przynajmniej PCB posłuży jako przejściówka :)

50

Odp: Zapisywanie stanów gier na SIO2SD / SIO2Arduino poprzez QMEG.

Nawet menu freezera niezbyt się zmieniło. W wersji 2011 doszło parę opcji, a kolory dalej są takie same. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie