Odp: Sophia2 - prototyp
Trochę późno zauważyłem - czy można się jeszcze załapać na 1 egzemplarz Sophie? Nie pali mi się :-)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
Przezroczysta obudowa dla Atari 800XL Rusza przedsprzedaż wyjątkowej, przezroczystej obudowy do komputera Atari 800XL!
RECOIL 6.4.5 RECOIL to przeglądarka retro plików graficznych, obsługująca ponad 550 formatów, dostępna na różnych systemach operacyjnych, z regularnymi aktualizacjami.
ABBUC Software 2024 - wyniki Ukazały się wyniki tegorocznego ABBUC Software Competition
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 29 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Trochę późno zauważyłem - czy można się jeszcze załapać na 1 egzemplarz Sophie? Nie pali mi się :-)
hi. does anybody know Simius? I need to send him money for Sophia2 but my bank requires his address (city and street). i sent him a private message 9 days ago but it seems he hasn't read it yet. could anyone help me, please? thanks.
.
Ostatnio edytowany przez JohnBlbec (2020-12-21 13:22:32)
I didn't receive any message from you. I just sent you a message with requested data.
I didn't receive any message from you. I just sent you a message with requested data.
hi. please check your pm. i have really sent you a pm, see an enclosed screen-shot....
@Mq, szacun za poświęcony czas. Ja siedziałem chyba z 2 godziny i testowałem różne gry choć jest tego tyle, że trudno wszystkie przetestować więc odpalałem te które znam, wiem jak powinny wyglądać i działać i akurat Decathlona też odpalałem i mogę potwierdzić to co pisałeś. Przy machaniu joyem, pasek prędkości zawodnika powinien być cały ale jakimś dziwnym trafem jest w kawałkach. Nie ma to oczywiście żadnego wpływu na samą grę bo kto zwraca na ten pasek uwagę jeśli liczy się "szybka ręka" (tylko bez skojarzeń świntuchy :P ) ale jednak jest to błąd wyświetlania.
Simius odwalił kawał dobrej roboty i wg mnie jest to jedno z najlepszych urządzeń do Atari więc warto Mu pomóc bo dzięki nam wszystkim, będzie w stanie uczynić ten projekt jeszcze lepszym, z korzyścią dla nas wszystkich ;) Ja, jedyne czego nie wiem to sposób w jaki powinienem prawidłowo testować gry bo mam jeszcze U1MB na pokładzie i nie mam jeszcze zbyt dużego doświadczenia jakie ustawienia jaki mają wpływ na działanie różnych gier więc też nie do końca wiem czy dany problem z grą może dotyczyć Sophii2 czy może jakiegoś ustawienia U1MB, jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie, z chęcią poczytam Wasze rady i sugestie w tym temacie ;)
Ostatnio edytowany przez TMK (2020-12-26 23:05:53)
TMK, ja po prostu odpaliłem kilka gier, które znam dobrze i pamiętam. Nie robiłem jakichś super szczegółowych testów, popatrzyłem na ekran, pograłem pół minuty i tyle. Jak dla mnie, to przede wszystkim warto by wiedzieć co jest powodem takiego zachowania. Jeśli to błąd, który może wpływać na coś istotnego w innych grach/programach, to warto by poprawić, a jeśli nie da się z jakiegoś powodu, ale problem dotyczy tylko pasków w Decathlonie, to można olać temat, a produkt i tak traktować spokojnie jako pełnowartościowy:-) Ogólnie Sophia jest git:-)
1.ZuluGula - 2szt
2. pancio.net - 1 szt.
3. _kriss_ - 1 szt.
4. dragmar - 1 szt.
5. pawel - 1 szt.
6. atarixegs - 1 szt.
7. seban - 1 szt.
8. sun - 1 szt.
9. lopez - 1 szt.
10. perinoid - 1 szt.
11. bocianu - 1 szt.
12. uicr0Bee - 1 szt.
13. KrISS - 1 szt.
14. tooloudtoowide - 1 szt.
15. Montezuma - 1 szt.
16. Duddie - 2 szt.
17. Yezy - 2 szt.
18. Dez3 - 1 szt.
19. rjw - 1 szt.
20. takron27 - 1 szt.
21. MGor - 1 szt.
22. antek - 1 szt.
23. Relnet13 - 1 szt.
24. Mono - 2 szt.
25. Mq - 1 szt.
26. JLS - 1 szt.
27. hsimpson 1 szt.
28. G'Kar - 1 szt.
29. Krzy65siek - 1 szt.
30. qbahusak - 1 szt.
31. JohnBlbec - 1 piece
32. as... - 1 szt.
33. RATAI - 1 szt.
34. Zaslav - 1 szt.
35. Emu - 1 szt.
36. OlaHime - 1 szt.
37. madness77 - 1 szt.
38. jer - 1 szt.
39. infarmotyk - 2szt.
40. marpla - 1szt.
41. Cobol - 1 szt.
42. przebor - 1 szt.
43. PrzemasIII - 1 szt.
44. HoH - 1 szt.
45. trub - 1 szt.
46. lemiel - 1 szt.
47. TMK - 1 szt.
48. Sivvus - 1 szt.
49. DaruG - 1 szt.
50. n0rbi - 2 szt.
51. saulot - 1 szt.
52. kkrys - 1 szt.
53. Arson - 1 szt.
54. terminus - 1 szt.
55. perf - 1 szt.
56. mariuszbox - 2 szt.
57. Obi Ataronobi - 1 szt.
58. pawelkrak - 1szt
------
Jeśli można, również proszę o 1 szt.
1.ZuluGula - 2szt
2. pancio.net - 1 szt.
3. _kriss_ - 1 szt.
4. dragmar - 1 szt.
5. pawel - 1 szt.
6. atarixegs - 1 szt.
7. seban - 1 szt.
8. sun - 1 szt.
9. lopez - 1 szt.
10. perinoid - 1 szt.
11. bocianu - 1 szt.
12. uicr0Bee - 1 szt.
13. KrISS - 1 szt.
14. tooloudtoowide - 1 szt.
15. Montezuma - 1 szt.
16. Duddie - 2 szt.
17. Yezy - 2 szt.
18. Dez3 - 1 szt.
19. rjw - 1 szt.
20. takron27 - 1 szt.
21. MGor - 1 szt.
22. antek - 1 szt.
23. Relnet13 - 1 szt.
24. Mono - 2 szt.
25. Mq - 1 szt.
26. JLS - 1 szt.
27. hsimpson 1 szt.
28. G'Kar - 1 szt.
29. Krzy65siek - 1 szt.
30. qbahusak - 1 szt.
31. JohnBlbec - 1 piece
32. as... - 1 szt.
33. RATAI - 1 szt.
34. Zaslav - 1 szt.
35. Emu - 1 szt.
36. OlaHime - 1 szt.
37. madness77 - 1 szt.
38. jer - 1 szt.
39. infarmotyk - 2szt.
40. marpla - 1szt.
41. Cobol - 1 szt.
42. przebor - 1 szt.
43. PrzemasIII - 1 szt.
44. HoH - 1 szt.
45. trub - 1 szt.
46. lemiel - 1 szt.
47. TMK - 1 szt.
48. Sivvus - 1 szt.
49. DaruG - 1 szt.
50. n0rbi - 2 szt.
51. saulot - 1 szt.
52. kkrys - 1 szt.
53. Arson - 1 szt.
54. terminus - 1 szt.
55. perf - 1 szt.
56. mariuszbox - 2 szt.
57. Obi Ataronobi - 1 szt.
58. pawelkrak - 1szt
59. hichal - 1szt
TMK, ja po prostu odpaliłem kilka gier, które znam dobrze i pamiętam. Nie robiłem jakichś super szczegółowych testów, popatrzyłem na ekran, pograłem pół minuty i tyle.
No ja też testowałem w ten sam sposób ;)
Dopisuję się na jedną sztukę.
1.ZuluGula - 2szt
2. pancio.net - 1 szt.
3. _kriss_ - 1 szt.
4. dragmar - 1 szt.
5. pawel - 1 szt.
6. atarixegs - 1 szt.
7. seban - 1 szt.
8. sun - 1 szt.
9. lopez - 1 szt.
10. perinoid - 1 szt.
11. bocianu - 1 szt.
12. uicr0Bee - 1 szt.
13. KrISS - 1 szt.
14. tooloudtoowide - 1 szt.
15. Montezuma - 1 szt.
16. Duddie - 2 szt.
17. Yezy - 2 szt.
18. Dez3 - 1 szt.
19. rjw - 1 szt.
20. takron27 - 1 szt.
21. MGor - 1 szt.
22. antek - 1 szt.
23. Relnet13 - 1 szt.
24. Mono - 2 szt.
25. Mq - 1 szt.
26. JLS - 1 szt.
27. hsimpson 1 szt.
28. G'Kar - 1 szt.
29. Krzy65siek - 1 szt.
30. qbahusak - 1 szt.
31. JohnBlbec - 1 piece
32. as... - 1 szt.
33. RATAI - 1 szt.
34. Zaslav - 1 szt.
35. Emu - 1 szt.
36. OlaHime - 1 szt.
37. madness77 - 1 szt.
38. jer - 1 szt.
39. infarmotyk - 2szt.
40. marpla - 1szt.
41. Cobol - 1 szt.
42. przebor - 1 szt.
43. PrzemasIII - 1 szt.
44. HoH - 1 szt.
45. trub - 1 szt.
46. lemiel - 1 szt.
47. TMK - 1 szt.
48. Sivvus - 1 szt.
49. DaruG - 1 szt.
50. n0rbi - 2 szt.
51. saulot - 1 szt.
52. kkrys - 1 szt.
53. Arson - 1 szt.
54. terminus - 1 szt.
55. perf - 1 szt.
56. mariuszbox - 2 szt.
57. Obi Ataronobi - 1 szt.
58. pawelkrak - 1szt
59. hichal - 1szt
60. laborant - 1szt.
Również dopisuję się na jedną sztukę.
1.ZuluGula - 2szt
2. pancio.net - 1 szt.
3. _kriss_ - 1 szt.
4. dragmar - 1 szt.
5. pawel - 1 szt.
6. atarixegs - 1 szt.
7. seban - 1 szt.
8. sun - 1 szt.
9. lopez - 1 szt.
10. perinoid - 1 szt.
11. bocianu - 1 szt.
12. uicr0Bee - 1 szt.
13. KrISS - 1 szt.
14. tooloudtoowide - 1 szt.
15. Montezuma - 1 szt.
16. Duddie - 2 szt.
17. Yezy - 2 szt.
18. Dez3 - 1 szt.
19. rjw - 1 szt.
20. takron27 - 1 szt.
21. MGor - 1 szt.
22. antek - 1 szt.
23. Relnet13 - 1 szt.
24. Mono - 2 szt.
25. Mq - 1 szt.
26. JLS - 1 szt.
27. hsimpson 1 szt.
28. G'Kar - 1 szt.
29. Krzy65siek - 1 szt.
30. qbahusak - 1 szt.
31. JohnBlbec - 1 piece
32. as... - 1 szt.
33. RATAI - 1 szt.
34. Zaslav - 1 szt.
35. Emu - 1 szt.
36. OlaHime - 1 szt.
37. madness77 - 1 szt.
38. jer - 1 szt.
39. infarmotyk - 2szt.
40. marpla - 1szt.
41. Cobol - 1 szt.
42. przebor - 1 szt.
43. PrzemasIII - 1 szt.
44. HoH - 1 szt.
45. trub - 1 szt.
46. lemiel - 1 szt.
47. TMK - 1 szt.
48. Sivvus - 1 szt.
49. DaruG - 1 szt.
50. n0rbi - 2 szt.
51. saulot - 1 szt.
52. kkrys - 1 szt.
53. Arson - 1 szt.
54. terminus - 1 szt.
55. perf - 1 szt.
56. mariuszbox - 2 szt.
57. Obi Ataronobi - 1 szt.
58. pawelkrak - 1szt
59. hichal - 1szt
60. laborant - 1szt.
61. bobik - 1szt.
Simius napisał/a:I didn't receive any message from you. I just sent you a message with requested data.
hi. please check your pm. i have really sent you a pm, see an enclosed screen-shot....
The screenshot indicates the message was not sent but saved as draft.
Sprawa z Decathlonem jest już wyjaśniona. Problem polega na tym, że podczas gry mają miejsce zapisy do rejestru GRACTL z ustawionym najstarszym bitem, który w Sophii 2 jest w użyciu (SPECEN) i ustawiony daje dostep do rejestrów specjalnych, i wyłącza dostęp do podstawowych. Z tego powodu bezskuteczne jest ustawienie w takim momencie poczwórnej szerokości graczy, wykorzystywanych jako wskaźnik szybkości. Oczywiście, przy okazji, gra miesza też w rejestrach specjalnych, do których dostęp daje jej ustawiony znacznik SPECEN. Usunięcie problemu od strony Sophii wymagałoby wymyślenia mechanizmu uniemożliwiającego dostęp wprost do znacznika, a potem przeprogramowania wszystkich urządzeń będących w użytku. Duży kłopot. Znacznie prostsze było spaczowanie gry, żeby usunąć wadliwe zapisy do GRACTL.
W załączniku gra z poprawką. Odrobinę zmienił się odcień wskaźnika prędkości, bo zamiast $9B (która to wartość dla oszczędności czasu była ładowana zarówno do rejestrów koloru graczy jak i do GRACTL) jest $7B. Ale to już można przeboleć.
Simius, super, dzięki za wyjaśnienie sprawy. W sumie to dobra wiadomość, bo oznacza, że nie mamy do czynienia z żadnym błędem w Sophii. W tym układzie wydaje się, że Decathlon robi to przypadkiem, bo przecież celowo nikt nie ustawił tam tego znacznika programując grę. Jest zatem szansa, że inne gry tak nie robią. A czy jesteś w stanie poprawkę zrobić też do wersji xex?
Co do mechanizmu, nie wtrącam się w Twój projekt, ale z tego wynika, że jest jakieś tam prawdopodobieństwo, że inne gry/programy mogą wprowadzać zmiany w Sophii, a nawet nie będzie o tym wiadomo... Na przyszłość w razie potrzeby może warto by takie rzeczy wymyślać tak, żeby dostęp do nowych rejestrów urządzeń był możliwy nie w sposób bezpośredni, tylko np. wymagał wcześniejsze podanie jakiejś tajnej sekwencji, jakiegoś magic bajtu, albo coś w ten deseń.
PS. Sorry za upierdliwość:-) A ogólnie Sophia super:-)
Czy mi się zdaje, że w Antonii tak jest to zrobione jak Mq pisze? Jak dla mnie to żaden błąd. Ot, konflikt rozwiązań, do obejścia programowego w bardzo nielicznych przypadkach.
Natomiast...
<OT>
Zaraz się zacznie dyskusja, czy Atari tak chciało.
</OT>
Problem polega na tym, że podczas gry mają miejsce zapisy do rejestru GRACTL z ustawionym najstarszym bitem, który w Sophii 2 jest w użyciu (SPECEN) i ustawiony daje dostep do rejestrów specjalnych, i wyłącza dostęp do podstawowych.
(...)
Znacznie prostsze było spaczowanie gry, żeby usunąć wadliwe zapisy do GRACTL.
Ryzykowne podejście, bo możliwa jest powtórka z U1MB i Bounty Bob, SynFile+. Nie lepiej zmienić lokalizację flagi SPECEN w Sophii 2, na coś, co nie jest używane w "standardowym" Atari?
W tym układzie wydaje się, że Decathlon robi to przypadkiem, bo przecież celowo nikt nie ustawił tam tego znacznika programując grę. Jest zatem szansa, że inne gry tak nie robią.
Z tego co rozumiem, to zostało to zrobione w tej grze umyślnie, by oszczędzić sobie jeden zapis do pamięci.
Ostatnio edytowany przez _tzok_ (2021-01-01 20:03:41)
Zastanawiałem się na początku nad jakimś złożonym mechanizmem dostępu, ale doszedłem do wniosku, że utrudni to znacznie wykorzystanie dodatkowych mozliwości. Na przykład szybkie przełączanie palet kolorów w przerwaniach DLI.
Ostatnio edytowany przez Simius (2021-01-01 20:06:00)
Obawiam się, że na tej jednej grze się nie skończy.
GTIACTL xxxx0000 znajdziecie w innych grach / demach / a choćby w grafikach G2F
patrz załącznik
oraz Altirra Hardware Reference Manual, 2018-08-12 str.119 "Priority mode 0"
Ostatnio edytowany przez pajero (2021-01-01 21:12:25)
Że sie nie skończy, to możliwe, ale co ma do tego akurat priority mode 0?
5 najstarszych bitów GRACTL (D7 do D3) jest ignorowanych przez fabryczne Atari i jakiś programista może nie przejmować się czyszczeniem tych bitów obszaru przy zapisie do rejestru (jak to ma miejsce w przedmiotowej grze).
Ostatnio edytowany przez _tzok_ (2021-01-02 01:16:45)
@pajero: Chodzi o GRACTL (zwany też PMCNTL) pod adresem $D01D, bo on ma niewykorzystane bity których Sophia używa do swoich potrzeb, a nie o GTIACTL (PRIOR) pod $D01B.
Ostatnio edytowany przez mono (2021-01-02 00:46:56)
Chcę zasygnalizować inny możliwy konflikt.
.....GTIACTL xxxx0000 znajdziecie w innych grach / demach / a choćby w grafikach G2F....."Priority mode 0"
@pajero: Chodzi o GRACTL (zwany też PMCNTL) pod adresem $D01D, bo on ma niewykorzystane bity których Sophia używa do swoich potrzeb, a nie o GTIACTL (PRIOR) pod $D01B.
Moje dane opieram o link z pierwszego postu. Jeśli jest nieaktualny wyedytować należy (bo tam jest $D01B).
Gdzie znajdę przykłady kodu inicjujące itp.
Jest jakaś strona (Github ?) gdzie są aktualne zebrane dane ?
Edit:
Czy po inicjowaniu Sophii2 $D01B wpisem $1xxx0000 otwiera się ramka czasowa na następne rozkazy dla niej (np. 20 cykli 6502) czy też nie ma ograniczenia czasowego?
Ostatnio edytowany przez pajero (2021-01-02 09:39:57)
5 najstarszych bitów GRACTL (D7 do D3) jest ignorowanych przez fabryczne Atari i jakiś programista może nie przejmować się czyszczeniem tych bitów obszaru przy zapisie do rejestru (jak to ma miejsce w przedmiotowej grze).
To akurat oczywiste i nie o to pytam, tylko o to, jakie znaczenie mogą tu mieć bity określające priorytet. Tutaj żadnego konfliktu nie dostrzegam. A jeśli stnieją programy, które nie dbają, co wpisują do starszych bitów GRACTL (trzeba się z tym liczyć), to nie będzie trudno je poprawić, kiedy się ujawnią.
A jeśli stnieją programy, które nie dbają, co wpisują do starszych bitów GRACTL (trzeba się z tym liczyć), to nie będzie trudno je poprawić, kiedy się ujawnią.
Czy można poprosić o przygotowanie wsadu bez wsparcia dla żadnej nowej funkcjonalności i z domyślną rozdzieczością 576p ?
Nie potrzebuję nic zmieniać w ustawieniach Sophii, nie chcę żadnych nowych funkcji, ale chciałbym, żeby wszystkie gry, również te źle zaprogramowane działały z Sophią tak, jak z oryginalnym GTIA.
Innymi słowy marzy mi się zwykłe GTIA z DVI.
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 29 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.451 sekund, wykonano 13 zapytań ]