1

Temat: Dread Atari ST/STE

Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:

https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496

Ostatnio edytowany przez lopez (2021-08-23 12:49:49)

2

Odp: Dread Atari ST/STE

Yhy. Takoż będzie jak piszesz. I na Amigę zarazem.

2x65XE (ECI), 800 XL, XC-12, Ultimate, SimpleStereo, SIO2SD, SIDE2, AVG CART, IDE+2.0 rev.C, SOnari, POKEYMAX SC, POKEYMAX QC PSG/SID, SDRIVE MAX. POKEY 4ever ;)

3

Odp: Dread Atari ST/STE

dla mnie party-prod, opad szczeny i frasunek dla KK, że też nic nie powiedział, że portuje to na ST

4

Odp: Dread Atari ST/STE

Frasunek = zmartwienie, ale rozumiem, że to żart :)

5

Odp: Dread Atari ST/STE

qbahusak napisał/a:

Frasunek = zmartwienie, ale rozumiem, że to żart :)

Nie, to nie żart, ale od lat utarta forma podziękowań w dobrym znaczeniu. Funkcjonuje już od lat i działa na Scenie Atari od dobrych... 10-15 lat (jeszcze czasy Głuchołaz, popatrz sobie Kuba w wątki o zlotach).

Sikor umarł...

6

Odp: Dread Atari ST/STE

Oj! Dłużej niż 15 lat. Google podaje, że na AA pojawiło się to słowo w 2003 roku. Frasunek wziął się od Vasca, kiedy jeszcze pił. ;)

Ostatnio edytowany przez Lizard (2021-08-25 09:16:07)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

7

Odp: Dread Atari ST/STE

lopez napisał/a:

Ci co byli na SV to widzieli, ja zobaczyłem na YT, krótko to przychodzi mi na myśl tylko WOW DOOM na Atarkę:

https://youtu.be/q-EKFdbGxRU?t=7496

robi wrażenie, tekstury są spore, fajny jest ten trik zwiększający ilość kolorów w teksturze

W sumie to przypomina to raczej Wolfensteina 3D zrobionego przez Raya niż Dooma, co prawda są ściany pod ustawione pod różnymi kątami ale nie widzę podwyższeń, czy obniżeń terenu.
No i Wolf ma 15FPS a tu widzę 5~6FPS

Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

Odp: Dread Atari ST/STE

Wg autora podwyższenia i obniżenia będą w wersji finalnej, po prostu nie ma ich w demie, ale sam engine ma takie możliwości.
Co do FPS to nie wiem co pokazuje ta liczba w lewym górnym rogu, bo wygląda to co najmniej tak płynnie jak Wolf3D na ST 8 MHz.

Ostatnio edytowany przez Jacques (2021-08-25 11:08:08)

9

Odp: Dread Atari ST/STE

To była sugestia, że minimum tyle punktów każdy ma wpisać na votce :)

2x65XE (ECI), 800 XL, XC-12, Ultimate, SimpleStereo, SIO2SD, SIDE2, AVG CART, IDE+2.0 rev.C, SOnari, POKEYMAX SC, POKEYMAX QC PSG/SID, SDRIVE MAX. POKEY 4ever ;)

10

Odp: Dread Atari ST/STE

huehuehue :)

Odp: Dread Atari ST/STE

Liczba w rogu pokazuje ilość ramek na klatkę.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

12

Odp: Dread Atari ST/STE

Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.

13

Odp: Dread Atari ST/STE

Szeryf napisał/a:

Szkoda, że wersja na amigę jest sporo szybsza ale też gra powstawała z myślą głównie o tym sprzęcie.

jest już dostępna binarka dla Atari i Amigi. Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze. ST 5.15 vs Amiga 4.01 VBL na ramkę.

Poniżej porównanie: ST 320x160 vs A500 320x200.
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8172


Tak na szybko zajrzałem do kodu na ST, wygląda on nieźle ale myślę że da się go jeszcze ciut zoptymalizować na ST no i  jeszcze dopalić BLiTTERem

Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-09-06 22:14:12)

Post's attachments

Dread_ST_A500.png 50.78 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

14

Odp: Dread Atari ST/STE

Szacunek dla twórców.
Dzisiaj zobaczyłem na YT, że jest na Atari ST. Wcześniej widziałem filmiki tylko na Amigę. Czekam z niecierpliwością na dostęp/zakup tego tytułu :)

15

Odp: Dread Atari ST/STE

Cyprian napisał/a:

Gra jest zacna no i tak na szybko widzę że nie jest zbytnio szybsza na Amidze

No cóż, jak to można mieć zupełnie inny odbiór. Dla mnie wersja ST jest kompletnie niepłynna w porównaniu z Amigową, choć i Amigowa jest na tyle wolna, że i w nią nie grałbym komfortowo (przychylam się do stwierdzenia @maziego tu na AA kiedyś, że aby komfortowo grać w strzelankę z perspektywy pierwszej osoby, musi "latać" CO NAJMNIEJ 25 klatek na sekundę)
A niepłynność wersji ST idealnie widać tu:

https://www.youtube.com/watch?v=ZxhO1ZCOZ-M

Obydwie wersje różnią się nawet i ponad 2 ramkami na klatkę (na korzyść Amigi) co jak przeliczyć na ilość klatek na sekundę, daje jednak różnicę. I ją oczywiście wyraźnie widać. (nie mówiąc o tragicznym udzwiękowieniu wersji ST )
Oczywiście gloria i chwała autorom Dreada, bo pokonali niesamowitą barierę jeśli chodzi o 16bit i "Doom'a".

Ostatnio edytowany przez jury (2021-09-07 10:10:07)

16

Odp: Dread Atari ST/STE

Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

17

Odp: Dread Atari ST/STE

@jury daj trochę czasu autorowi, to jego pierwsze podejście do Atari. Jak ogarnie kruczki ST to będzie to działać szybciej.

Teraz możesz przyspieszyć grę włączając tryb "Scanlines" w opcjach.


@perinoid na discordzie Dreada ktoś odpalał  MSTE i działa sporo szybciej

Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

18

Odp: Dread Atari ST/STE

Jak dla mnie, wersja na A500 działa naprawdę grywalnie, wygląda też świetnie, no i jednak te 40 linii w pionie więcej też robi różnicę. Z tego co czytałem, ktoś chciał się kontaktować z autorem w kwestii optymalizacji pod STE, ciekawe czy coś z tego będzie, ale na ST to już i tak jest genialne osiągnięcie, brawo! :)

19

Odp: Dread Atari ST/STE

Raczej bym się nie napalał, bo znając KK, to jednocześnie jego ostatnie podejście do ST ;)

laoo/ng

20

Odp: Dread Atari ST/STE

Z tego co patrzyłem na Hatari, emulującym ST@16mhz, mamy bardzo podobne wyniki jak na gołej A1200 z 68020@20Mhz.
https://ibb.co/7CSfKXG
Zresztą z tego co pisał KK na Discordzie ograniczeniem jest już rutyna Bit2Plannar a nie szybkość CPU.

Ostatnio edytowany przez Pepto (2021-09-07 12:55:56)

21

Odp: Dread Atari ST/STE

Witam "somsiedzie" :) Tak na szybko zrobiłem porównanie:


Ostatnio edytowany przez PrzemasIII (2021-09-07 13:13:33)

800XL Side2,u1mb, Sdrive Max;STe;MST1;MSTe,uSatan,Netusbee;MSTe;Falcon14MB;

Odp: Dread Atari ST/STE

perinoid napisał/a:

Tak z ciekawości - próbował może ktoś odpalić to na lekko dopalonym ST. Tak powiedzmy 16MHz? Wczoraj uruchamiałem wersję amigową na dopalonej 500-ce (68K@50MHz) i działało idealnie. No ale to 7x szybszy zegar niż stock. I zacząłem się zastanawiać, czy na ST też się skaluje.

Na 32MHz średnio było o jedną ramkę szybciej na klatkę.

@PrzemasIII: testowanie blitter on/off nie ma sensu, bo to wyłącza jedynie używanie blittera przez system, a nie przez soft który omija system (czyli praktycznie każda gra/demo). Ponadto obecna publiczna wersja Dread i tak nie używa blittera.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio