Po VBXE to już i chwalić się nie bardzo jest czym, ale niedosyt po połowicznym sukcesie cyfrowego dekodowania PAL trochę mnie męczył i w wolnej chwili wymodelowałem sobie GTIA w CPLD. A co. Projekt jest w zasadzie gotowy, na moje oko działa prawidłowo, choć nie będę zaskoczony, jeśli jeszcze jakieś niedoróbki się w nim z czasem odkryje. Projekt ma już swoje imię, ale na ujawnienie jeszcze za wcześnie, bo urodzi się dopiero pod koniec listopada. ;) Tymczasem nosi nazwę roboczą GTIARGB.
Nie jest to 100% model, bo machnąłem ręką na wykrywanie kolizji i pozostawiłem to oryginalnemu układowi, którego nie było potrzeby całkiem się pozbywać. Poza doskonałą jakością, generowany obraz różni się od oryginału paroma szczegółami:
- 4 bity luminancji (czyli 16 odcieni każdego koloru) dostępne są w każdym z trybów graficznych, a nie tylko w trybach GTIA.
- grafika hi-res ma 2 kolory, a nie tylko 2 jasności.
- kolorów (pomijając jasności) jest 16 a nie 15.
I to by było na tyle.
FujiNet Battleship od Erica Carra Nowa gra Battleship na Atari 8-bit, obsługa do 4 graczy, dostępna przez FujiNet Game Lobby.
Nowy firmware 1.3 dla karty 80-column Brian Reifsnyder wydał aktualizację firmware 1.3 dla karty 80 kolumn do rozszerzenia 1090XL z ulepszeniami w prędkości.
TileT 0.42 Przeglądarkowy edytor map dla Atari 8-bit (ANTIC 5) doczekał się aktualizacji z ważnymi poprawkami i funkcjami.
Gemini 3 Pro stworzyło grę na Atari Nosty stworzył kompletną grę na Atari z pomocą AI Gemini 3 Pro. Efekt zaskakuje!
Replika Atari 800XL ładuje grę z taśmy Revive Machines pokazało ładowanie gry Tactic z magnetofonu na nadchodzącej replice Atari 800XL!