Analizując gdzie najlepiej wpiąć się żeby móc uzyskać ładny, cyfrowy obraz doszedłem do wniosku że GTIA jest najlepszym do tego miejscem. Urządzenie oparte będzie o FPGA firmy Lattice - MachXO2, przemawia za nim cena oraz bogate zasoby. Z LUM0-3 będzie brana jasność pixela, a z COLOR... kolor. Tutaj miałbym pytanie. Z tego co rozumiem to w wersji NTSC na wyjściu jest zegar OSC przesunięty względem tego samego zegara o ileś stopni, zaleznie od koloru. W przypadku PAL na wyjściu przesuwany jest zegar wchodzący na pin NC/PAL? Wyjsciem musi być DVI, bo jak rozmawialiśmy w innym temacie, HDMI wiąże się z licencjami. Oczywiście, nie broni to przed zastosowaniem przejściówki DVI->HDMI, zwłaszcza że są takie do których można jeszcze audio podpiąć. Mielibyście jakieś sugestie co powinienem wziąć jeszcze pod uwage przy tym projekcie?
FujiNet Battleship od Erica Carra Nowa gra Battleship na Atari 8-bit, obsługa do 4 graczy, dostępna przez FujiNet Game Lobby.
Nowy firmware 1.3 dla karty 80-column Brian Reifsnyder wydał aktualizację firmware 1.3 dla karty 80 kolumn do rozszerzenia 1090XL z ulepszeniami w prędkości.
TileT 0.42 Przeglądarkowy edytor map dla Atari 8-bit (ANTIC 5) doczekał się aktualizacji z ważnymi poprawkami i funkcjami.
Gemini 3 Pro stworzyło grę na Atari Nosty stworzył kompletną grę na Atari z pomocą AI Gemini 3 Pro. Efekt zaskakuje!
Replika Atari 800XL ładuje grę z taśmy Revive Machines pokazało ładowanie gry Tactic z magnetofonu na nadchodzącej replice Atari 800XL!