Jak się robi konwersję z palety 24bit do indeksowanej 8bit w grach czy demach na Falcona aby to działało wydajnie w c/c++?
Bo mam sobie taki przypadek, blok 250x70 pikseli (czyli jakieś 18 tysięcy pikseli) i po przeliczeniu mega prostego efektu na tym bloku (które trwa jakieś kilka milisekund pod Hatari 68040@32MHz) dopasowanie składowych R, G, B do palety 8bit za pomocą SDL'owej funkcji SDL_MapRGB dla tych 18 tysięcy pikseli trwa około 3,5 sekundy!
Pod CT63 podkręconym na 95MHz jest oczywiście zauważalnie szybiej, ale i tak jest to dalekie od jakiejkolwiek sensownej prędkości.
Wymyśliłem, że sam sobie stworzę taką funkcję konwertującą, ale wyszło jeszcze z pół sekundy dłużej, a do tego ostateczne odwzorowanie koloru/indeksu palety jaki został wybrany jest zdecydowanie gorsze.
Jak się w takim razie ogarnia jakieś efekty na większej ilości pikseli, tak aby to działało znośnie? No chyba, że efekty robi się jakoś bezpośrednio na docelowej palecie aby uniknąć konwersji, ale to była by chyba jakaś masakra.
Atari800MacX 6.1.0 Popularny emulator Atari na Maca otrzymuje wsparcie dla FujiNet/NetSIO oraz liczne poprawki błędów!
RastaConverterBeta19 Najnowsza wersja RastaConvertera wprowadza nowe funkcje odległości kolorów, w tym domyślne "rasta".
Test7800 0.7.1 Nowa wersja emulatora Test7800 w wersji 0.7.1 przynosi usprawnienia w obsłudze Drag and Drop oraz poprawki POKEY dla Stone Age.
Nadchodzi Rogul na Atari ST/STE Konwersja znakomitego Fantasy-Hack'n Slash-Roguelike Rogul z małego Atari na platformy ST/STE
Gearlynx z aktualizacją do 0.0.9 Wieloplatformowy emulator konsoli Atari Lynx, Gearlynx, doczekał się nowej wersji 0.0.9.