Rings of Medusa 2: kod źródłowy
- dely/Taquart @ 18.11.2025 @ 11:20
Udostępniono źródła oraz oryginalną grafikę do klasycznej gry Rings of Medusa 2, znanej również jako Return of Medusa.
Kod źródłowy gry, oryginalnie wydanej w 1991 roku na Atari ST i Amigę, został napisany przez Tilmanna "Tilla" Bubecka, a cała oprawa graficzna jest dziełem Torstena Zimmermanna. Udostępnienie ma charakter historyczny, pozwalając na wgląd w proces tworzenia gier z tamtych lat.
Gra została stworzona głównie na komputerze Atari ST, z wykorzystaniem następujących technologii:
- Większość kodu napisana jest w języku C.
- Użyto procedur asemblerowych w celu przyspieszenia działania kodu.
- Do kompilacji wykorzystano TurboC i TurboAss.
- Obrazy tworzono głównie w programie NEOchrome Master.
Oprócz oryginalnego (niezmodyfikowanego) kodu źródłowego, autor Tilmann Bubeck przeniósł grę na nowoczesne systemy, wykorzystując bibliotekę SDL3. Umożliwia to kompilację i uruchomienie gry na współczesnych systemach Windows i Linux. Autor zaznacza, że ten port jest niedoskonały, ale jest w pełni grywalny.
Kod źródłowy i zasoby gry są dostępne w oficjalnym repozytorium projektu. Gotowe pliki binarne można pobrać z sekcji wydań.







