1

Temat: 6502 Compo Vol. 2

Jako, że nie wszyscy przeglądają stronę główną i komentarze do newsów, to proponuję w tym wątku zamieszczać ew. pytania i wątpliwości w stosunku do regulaminu.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

2

Odp: 6502 Compo Vol. 2

To powtórzę pytanie z komentarzy: Pytanie dodatkowe: może być wersja niekompilowana (zakładam TB XL) z max 6502 bajtami i kompilowany xex znacznie większy? (źródło oczywiście dostępne wtedy)? Bo biblioteka deko zżera...
Pytanie zadał tam też Bocianu wink

Sikor umarł...

3

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Halloween sie skonczył kilka dni temu.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
jmp $e477

4

Odp: 6502 Compo Vol. 2

@willy, a co halloween ma z tym wspólnego?

Sikor umarł...

5

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Ja mam kilka pytań.
Nagłówek carta doliczamy? W sumie służy on tylko emulatorom więc chyba tylko rozmiar *.bin się powinien liczyć?
A7800 może używać dodatkowej pamięci RAM na karcie lub pokeya czy można tego używać?
Czy Nes też wchodzi w grę? Jakby nie było to Ricoh też 6502.

Jak pisałem już kierownikowi, dokładam się do listy sponsorów. Nowiutki Mini SNES poleci w tym tygodniu do Delego.

6

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Sikor napisał/a:

może być wersja niekompilowana (zakładam TB XL) z max 6502 bajtami i kompilowany xex znacznie większy? (źródło oczywiście dostępne wtedy)? Bo biblioteka deko zżera...

Nie, nie może tez wymagać do uruchomienia niczego innego wgranego wcześniej, jak np. TBXL, Action!, Basic XE, Forth, DOS itp. Runtime od TBXL jest niezbędny do działania bez interpretera więc jest liczony do rozmiaru.

Bocianu napisał/a:

w regulaminie nie znalazłem informacji o tym, czy jeden auto może wystawić więcej niż jedną prace. a jeżeli może to czy tylko w różnych kategoriach, czy mogą to być też np. 3 grafiki?

Może wystawić nawet dziesięć w jednej i piętnaście w drugiej.

Eagle napisał/a:

Nagłówek carta doliczamy? W sumie służy on tylko emulatorom więc chyba tylko rozmiar *.bin się powinien liczyć?

Nie doliczamy, liczy się rozmiar BIN.

Eagle napisał/a:

A7800 może używać dodatkowej pamięci RAM na karcie lub pokeya czy można tego używać?

Można, ale jako dodatkową funkcjonalność niewymaganą do uruchomienia / grania. Kod programu wraz z grafiką, muzyką itp. może zajmować max. 6502 bajty.

Eagle napisał/a:

Czy Nes też wchodzi w grę? Jakby nie było to Ricoh też 6502.

Nie, to jest konkurs tylko dla Atari.

Eagle napisał/a:

Jak pisałem już kierownikowi, dokładam się do listy sponsorów. Nowiutki Mini SNES poleci w tym tygodniu do Delego.

Bardzo dziękuję!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

Odp: 6502 Compo Vol. 2

O.K.
Życzę w takim razie innym powodzenia, bo w Atari Basicu raczej nic nie napiszę teraz, a asma nie znam. Dzięki i pozdrawiam.

Sikor umarł...

8

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Zawsze mozesz xex'a spakowac...

9

Odp: 6502 Compo Vol. 2

... Ale sam runtime przed spakowaniem ma z 10 kB, więc cienko to z tym pakowaniem widzę.

Co to jest? To przecież ATARI! ... Atari? - co pan, ja nie jestem rolnikiem ;)

10

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Panowie, nie ma o co kruszyć kopii. Po prostu nic nie piszę i sprawa jasna, zasady są jasne - w sumie z Atari Basiciem też nie powinno być brane pod uwagę, bo 800/400 wymagają carta ;D
Konkurs Delego i jego zasady, są ok. Nieważne, że do muzyczek/grafik często trzeba dograć "większy" program, po prostu TB XL odpada i to jest jasne dla mnie.
===>literówka była

Ostatnio edytowany przez Sikor (2018-11-09 12:45:37)

Sikor umarł...

11

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Sikor napisał/a:

sumie z Atari Basiciem też nie powinno być brane pod uwagę, bo 800/400 wymagają carta ;D

Oj chyba nie czytałeś regulaminu wink

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

12

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Czytałem, ale są sprzeczności. Musi się uruchamiać na fabrycznym 65XE, ale dla wszystkich. A jak wiemy - Atari Basic nie jest kompatybilny ze sobą, szczególnie rev. a z rev. c (oczywiście w szczegółach), więc jak napiszę w Atari Basicu rev. A z rzeczami niechodzącymi prawidłowo (czyli poprawionymi) w rev. C - to kicha...
DObra, czepiam się, nieważne. Jak napisałem - tym razem odpuszczam, bo w czystym Atari Basicu nie chce mi się teraz pisać. Tylko dziwne, że pod trackerem mpożesz odpalić muzyczkę, a programu w środowisku (Action!/TB XL) nie? Wszak to taka sama "nakładka/rozszerzenie" jak tracker/player. Nieważne.
Czekam na prace, bo w pierwszym konkursie były zacne.

Sikor umarł...

13

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Siema Sikor. Zamiast się smucić może wyjdziesz ze swojej strefy komfortu i spróbujesz Mad-Pascala? big_smile
Na zachętę przepisałem Twój program z poprzedniej edycji z Basica do Mad-Pascala:

ORYGINAŁ

0 GRAPHICS 31:COLOR 5:X=40:Y=100:PLOT X,Y
1 A=INT(RND(0)*2):B=INT(RND(0)*2):C=INT(RND(0)*16)
2 IF A=0 THEN A=-1
3 IF B=0 THEN B=-1
4 X=X+A:Y=Y+B:IF X>79 THEN X=79
5 IF X<0 THEN X=0:IF Y<0 THEN Y=0
6 IF Y>191 THEN Y=191
7 COLOR C:PLOT X,Y:COLOR 15-C:PLOT 79-X,191-Y
8 COLOR C:PLOT X,191-Y:COLOR 15-C:PLOT 79-X,Y
9 COLOR C:PLOT 80+X,Y:COLOR 15-C:PLOT 159-X,191-Y
10 COLOR C:PLOT 80+X,191-Y:COLOR 15-C:PLOT 159-X,Y
15 IF PEEK(53279)<>6 THEN 1

http://mimuma.pl/temp/nicebas.gif

KOPIA

program nice;
uses graph;
var x,y,c,a,b:SmallInt;

begin
    InitGraph(31);
    SetColor(5);
    x:=40;
    y:=100;
    PutPixel(x,y);

    repeat
        a:=Random(2);
        b:=Random(2);
        c:=Random(16);
        if a=0 then a:=-1;
        if b=0 then b:=-1;
        x:=x+a;
        y:=y+b;

        if x>79 then x:=79;
        if x<0 then x:=0;
        if y<0 then y:=0;
        if y>191 then y:=191;
        
        SetColor(c);
        PutPixel(x,y);
        PutPixel(x,191-y);
        PutPixel(80+x,y);
        PutPixel(80+x,191-y);

        SetColor(15-c);
        PutPixel(79-x,191-y);
        PutPixel(79-x,y);
        PutPixel(159-x,191-y);
        PutPixel(159-x,y);
    until Peek(53279)=6;
end.

http://mimuma.pl/temp/nicepas.gif

Kod wynikowy z Mad-Pascala ma 1585 bajtów, czyli nawet nie 25% konkursowego limitu i działa kilkukrotnie szybciej. A sam zobacz, że wcale się tak bardzo nie różni smile

Mój kolega kiedyś powiedział:
"Każdy dzień w którym nie uczymy się niczego nowego jest tylko starzeniem się".

Chętnie pomogę jak będziesz miał jakiekolwiek pytania.

Ostatnio edytowany przez bocianu (2018-11-10 12:24:09)

Post's attachments

nice.xex 1.55 kb, liczba pobrań: 4 (od 2018-11-10) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

14

Odp: 6502 Compo Vol. 2

Super, że Ci się chciało. Problem w tym, że w pierwszym semestrze zawsze mam taki zapiernicz w pracy, że nie mam czasu podrapać się po nosie. W lutym możemy wrócić do rozmowy, w sumie coś z PAscala pamiętam, więc pewnie dałoby radę, choć jak Wiesz - lubię czuć feeling pisania na Atarce wink

Sikor umarł...

15

Odp: 6502 Compo Vol. 2

ile to by było kochania się w ASM, a tak 10 minut i program jest