- dely/Blowjobb @ 29.7.2008 @ 22:44
- Tagi: scena 8bit zloty oprogramowanie
Mam przyjemność przedstawić finalną wersję intra Pure autorstwa grupy LaResistance, które zajęło pierwsze miejsce w demo compo (wersja udostępniona do konkursu przekraczała limit 16 KB) podczas zeszłotygodniowego zlotu Atari w Głuchołazach.
- dely/Blowjobb @ 28.7.2008 @ 18:21
- Tagi: emulacja 8bit SAP muzyka
Powstał port Foxowego ASAPa na odtwarzacze mp3 i mp4 w ramach alternatywnego firmware o nazwie Rockbox. Obecny jest w nim jako kodek i odtwarza, w porównaniu do wersji z PC, tylko pliki SAP - bez pozostałych muzycznych formatów Atari XL/XE. Jest to wersja rozwojowa i chwilowo - miejmy nadzieję - są problemy z odtwarzaniem muzyczek w stereo (przynajmniej na odtwarzaczu Sansa e260), choć może być to wina zbyt małej wydolności procesora w tymże urządzeniu.
Najświeższe buildy oprogramowania można zawsze znaleźć na stronie projektu, a newsa podrzucił nam Voy - dzięki!
Edit: Dominik "Domonoky" Wenger (autor portu ASAP-a) poprawił zgłoszony błąd i począwszy od builda nr 18140 muzyczki w stereo odtwarzane są teraz poprawnie.
- dely/Blowjobb @ 27.7.2008 @ 10:48
- Tagi: 8bit scena zloty
Redakcja i najwyższe grono atari.area pragnie poinformować, prosto z party place, że wyniki konkursów przedstawiały się następująco:
Demo compo:
1. Pure / LaResistance
2. Unfused / MEC
3. MR6502 / Blowjobb
4. WTF / Animkomials
Music Compo:
1. Who knows - Raster / CPU
2. Bazaltowy Rzezimieszek - Yerzmyey / H-PRG
.. Bug in the mug - Dhor / MEC
.. Przyjacielska rada - Lisu
Graphics Compo:
1. Tempting - Powrooz / LaResistance
2. Atari z ojca na syna - Kaz
.. Beerix - Raster / CPU
.. Escape from Zion - Kozyca / Samar
.. Love is undead - Kozyca / Samar
.. Major Nemos - Kaz
Intro Compo:
1. Crossover - MaPa + PG + Raster
2. Grzybson Intro 7 - Grzybson
Music Cover Compo:
1. m4700rK4 - Epi/Tristesse
2. Flimbo`s Quest - Miker/Blowjobb/New Generation
Prace na Atari XL/XE ściągamy klikając w linki obok: Demo compo, Music compo, Graphics compo, Intro compo, Cover compo oraz pozakonkursowa praca z kategorii Wild autorstwa Sqwarda i Paskuda. Ze względu na to, że dema grup Blowjobb i LaResistance są niedokończone, autorzy otrzymali ok. miesiąc czasu na ich doszlifowanie i po tym terminie zostaną udostępnione publiczności - kto nie był na party niech teraz żałuje :)
- dely/Blowjobb @ 21.7.2008 @ 08:50
- Tagi: scena zloty
Przypominamy, że w TEN weekend odbędzie się w Głuchołazach zlot użytkowników Atari. Warto wiedzieć, że tym razem party odbędzie się w innym miejscu niż poprzednio. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie Głuchołazy 2008.
Również zwracamy uwagę na termin przesyłania prac na compo - w szczególności tym, którzy nie zamierzają być na party.
- dely/Blowjobb @ 8.7.2008 @ 21:06
- Tagi: oprogramowanie 8bit PC Windows grafika
Ukazała się nowa wersja programu, który zrewolucjonizował tworzenie grafiki dla Atari 8-bit. Nowości:
- dodana możliwość odczytu plików *.GIF, *.PNG, *.JPG
- dodana możliwość zapisu obrazka w formacie PNG (Portable Network Graphics)
- poprawione błędy, m.in. mylenie okien CHANGE COLORS i EDIT COLORS (podobnie CHANGE PMG i EDIT PMG)
- poprawione EDIT PALETTE, po zmianie koloru wskazywany jest kolor ostatnio zmieniony
- usunięty błąd, który powodował błędne wygenerowanie programu DLI (gdy wartość koloru pokrywała się z numerem zestawu znakowego w nowym wierszu)
- usunięte zauważone błędy w wyświetlaniu obrazków GED+, GED--
-
w opcji BMP2PMG dodana możliwość zapisu obiektów PMG z wybraną szerokością x1, x2, x4 (duchy 1 kolorowe x4 pokrywają ekran o szerokości 40 bajtów)
Pobieramy tam, gdzie zwykle.
- gRzEnIu @ 5.7.2008 @ 12:57
- Tagi: emulacja PC Windows ST STE 16bit
Nie ma róży bez kolców i programów bez błędów. Leonard poprawił błąd i dodał małe co nie co w swoim scenowym emulatorze Atari ST/E:
- Bug fix for raw floppy mode support on some machines,
- floppy option now reset ST and starts emulator automatically (press F12 to go back to menu).
Download tutaj.
- dely/Blowjobb @ 4.7.2008 @ 12:39
- Tagi: oprogramowanie gry 8bit
Ukazała się pierwsza publiczna wersja konwersji dla Atari XL/XE, znanej z innych ośmiobitowców, gry Bomb Jack. Grę przygotował team złożony z Vegi (kod i grafika), TeBego (kod), Tezza (kod, grafika) oraz Mikera (muzyka i sfx). Gra niestety wymaga rozszerzenia Atari do 320 KB RAM.
Koniec przynudzania, klikamy: Bomb Jack (beta).
- dely/Blowjobb @ 3.7.2008 @ 22:27
- Tagi: Falcon oprogramowanie 16bit gry
Ukazała się finalna wersja gry Grenzueberschreitung. Program bazuje na klasycznej już idei gry Tron i obsługuje nawet dwa TeamTapy (rozgałęziacze padów) dzięki czemu można grać jednocześnie w osiem osób.
Pobieramy stąd, a newsa podrzucił Sikor.
- Miker/BJB/NG @ 3.7.2008 @ 20:36
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie
Jednokilobajtowa (tak, ma dokładnie 1024 bajty!) gra Matosimiego na Atari XL/XE. Strzelanka. Bierze udział w Minigame Compo 2008. Czy łatwa i prosta? - sami sprawdźcie. Download, opis i video z gry znajdują się tutaj. No to - gramy!
- gRzEnIu @ 30.6.2008 @ 21:38
- Tagi: emulacja PC Windows ST STE 16bit
Po półtorarocznej przerwie Leonard udostępnił kolejną wersję SainTa, emulatora Atari 16-bit. Z totalnie odjechanych ficzerów dostaliśmy możliwość odczytu oryginalnych dysków Atari na flopie PC. Ponadto otrzymaliśmy:
- Small fix in movie file extension warning (always use .avi),
-
speeded the fast-forward mode (press right control key during emulation),
- Dirext9 version,
- STE DAC sound volume boost,
- STE DAC Master Volume support added!,
- removing DirectX dynamic texture support flag (seems to be a bit faster),
- fixed breakpoint red marker in debugger mode (use "-debug"),
- centered sound debug gfx,
- remove window resizing possibility,
- fix a crash when a directx screen saver activate while saint is running,
- More faster speedup mode (even in fullscreen) (keep the right CONTROL key pressed).
Po plik emulatora udajemy się w to miejsce.