- dely/Blowjobb @ 8.4.2007 @ 18:31
- Tagi: ASMA chiptune SAP muzyka 8bit
Tak, jak było zapowiadne wcześniej mamy już dostępny NAJNOWSZY NA ŚWIECIE player SAPów - SAP 2.0. A SoTe dodatkowo pisze, że:
Player oparty o biblioteki SAP w wersji 2.0, jest ukończony (mam nadzieję bez
większych błędów :)
- nowy znacznie lepszy filtr dolno-przepustowy FIR 11 rzędu (emulacja toru analogowego)
- dodana emulacja układu różniczkującego (część toru analogowego)
- poprawka błędu z kanałami połączonymi w 16bit
- poprawka do mało spotykanego Poly9 (użyty np. w utworze Various/Zur-soft/Ace_plotter.sap)
- nowe okno z dodatkowymi efektami. Można w nim np. włączyć/wyłączyć poszczególne kanały a także można "zmusić" emulator Pokeya aby dźwięk prostokąta zastępował innymi oryginalnymi brzmieniami (można np. włączyć dźwięk piłokształtny "Saw" na utworze Various/Hard_Soft/Joyride_Twirl.sap" aby uzyskać brzmienie bardziej zbliżone do C64).
- parametr Time Limit (przeznaczony dla wtyczki do Winampa) ustawia długość odgrywanych utworów na podany czas w minutach (special request od Xraya)
Podziękowania dla Sebana i Xraya za wkład sprzętowo-czasowy. Dzięki ich pomocy udało się poprawić niektóre błędy i polepszyć jakość emulacji Pokeya.
Szybko klikamy tutaj i cieszymy się również nową wtyczką dla Winampa.
Uwaga! Jeżeli komukolwiek SAP 2.0 odmawia posłuszeństwa, powinien czym prędzej zaopatrzyć się w .NET 2.0 Framework.
- Miker/BJB/NG @ 2.4.2007 @ 20:25
- Tagi: 8bit gry oprogramowanie
Lubicie gry logiczne? A pamiętacie kostkę Rubika? Nieistotne zresztą... Oto nowa gra logiczna(!) stworzona przez naszych południowych sąsiadów: Frantiska Hourę (Fandal) oraz Zdenka Eisenhammera (PG, Pseudografx). Zadaniem gracza jest doprowadzenie do takiego układu "kostki" jak wskazuje nam "ikonka" w lewym dolnym rogu. W grze za pomocą joysticka sterujemy kursorem w postaci dwóch przecinających się linii. Wciskając "fire" + kierunek przesuwamy wskazaną linię/kolumnę naszej kostki. Proste, prawda? :) A więc, do pobierania i do grania!
Jeżeli jednak nie przepadacie za grami logicznymi dostępna jest jeszcze gra Rastera Speed Up, obsługująca Multilink (czyli można grać w sieci - do czterech połączonych ze sobą atarynek!). Do zassania tutaj.
- gRzEnIu @ 2.4.2007 @ 16:37
- Tagi: 8bit sprzęt oprogramowanie
Jakub Kruszona-Zawadzki, autor rewelacyjnego interfejsu SIO2SD w zaktualizowanej z dnia 1.04.2007 wersji wzbogacił go o kilka nowych funkcji.
Główna i widoczna zmiana to przeprojektowana płytka drukowana i inny rezonator kwarcowy. Ponadto od tej wersji uruchomienie urządzenia z wcisniętym klawiszem K4 powoduje wejście do trybu konfiguracji. Wszystko to a może i nawet więcej na stronie projektu SIO2SD. Brawa dla autora i prosimy o więcej !
Ps. Przydało by się 10-cio pinowe gniazdo ISP :D
- dely/Blowjobb @ 1.4.2007 @ 12:49
- Tagi: sprzęt 8bit
Na stronie Madteamu można teraz obejrzeć więcej obrazków oraz kilka filmów prezentujących nadchodzącą nową modyfikację układu GTIA dla Atari 8-bit.
Dodatkowo zamieszczone są przykłady w asemblerze, jak wykorzystać wspomniany dopalacz.
- dely/Blowjobb @ 29.3.2007 @ 11:22
- Tagi: SAP 8bit emulacja muzyka chiptune
Dziś otrzymałem obiecującą wiadomość od SoTe, mam nadzieję, że nie obrazi się jak ją przytoczę:
Zapewne wiele osób zainteresuje wieść, że przygotowuję nową wersję playera SAP. Oparty na nowej wersji biblioteki, SAP 2.0 będzie oferować znacznie poprawioną jakość dźwięku. Co nowego:
- nowy znacznie lepszy filtr dolno-przepustowy FIR 11 rzędu (emulacja toru analogowego)
- dodana emulacja układu różniczkującego (część toru analogowego)
- poprawka błędu z kanałami połączonymi w 16bit
- poprawka do mało spotykanego Poly9 (użyty np. w utworze Various/Zur-soft/Ace_plotter.sap)
Dodanie emulacji układu różniczkującego znacznie poprawiło jakość muzyczek z digitalizacjami oraz ogólną dynamikę dźwięku.
Na załączonym obrazku widać porównanie sygnałów z ATARI, SAP 2.0 oraz WASAP. Nowy player (oczywiście ze źródłami) ujrzy światło dzienne już wkrótce.
Myśleliśmy już, że SoTe porzucił pracę nad Atari, a tu taki numer. Czekamy!
- dely/Blowjobb @ 22.3.2007 @ 19:24
- Tagi: zin Internet
Skąd wiadomo że wiosna za pasem? Bo ptaki śpiewają? Drzewa się zielenią? Bo na jezdniach znów jest więcej dziur niż asfaltu? Też. Ale przede wszystkim - wyszedł nowy, odświeżony Oldsql Zin 27! Co w nim? Przede wszystkim - recenzja Dungeon Keeper, autorstwa paladyna, obszerny i jak zawsze klimatyczny opis dodatku do StarCrafta - BroodWar ręki Scorpinusa, czy takie znamienne tytuły jak Bad Mojo (PJ2099) czy The Last Express (Davero). Czy obok takich tekstów można przejść obojętnie? Zupełnie jak obok urody Babeczki Numeru - nie.
Dla miłośników kieszonkowych konsoli Never przygotował obszerną recenzję Gameboya, ceniący sobie prozę przeczytają ostatnią już część opowiadania Anioł ręki Hidekiego, czy kolejną z przypowieści Chimairy. Jeśli Osiedle Swoboda czy imię Geralt coś Wam mówi, lepiej nie zwlekajcie dłużej i przeczytajcie dział komiksowy. Dowiecie się tam również jak wiosna działa na naszego naczelnego, oraz co działo się przez ostatni miesiąc w komiksowej sieci. Spragnionych dodatkowej rozrywki czekają obszerne działy Humor i Download, z świetną zręcznościówką i ślicznymi tapetami w rolach głównych. Jak zagranych? Przekonajcie się sami :)
Mały kosmetyczny apdejt STYMulatora. Od teraz dostępne są RPMy - taki mały bonus dla leniuchów.
Downloadujemy z tego miejsca, słuchamy chiptunes i nie marudzimy.
- gRzEnIu @ 18.3.2007 @ 18:12
- Tagi: scena 8bit zloty
Znane są już wyniki atarynkowych kompotów tegorocznego Forever Party aka Forever Reneg8 które odbyło się w słowackiej miejscowości Trencin w dniach od 16 do 18 marca.
Poniżej pełna lista wyników wraz z kategoriami, która dostępna jest także na oficjalnej stronie Forever 8 Party.
Demo compo:
- 543 p. Shrine - Laresistance
- 378 p. W_hole - Animkomials
- 252 p. F8 - Grzybson/SSG
Intro compo:
- 555 p. Seawolf - Raster/C.P.U.
Graphics compo:
- 561 p. Abyss - Powrooz/Laresistance
- 512 p. Before I sleep - Dely / Blowjobb
- 455 p. Virtuoso - Raster / C.P.U.
- 365 p. Fighting Viper MKII - Krupkaj / JAY Soft
Music compo:
- 501 p. Shake your ass - X-Ray / Grayscale
- 462 p. Gear Up - Raste/C.P.U.
- 395 p. Kurczar - LiSU
- 378 p. THC K.k.t - Pin
- 338 p. Nonsense song - Dhor/M.E.C.
- 325 p. Disturbance - Miker/Blowjobb
- 285 p. Shorty noises - Elan
Realtime compo:
- 358 p. Ninjax - X-Ray/Grayscale
- 341 p. Ninja polo - Lisu
* Stan na g. 22:42: Z oficjalnej strony 8-ej edycji Forevera można już pobrać pierwszy obraz dyskietki ze stuffem!
* Apdejt z 19.03: Dodano do downloadu W_hole.
* Apdejt z 25.03: Długo oczekiwane demo Shrine do pobrania ze strony LaResistance!
- gRzEnIu @ 17.3.2007 @ 17:09
- Tagi: emulacja 8bit
O możliwościach emulacji procesora Z80 i uruchamiania programów z ZX Spectrum na naszych Atarynkach poczytacie w jednym z newsów na stronie portalu atari.online.pl. Jest tam też link do naszego forum, od którego właściwie to wszystko się zaczęło. Ponadto dostępna jest binarka z kultową grą Deatch Chase znanej chociażby z czołówki programu 5-10-15 :))) (Kto pamięta ?)
Sprawcami całej zadymy są Krzysztof "xxl" Dudek i Konrad "draco030" Kokoszkiewicz.
mmSAP to wieloplatformowy (Windows, GNU/Linux) odtwarzacz SAPów. Od ostatniej wersji, tj. niusa dotyczącego v1.3 zaszły zmiany:
v1.4
- Visualization bars are wider,
- Verbose debug information can be also switched off.
v1.5
- Elapsed playback time is shown in main window,
- mmSAP supports STI (SAP time information). Time information for SAP tune can be specified in additional
file which has a .sti suffix (e.g /asma2/song.sap has STI stored in /asma2/song.sap.sti).
v1.5a
- Fixed small bug - elapsed time counter was always zeroed,
- Corrected website in about dialog.
Download jak zwykle ze strony projektu mmSAP