- gRzEnIu @ 31.1.2008 @ 07:09
- Tagi: 8bit oprogramowanie gry
Światło dzienne na Atari 8bit ujrzała jedna z najbardziej rozpoznawanych gier wszechczasów znana chociażby z ZX Spectrum. Knight Lore bo o niej mowa została przeniesiona na Atari XL/XE z mikrokomputera BBC Micro. Konwersję popełnili xxl, stRing oraz Emkay. Wszystko działo się w obecności i przy współpracy Kaza, autora tego artykułu z którego dowiecie się wszystkiego.
Miłego grania wilkołaki !
UPDATE: Pojawiła się poprawiona wersja (1.1) gry. Info tutaj.
No i mamy kolejny apdejt ARAnyMa w którym największe zmiany dotyczą sposobu obróbki (wyświetlania) grafiki. Teraz mamy do dyspozycji dwa backendy, programowy oraz rendering OpenGL (sekcja [OPENGL] w pliku konfiguracyjnym - testowano jedynie na GNU/Linuxie).
Użytkownicy Mac OS X mogą cieszyć się m.in. wsparciem dla MacIntela, poprawną pracą JITa (dla X86) oraz sieci.
POnadto:
- zniesienie ograniczenia 32GB dla IDE; w tej chwili obsługa do 130GB,
- partycje SCSI nie są limitowane do 2GB, są też szybsze do 4x,
- nowy menedżer okien, menu, ikony pulpitu oraz nowe logo przy odpalaniu ARAnyMa,
- poprawna praca sieci po restarcie,
-
poprawki HostFS: Dreadlabel() dla MAGXDESK,
- SDL-GUI: 8x16 font, 80 kolumn, ulepszone stare dialogi i dodane nowe,
- kompilacja MinGW,
- zegar czasu rzeczywistego na hoście Linuxa dla precyzyjnego timera przerwań MFP,
- nowa opcja z lini komend: "--locale CC" gdzie CC jest kodem ISO kraju,
- poprawiony widoczny w frexp() błąd FPU.
Pomimo braku wsparcia dla DSP ;) zapraszam na stronę projektu ARAnyM.
EDIT (30.01.2008): Dostępna jest już druga betka.
- dely/Blowjobb @ 21.1.2008 @ 11:30
- Tagi: zloty scena 8bit 16bit
Jak przed chwilą poinformował mnie Rysiek, zlot Atari w Głuchołazach odbędzie się w dniach 25-27 lipca 2008. Obecność obowiązkowa!
W ciągu kilku dni pojawi się Uwaga na atari.area pojawił się formularz zgłoszeniowy wraz z innymi informacjami dotyczącymi zlotu.
- dely/Blowjobb @ 18.1.2008 @ 14:04
- Tagi: 8bit 16bit scena zloty oprogramowanie
Ukazała się invitka dla Atari ST zapowiadająca nadchodzące multiplatformowe party, które odbędzie się w dniach 22.02-24.02 we Flensburg / Niemcy.
Invitka dla Atari ST jest tutaj (plik PRG), video (gdyby ktoś nie miał ST lub nie używał emulatorów) jest na YouTube w tym miejscu.
- gRzEnIu @ 13.1.2008 @ 13:33
- Tagi: 8bit emulacja konsole
Kilka dni temu w sieci ukazał się port emlatora Atari800 dla konsoli Gizmondo. Zainteresowane osoby proszone są o klik w ten link.
- Miker/BJB/NG @ 6.1.2008 @ 22:04
- Tagi: 8bit 16bit PC gry emulacja
Czwarty numer RGCD a w nim opisane m. in. takie perełki jak Yoomp!, Crownland, Jetboy, Mario Bros 2007, Eckn czy Jet Set Willy 2007. To z rzeczy atarowskich a oprócz również tego wiele pozycji na inne (nowsze i starsze) platformy. W celu obejrzenia lub/i pobrania zapraszamy tutaj.
Newsa podrzucił Sikor.
- dely/Blowjobb @ 3.1.2008 @ 18:10
- Tagi: oprogramowanie 8bit
Ukazała się pierwsza wersja edytora dyskowego Eddy autorstwa Draco/DLT. Program wyróżnia się między innymi obsługą 512-bajtowych sektorów.
Pobieramy ze strony z użytkami autora przeznaczonymi dla SpartaDOS.
Edit: Jak zapewnie zauważyliście, dostępna już jest wersja 1.01 Eddy`ego (z paroma poprawkami).
- dely/Blowjobb @ 30.12.2007 @ 14:41
- Tagi: oprogramowanie PC Windows 8bit grafika
Świątecznych prezentów od TeBego ciąg dalszy, tym razem będzie to nowy G2F. Zmiany:
- dodana aktualna wersja Mads 1.8.0
- optymalizacja ASM, jeśli obrazek nie używa PMG, dane PMG nie są zapisywane
- zwiększony stopień kompresji plików G2F z `zcDefault` na `zcMax`
Pobieramy ze strony domowej.
- dely/Blowjobb @ 28.12.2007 @ 23:21
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows Linux OS X
W okresie międzyświątecznym ukazała się nowa wersja MADSa - crossassemblera przeznaczonego do tworzenia programów dla Atari XL/XE. Lista zmian jest tak duża, że tradycyjnie odsyłamy na stronę domową projektu.
- dely/Blowjobb @ 26.12.2007 @ 10:00
- Tagi: 8bit oprogramowanie PC Windows
Jako prezent świąteczny ukazała się nowa wersja Effectusa - próby przeniesienia Action! z zaświatów Atari XL/XE do obecnego świata PC. Nowości:
- Console version of the program
- Functions
- Procedure and function parameter handling
- Many new Action! routines included
- I/O support
- Math support (addition - sum up to 500)
- Common equates included in one file
- Declaration of any variable type can be repeated throughout the program
- Three new libraries added: math.asm, io.asm and printfd.asm
New examples
- Program code optimised and factorized for usage with GUI and console version of the Effectus
Pobieram na stronie Effectusa.
Coś Cię ominęło? Nie przejmuj się, poniżej znajdują się odnośniki do archiwalnych newsów. Miej jednak na uwadze, że to są ARCHIWALNE wiadomości i linki, które w nich występują mogą być już dawno nieaktualne.