- Sikor/Sikor Soft @ 21.6.2016 @ 11:39
- Tagi: 2600 programowanie BASIC
Jak się można dowiedzieć ze strony - dostępna jest implementacja Tiny Basic (oryginalnie 2KB dla komputerów Altair) dla Atari 2600. Compiler oferuje między innymi (za stroną):
- Playfield camera view to pan about the virtual world.
- Sprites which you can bind to virtual world pixels (tile mapping).
- Virtual world collision detection (on screen and off).
- Design large virtual worlds with ASCII art in your BASIC program, sprite graphics too.
- The playfield camera view links relationally to the virtual world whenever you change the camera coordinates.
- fx sound engine - define chip tunes that repeat in the background and for specific game events.
Więcej info i download pod podanym adresem.
- dely/Blowjobb @ 3.6.2016 @ 14:03
- Tagi: PC programowanie Windows Linux
Ukazała się nowa wersja MAD Pascala. Poniżej lista nowości:
- dodana dodatkowa informacja o zajmowanej pamięci przez kolejne kompilowane moduły
- dodany nowy moduł VBXE (tryb OVERLAY, BLITTER)
- dodana obsługa błędów dla operacji I/O IOCHECK ON/OFF
- dwie dodatkowe poprawki Greblusa dla $I, $R z myślą o działaniu w środowisku Linuxa
Pobieramy ze strony Madteam.
- Miker/BJB/NG @ 31.5.2016 @ 19:51
- Tagi: atari8 party scena
Ponieważ party to nie tylko stuff, który sobie można potem ściągnąć i w domu obejrzeć, ale także inne konkurencje, dostępne tylko dla uczestników party, pozwolę sobie podać wyniki tychże:
"Tempest 2000 High Score" Compo:
- Irata4 - 329.188 pkt
- lewiS - 230.073 pkt
- Dely - 158.708 pkt
- VC - 44.548 pkt
- Nosty - 16.800 pkt
"Jaka to gra gra" - konkurs muzyczny przygotowany przez Bociana (miejsca w finałowej trójce):
- TDC
- Irata4
- Sikor
"2 Grosze" Compo (wygrywał partyzant mający najwięcej dwugroszowych monet):
- Pablo 112 - 14 szt.
"Szczęśliwa Votka" Compo:
- Bocianu
Wszystkim gratulujemy serdecznie!
- Miker/BJB/NG @ 29.5.2016 @ 19:38
- Tagi: atari8 party scena
Jak zapewne wszystkim zainteresowanym wiadomo, dzisiaj w godzinach południowych, zakończył się WAPNIAK 2016, ośmiobitowe party wspierające platformy Atari 8-bit oraz ZX Spectrum.
A oto wyniki, które osiągnęły prace w poszczególnych kategoriach:
Game Compo:
- CYCTRIKS by Koala, Cedyń, Insert - 289 pkt
- SAREPSKA. THE GAME by Nosty + Jakub Husak - 249 pkt
- TWIN CARS by lewiS, Dely + Miker - 217 pkt
- WYTYCZNE RYBNE by Mgr_Inż_Rafał - 215 pkt
- 5 DOTS by Anticshop (Bocianu + Kris3d) - 200 pkt
- MUCH BLASTESZ by TDC, Kris3d + Voyager - 151 pkt
- WARSAW CITY + by TDC + Miker - 148 pkt
Cover Compo:
- GOLDISH CHRYSANTHEMUMS by LiSU - 283 pkt
- ULIETAI by Jakub Husak - 259 pkt
- CANON FODDER by Miker - 246 pkt
- LOTUS 3 SPACE NINJA by WnZ - 245 pkt
- BOING BOOM TSCHAK by Pin - 234 pkt
- GUYBRUSH by sTRing - 233 pkt
- HIGHWAY2HELL by Bocianu - 216 pkt
- BIAŁA FLAGA by Miker - 212 pkt
- BAD APPLE by Dhor - 202 pkt
VBXE Compo:
- TELEKINESIS by Jok - 323 pkt
- CYCTRIX VBXE by Insert - 264 pkt
- FUJI by Irata4 - 170 pkt
- DEFENDER by LiSU - 166 pkt
- NAPEŁNIAM SIĘ by Mgr_Inż_Rafał - 155 pkt
- REALITY by Yerzmyey - 153 pkt
- SENMS albo CHOÓD PRÓSKI by Kris3d - 144 pkt
- OMLET REKURENCYJNY by Mgr_Inż_Rafał - 92 pkt
Prac na ZX Spectrum - nie stwierdzono.
Za kompletne wyniki podziękowania dla Adama i Voy'a.
A archiwum, łącznie w formacie SDX oraz AtariDOS, do pobrania
stąd.
- dely/Blowjobb @ 24.5.2016 @ 18:13
- Tagi: zloty scena
Niedawno ukazała się pierwsza invitka na małe Atari zaprezentowana na ostatnim Outline party w Holandii, a już ukazała się kolejna - również na małe Atari, ale z VBXE. Kod: TeBe, Gfx: mOOnie, Msx: Wieczór, Scrolltxt: Grey
Plik można pobrać z Pouet, lub obejrzeć wideo na YouTube.
- Miker/BJB/NG @ 16.5.2016 @ 21:12
- Tagi: party scena
Ponieważ do party zostały niecałe dwa tygodnie, przedstawię pokrótce stan przygotowań do imprezy. Dzięki hojności sponsorów, opłaty zostały wszystkie opłacone, grill oczywiście będzie na miejscu, w Biedronce są dostępne wszystkie niezbędne rzeczy, łącznie z %%. Jeszcze tylko do ugadania jest sprawa nagłośnienia i (ewentualnie) HDMI, ale mam nadzieję, wszystko rozstrzygnie się pozytywnie. Nagrody czekają, niektóre dojadą z darczyńcami. Przygotowany jest też (a jakże!) party-phone (numer zostanie podany tuż przed imprezą).
Nie wiem, czy o czymś zapomniałem. W razie czego pytać, pytać! :) Przypominam też, że cały czas można rejestrować się na stronie imprezy, jeżeli ktoś jeszcze tego nie zrobił i ma takie życzenie. Cóż jeszcze? Do zobaczenia na miejscu! :)
Edyta: Wapniakofon działa od piątku rano. Oto jego numer:
727284708.
- dely/Blowjobb @ 16.5.2016 @ 10:57
- Tagi: zloty scena 8bit 16bit
Decrunch 2016 to druga edycja wrocławskiego wydarzenia łączącego klimaty gier i komputerów retro oraz środowiska demosceny komputerowej.
Impreza jest okazją do spotkania fanów komputerów 8 i 16 bit popularnych w Polsce i Europie w latach 80 i 90 XX wieku (takich marek jak Amiga, Commodore, Atari czy ZX Spectrum) a także ludzi ze środowiska sceny komputerowej, zarówno tych aktywnych kiedyś jak i dzisiaj.
W konkursach można oczywiście wystawiać produkcje również na Atari 8 i 16-bit, dodatkowo można wziąć udział w konkursie River Raid, który będzie uruchomiony na Atari.
Więcej informacji na stronie party.
- dely/Blowjobb @ 13.5.2016 @ 08:34
- Tagi: zloty scena
Tuż przed północą ukazało się kolejne zaproszenie, kolejne w formie video, na tegoroczną edycję Silly Venture 2k16 w Gdańsku!
Tym razem jest to druga video-invitka, której główna część została przetłumaczona także na język angielski. Kto wystąpił w niej tym razem? Odpowiedź znajduje się w invitce, którą znajdziecie na YouTube.
- AdamK @ 11.5.2016 @ 09:30
- Tagi: gry 16bit 32bit Falcon TT
Otwartoźródłowy engine Dune 2 OpenDune został przeportowany na 16/32 bitowe Atari. Engine jest jeszcze dopieszczany, lecz jego szybkość jest zadowalająca nawet na niedopalnom Falconie. Wszelkie usterki sa usuwane na bieżąco. Informacje na temat portu i pliki dościągnięcia tu.
- dely/Blowjobb @ 7.5.2016 @ 21:04
- Tagi: scena zloty 8bit
Na odbywającym się właśnie Outline 2016 party w Holandii zostało zaprezentowane pierwsze invitro na tegoroczne
Silly Venture 2k16 ! Wymagania: Atari XL/XE z 64kb RAM. Do jej powstania przyczynili się: F#READY (znany niegdyś
jako Frankenstein z holenderskiej grupy High Tech Team), Wieczór, Odyn1ec oraz Grey.
Download, info na Pouet, wideo na YouTube.
Coś Cię ominęło? Nie przejmuj się, poniżej znajdują się odnośniki do archiwalnych newsów. Miej jednak na uwadze, że to są ARCHIWALNE wiadomości i linki, które w nich występują mogą być już dawno nieaktualne.